vytisknout velikost písma Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Americká spoločnosť Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchovej náplne zavedie do prevádzky už budúci rok.
Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Defekty pneumatík dnes šoférov netrápia zdaľeka toľko ako v minulosti, obzvlášť na bežných cestách so spevneným povrchom. Napriek tomu je to nepríjemnosť, ktorá vedie rozumné hlavy k úvahám o nových konštrukciách, ktoré by defekty pneumatík obmedzili, prípadne celkom eliminovali. A nápadov je celá kopa, pripomeňme si napríklad samodofukovacie pneu Goodyear alebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konštrukciou pracuje od minulého roku taktiež Bridgestone).

Polaris Airless 1.jpgPolaris Airless 2.jpgPolaris Airless 3.jpg
Polaris Non-Pneumatic Tire nie je ničím výnimočným, predávať sa má už o rok

Pneumatiky bez vzduchovej náplne sa už uplatňujú v niektorých úzkoprofiových odvetviach a až čas ukáže, či sa presadia taktiež medzi bežnými automobilmi. Zatiaľ sa však nič podobného nepredáva, avšak je možné, že sa v predajniach čoskoro tieto výdobytky ukážu. Americký výrobca terénnych vozidiel pre armádu Polaris totiž tvrdí, že predajom podobných pneumatík príde už v roku 2014.

O nič prevratného sa však nejedná, principiálne ide o niečo podobného ako v prípade Michelin Tweel. O vývoj sa stará spoločnosť Resilient Technologies, ktorú pred rokom firma Polaris kúpila. Jadrom konštrukcie je lamelová štruktúra, primeraný jazdný komfort. O použitom materiáli bohužiaľ Polaris mlčí

Polaris pneu 1.jpgPolaris pneu 2.jpg
Spoločnosť Polaris sa zameriava na terénne automobily pre armádu

Behúň je z bežnej gumy, takže možno počítať s rôznymi typmi dezénov. V prípade jeho opotrebenia nie je potrebné meniť celú pneumatiu, ale iba tento behúň, čo by mohlo znížiť prevádzkové náklady. Výrobca zároveň sľubuje komfortnejšiu jazdu a zníženú hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, ako túto konštrukciu Polaris prezýva, je primárne určená rôznym terénnym vozidlám, avšak na adaptácii pre ďalšie druhy automobilov sa údajne pracuje.

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY