vytisknout velikost písma Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Americká spoločnosť Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchovej náplne zavedie do prevádzky už budúci rok.
Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Defekty pneumatík dnes šoférov netrápia zdaľeka toľko ako v minulosti, obzvlášť na bežných cestách so spevneným povrchom. Napriek tomu je to nepríjemnosť, ktorá vedie rozumné hlavy k úvahám o nových konštrukciách, ktoré by defekty pneumatík obmedzili, prípadne celkom eliminovali. A nápadov je celá kopa, pripomeňme si napríklad samodofukovacie pneu Goodyear alebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konštrukciou pracuje od minulého roku taktiež Bridgestone).

Polaris Airless 1.jpgPolaris Airless 2.jpgPolaris Airless 3.jpg
Polaris Non-Pneumatic Tire nie je ničím výnimočným, predávať sa má už o rok

Pneumatiky bez vzduchovej náplne sa už uplatňujú v niektorých úzkoprofiových odvetviach a až čas ukáže, či sa presadia taktiež medzi bežnými automobilmi. Zatiaľ sa však nič podobného nepredáva, avšak je možné, že sa v predajniach čoskoro tieto výdobytky ukážu. Americký výrobca terénnych vozidiel pre armádu Polaris totiž tvrdí, že predajom podobných pneumatík príde už v roku 2014.

O nič prevratného sa však nejedná, principiálne ide o niečo podobného ako v prípade Michelin Tweel. O vývoj sa stará spoločnosť Resilient Technologies, ktorú pred rokom firma Polaris kúpila. Jadrom konštrukcie je lamelová štruktúra, primeraný jazdný komfort. O použitom materiáli bohužiaľ Polaris mlčí

Polaris pneu 1.jpgPolaris pneu 2.jpg
Spoločnosť Polaris sa zameriava na terénne automobily pre armádu

Behúň je z bežnej gumy, takže možno počítať s rôznymi typmi dezénov. V prípade jeho opotrebenia nie je potrebné meniť celú pneumatiu, ale iba tento behúň, čo by mohlo znížiť prevádzkové náklady. Výrobca zároveň sľubuje komfortnejšiu jazdu a zníženú hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, ako túto konštrukciu Polaris prezýva, je primárne určená rôznym terénnym vozidlám, avšak na adaptácii pre ďalšie druhy automobilov sa údajne pracuje.

 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY