vytisknout velikost písma Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Americká spoločnosť Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchovej náplne zavedie do prevádzky už budúci rok.
Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Defekty pneumatík dnes šoférov netrápia zdaľeka toľko ako v minulosti, obzvlášť na bežných cestách so spevneným povrchom. Napriek tomu je to nepríjemnosť, ktorá vedie rozumné hlavy k úvahám o nových konštrukciách, ktoré by defekty pneumatík obmedzili, prípadne celkom eliminovali. A nápadov je celá kopa, pripomeňme si napríklad samodofukovacie pneu Goodyear alebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konštrukciou pracuje od minulého roku taktiež Bridgestone).

Polaris Airless 1.jpgPolaris Airless 2.jpgPolaris Airless 3.jpg
Polaris Non-Pneumatic Tire nie je ničím výnimočným, predávať sa má už o rok

Pneumatiky bez vzduchovej náplne sa už uplatňujú v niektorých úzkoprofiových odvetviach a až čas ukáže, či sa presadia taktiež medzi bežnými automobilmi. Zatiaľ sa však nič podobného nepredáva, avšak je možné, že sa v predajniach čoskoro tieto výdobytky ukážu. Americký výrobca terénnych vozidiel pre armádu Polaris totiž tvrdí, že predajom podobných pneumatík príde už v roku 2014.

O nič prevratného sa však nejedná, principiálne ide o niečo podobného ako v prípade Michelin Tweel. O vývoj sa stará spoločnosť Resilient Technologies, ktorú pred rokom firma Polaris kúpila. Jadrom konštrukcie je lamelová štruktúra, primeraný jazdný komfort. O použitom materiáli bohužiaľ Polaris mlčí

Polaris pneu 1.jpgPolaris pneu 2.jpg
Spoločnosť Polaris sa zameriava na terénne automobily pre armádu

Behúň je z bežnej gumy, takže možno počítať s rôznymi typmi dezénov. V prípade jeho opotrebenia nie je potrebné meniť celú pneumatiu, ale iba tento behúň, čo by mohlo znížiť prevádzkové náklady. Výrobca zároveň sľubuje komfortnejšiu jazdu a zníženú hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, ako túto konštrukciu Polaris prezýva, je primárne určená rôznym terénnym vozidlám, avšak na adaptácii pre ďalšie druhy automobilov sa údajne pracuje.

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY