vytisknout velikost písma Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Americká spoločnosť Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchovej náplne zavedie do prevádzky už budúci rok.
Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Defekty pneumatík dnes šoférov netrápia zdaľeka toľko ako v minulosti, obzvlášť na bežných cestách so spevneným povrchom. Napriek tomu je to nepríjemnosť, ktorá vedie rozumné hlavy k úvahám o nových konštrukciách, ktoré by defekty pneumatík obmedzili, prípadne celkom eliminovali. A nápadov je celá kopa, pripomeňme si napríklad samodofukovacie pneu Goodyear alebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konštrukciou pracuje od minulého roku taktiež Bridgestone).

Polaris Airless 1.jpgPolaris Airless 2.jpgPolaris Airless 3.jpg
Polaris Non-Pneumatic Tire nie je ničím výnimočným, predávať sa má už o rok

Pneumatiky bez vzduchovej náplne sa už uplatňujú v niektorých úzkoprofiových odvetviach a až čas ukáže, či sa presadia taktiež medzi bežnými automobilmi. Zatiaľ sa však nič podobného nepredáva, avšak je možné, že sa v predajniach čoskoro tieto výdobytky ukážu. Americký výrobca terénnych vozidiel pre armádu Polaris totiž tvrdí, že predajom podobných pneumatík príde už v roku 2014.

O nič prevratného sa však nejedná, principiálne ide o niečo podobného ako v prípade Michelin Tweel. O vývoj sa stará spoločnosť Resilient Technologies, ktorú pred rokom firma Polaris kúpila. Jadrom konštrukcie je lamelová štruktúra, primeraný jazdný komfort. O použitom materiáli bohužiaľ Polaris mlčí

Polaris pneu 1.jpgPolaris pneu 2.jpg
Spoločnosť Polaris sa zameriava na terénne automobily pre armádu

Behúň je z bežnej gumy, takže možno počítať s rôznymi typmi dezénov. V prípade jeho opotrebenia nie je potrebné meniť celú pneumatiu, ale iba tento behúň, čo by mohlo znížiť prevádzkové náklady. Výrobca zároveň sľubuje komfortnejšiu jazdu a zníženú hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, ako túto konštrukciu Polaris prezýva, je primárne určená rôznym terénnym vozidlám, avšak na adaptácii pre ďalšie druhy automobilov sa údajne pracuje.

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY