vytisknout velikost písma Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Americká spoločnosť Polaris tvrdí, že pneumatiky bez vzduchovej náplne zavedie do prevádzky už budúci rok.
Polaris: bezvzduchové pneumatiky v predaji

Defekty pneumatík dnes šoférov netrápia zdaľeka toľko ako v minulosti, obzvlášť na bežných cestách so spevneným povrchom. Napriek tomu je to nepríjemnosť, ktorá vedie rozumné hlavy k úvahám o nových konštrukciách, ktoré by defekty pneumatík obmedzili, prípadne celkom eliminovali. A nápadov je celá kopa, pripomeňme si napríklad samodofukovacie pneu Goodyear alebo bezvzduchové pneumatiky Michelin Tweel (s podobnou konštrukciou pracuje od minulého roku taktiež Bridgestone).

Polaris Airless 1.jpgPolaris Airless 2.jpgPolaris Airless 3.jpg
Polaris Non-Pneumatic Tire nie je ničím výnimočným, predávať sa má už o rok

Pneumatiky bez vzduchovej náplne sa už uplatňujú v niektorých úzkoprofiových odvetviach a až čas ukáže, či sa presadia taktiež medzi bežnými automobilmi. Zatiaľ sa však nič podobného nepredáva, avšak je možné, že sa v predajniach čoskoro tieto výdobytky ukážu. Americký výrobca terénnych vozidiel pre armádu Polaris totiž tvrdí, že predajom podobných pneumatík príde už v roku 2014.

O nič prevratného sa však nejedná, principiálne ide o niečo podobného ako v prípade Michelin Tweel. O vývoj sa stará spoločnosť Resilient Technologies, ktorú pred rokom firma Polaris kúpila. Jadrom konštrukcie je lamelová štruktúra, primeraný jazdný komfort. O použitom materiáli bohužiaľ Polaris mlčí

Polaris pneu 1.jpgPolaris pneu 2.jpg
Spoločnosť Polaris sa zameriava na terénne automobily pre armádu

Behúň je z bežnej gumy, takže možno počítať s rôznymi typmi dezénov. V prípade jeho opotrebenia nie je potrebné meniť celú pneumatiu, ale iba tento behúň, čo by mohlo znížiť prevádzkové náklady. Výrobca zároveň sľubuje komfortnejšiu jazdu a zníženú hladinu hluku. Pneumatika Non-Pneumatic Tire, ako túto konštrukciu Polaris prezýva, je primárne určená rôznym terénnym vozidlám, avšak na adaptácii pre ďalšie druhy automobilov sa údajne pracuje.

 

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY