vytisknout velikost písma Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Koncepcia s akumulovaním rekuperovanej energie hybridného vozidla vo forme stlačeného vzduchu a nie elektriny je pomerne neortodoxná, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pomenovaný ako Hybrid Air vyvíja už niekoľko rokov a má ho prakticky pripravený k sériovej výrobe.

hybridair (1).jpghybridair (2).jpghybridair (3).jpgRiešenie je pomerne prosté a aj celkom variabilné, ako ukazuje rozdielne umiestnenie nádrže na vzduch v Citroëne a Peugeote. Na výrobe sa ale s PSA nechce nikto podieľať

Lenže tu to práve viazne. Náklady na vývoj sú obrovské a Peugeot s Citroënom potrebujú partnera, ktorý by od nich technológiu kúpil a tým sa vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítané, že sa mu nemôžu investície do vývoja na predajoch vrátiť. Ročne by sa s týmto pohonom muselo vyrobiť (a predať) pol milióna áut.

Lenže nikto s PSA na tejto veci spolupracovať nechce a celý projekt Hybrid Air tak zrejme skončí na bode mrazu, informuje britský Autocar. Automobilky teraz vývoj zastavili a ak sa nenájde partner, plány skončia v šuflíku bez ďalšej nádeje na sériovú výrobu.

Samotný nápad je zaujímavý. Nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie a lacnejšie ako akumulátory. Sú aj neporovnateľne ekologickejšie na výrobu a recykláciu. Lenže celý pohon funguje mechanicky a v aute sú potrebné zložité prevodovky a kompresor. Napriek tomu sa PSA domnieva, že napríklad pre malé mestské autá má tento hybrid na vzduch oveľa väčší zmysel než elektrický hybrid.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY