vytisknout velikost písma Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Koncepcia s akumulovaním rekuperovanej energie hybridného vozidla vo forme stlačeného vzduchu a nie elektriny je pomerne neortodoxná, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pomenovaný ako Hybrid Air vyvíja už niekoľko rokov a má ho prakticky pripravený k sériovej výrobe.

hybridair (1).jpghybridair (2).jpghybridair (3).jpgRiešenie je pomerne prosté a aj celkom variabilné, ako ukazuje rozdielne umiestnenie nádrže na vzduch v Citroëne a Peugeote. Na výrobe sa ale s PSA nechce nikto podieľať

Lenže tu to práve viazne. Náklady na vývoj sú obrovské a Peugeot s Citroënom potrebujú partnera, ktorý by od nich technológiu kúpil a tým sa vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítané, že sa mu nemôžu investície do vývoja na predajoch vrátiť. Ročne by sa s týmto pohonom muselo vyrobiť (a predať) pol milióna áut.

Lenže nikto s PSA na tejto veci spolupracovať nechce a celý projekt Hybrid Air tak zrejme skončí na bode mrazu, informuje britský Autocar. Automobilky teraz vývoj zastavili a ak sa nenájde partner, plány skončia v šuflíku bez ďalšej nádeje na sériovú výrobu.

Samotný nápad je zaujímavý. Nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie a lacnejšie ako akumulátory. Sú aj neporovnateľne ekologickejšie na výrobu a recykláciu. Lenže celý pohon funguje mechanicky a v aute sú potrebné zložité prevodovky a kompresor. Napriek tomu sa PSA domnieva, že napríklad pre malé mestské autá má tento hybrid na vzduch oveľa väčší zmysel než elektrický hybrid.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY