vytisknout velikost písma Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Koncepcia s akumulovaním rekuperovanej energie hybridného vozidla vo forme stlačeného vzduchu a nie elektriny je pomerne neortodoxná, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pomenovaný ako Hybrid Air vyvíja už niekoľko rokov a má ho prakticky pripravený k sériovej výrobe.

hybridair (1).jpghybridair (2).jpghybridair (3).jpgRiešenie je pomerne prosté a aj celkom variabilné, ako ukazuje rozdielne umiestnenie nádrže na vzduch v Citroëne a Peugeote. Na výrobe sa ale s PSA nechce nikto podieľať

Lenže tu to práve viazne. Náklady na vývoj sú obrovské a Peugeot s Citroënom potrebujú partnera, ktorý by od nich technológiu kúpil a tým sa vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítané, že sa mu nemôžu investície do vývoja na predajoch vrátiť. Ročne by sa s týmto pohonom muselo vyrobiť (a predať) pol milióna áut.

Lenže nikto s PSA na tejto veci spolupracovať nechce a celý projekt Hybrid Air tak zrejme skončí na bode mrazu, informuje britský Autocar. Automobilky teraz vývoj zastavili a ak sa nenájde partner, plány skončia v šuflíku bez ďalšej nádeje na sériovú výrobu.

Samotný nápad je zaujímavý. Nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie a lacnejšie ako akumulátory. Sú aj neporovnateľne ekologickejšie na výrobu a recykláciu. Lenže celý pohon funguje mechanicky a v aute sú potrebné zložité prevodovky a kompresor. Napriek tomu sa PSA domnieva, že napríklad pre malé mestské autá má tento hybrid na vzduch oveľa väčší zmysel než elektrický hybrid.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY