vytisknout velikost písma Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Koncepcia s akumulovaním rekuperovanej energie hybridného vozidla vo forme stlačeného vzduchu a nie elektriny je pomerne neortodoxná, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pomenovaný ako Hybrid Air vyvíja už niekoľko rokov a má ho prakticky pripravený k sériovej výrobe.

hybridair (1).jpghybridair (2).jpghybridair (3).jpgRiešenie je pomerne prosté a aj celkom variabilné, ako ukazuje rozdielne umiestnenie nádrže na vzduch v Citroëne a Peugeote. Na výrobe sa ale s PSA nechce nikto podieľať

Lenže tu to práve viazne. Náklady na vývoj sú obrovské a Peugeot s Citroënom potrebujú partnera, ktorý by od nich technológiu kúpil a tým sa vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítané, že sa mu nemôžu investície do vývoja na predajoch vrátiť. Ročne by sa s týmto pohonom muselo vyrobiť (a predať) pol milióna áut.

Lenže nikto s PSA na tejto veci spolupracovať nechce a celý projekt Hybrid Air tak zrejme skončí na bode mrazu, informuje britský Autocar. Automobilky teraz vývoj zastavili a ak sa nenájde partner, plány skončia v šuflíku bez ďalšej nádeje na sériovú výrobu.

Samotný nápad je zaujímavý. Nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie a lacnejšie ako akumulátory. Sú aj neporovnateľne ekologickejšie na výrobu a recykláciu. Lenže celý pohon funguje mechanicky a v aute sú potrebné zložité prevodovky a kompresor. Napriek tomu sa PSA domnieva, že napríklad pre malé mestské autá má tento hybrid na vzduch oveľa väčší zmysel než elektrický hybrid.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY