vytisknout velikost písma Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Pohon Hybrid Air od Peugeotu a Citroënu zrejme skončí na bode mrazu

Koncepcia s akumulovaním rekuperovanej energie hybridného vozidla vo forme stlačeného vzduchu a nie elektriny je pomerne neortodoxná, ale prostá. Koncern PSA Peugeot Citroën tento nápad pomenovaný ako Hybrid Air vyvíja už niekoľko rokov a má ho prakticky pripravený k sériovej výrobe.

hybridair (1).jpghybridair (2).jpghybridair (3).jpgRiešenie je pomerne prosté a aj celkom variabilné, ako ukazuje rozdielne umiestnenie nádrže na vzduch v Citroëne a Peugeote. Na výrobe sa ale s PSA nechce nikto podieľať

Lenže tu to práve viazne. Náklady na vývoj sú obrovské a Peugeot s Citroënom potrebujú partnera, ktorý by od nich technológiu kúpil a tým sa vývoj zaplatil. Sám koncern PSA má spočítané, že sa mu nemôžu investície do vývoja na predajoch vrátiť. Ročne by sa s týmto pohonom muselo vyrobiť (a predať) pol milióna áut.

Lenže nikto s PSA na tejto veci spolupracovať nechce a celý projekt Hybrid Air tak zrejme skončí na bode mrazu, informuje britský Autocar. Automobilky teraz vývoj zastavili a ak sa nenájde partner, plány skončia v šuflíku bez ďalšej nádeje na sériovú výrobu.

Samotný nápad je zaujímavý. Nádrže na stlačený vzduch sú ľahšie a lacnejšie ako akumulátory. Sú aj neporovnateľne ekologickejšie na výrobu a recykláciu. Lenže celý pohon funguje mechanicky a v aute sú potrebné zložité prevodovky a kompresor. Napriek tomu sa PSA domnieva, že napríklad pre malé mestské autá má tento hybrid na vzduch oveľa väčší zmysel než elektrický hybrid.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY