vytisknout velikost písma Podvádza pri emisiách aj Opel? Zafire namerali 17x vyššie emisie

Podvádza pri emisiách aj Opel? Zafire namerali 17x vyššie emisie

Ako sa dalo predpokladať, rôzne organizácie sa púšťajú do vlastných testov naftových áut, aby ukázali, že sa celá aféra Dieselgate netýka iba Volkswagenu a že maslo na hlave majú všetci. Do emisnej pasce sa chytili Mercedesy, BMW a teraz aj Opel.

Problém je, ostatne ako vždy, v metodike. Nemecká asociácia pre pomoc životnému prostrediu vykonala vlastné merania modelu Opel Zafira 1.6 CDTI a tvrdí, že spomínaný automobil vypúšťa 17x vyššie emisie NOx než koľko dovoľuje norma.

Nemci ale vykonali test tak, že rozbehli Zafiru pod plným plynom na 150 km/ha na rozdiel od normovaného testu nechali namiesto iba poháňanej nápravy otáčať všetky kolesá. Niet divu, že potom Zafira vypúšťa "trochu" iné emisie než pri meraní podľa normy, ktoré prebieha úplne inak pod menšou záťažou a v nižších rýchlostiach.

Asociácia špekuluje, že aj Opel používa podvodný softvér a že jeho autá vypínajú vstrekovanie AdBlue v určitom záťažovom režime. Automobilka reaguje a tvrdí, že jej autá sú v poriadku a vždy spĺňajú všetky emisné normy podľa platnej legislatívy.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY