vytisknout velikost písma Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň. Z výnosov sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy.
Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Francúzsko je prvou krajinou, ktorá reaguje na rozruch okolo skutočných emisií naftových motorov. Urýchľuje zmenu legislatívy. Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň až o 15 eurocentov za liter. Vo Francúzsku jazdí na naftu 68% osobných áut a ľahkých dodávok.

Z výnosov spotrebnej dane sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy. Uvažuje sa tiež o znížení spotrebnej dane na benzín, aby boli motoristi motivovaní k prechodu na iný typ paliva. Zaujímavé je, že to bolo práve Francúzsko, kto doslova nútil daňami ľudí kupovať maloobjemové diesely s nízkymi nominálnymi emisiami CO2.

Očakáva sa, že ostatné štáty sa budú týmto krokom inšpirovať a mohol by sa postupne opakovať podobný scenár.

Analytická spoločnosť LMC automotive predpovedá pokles záujmu o diesely v celoeurópskom meradle. Zatiaľ čo teraz je podiel naftových áut 53%, za sedem rokov by mal podiel poklesnúť na 35%. LMC automotive predpovedá, že sa tak stane ani nie kvôli obavám zákazníkov o životné prostredie, ale skôr v dôsledku vyšších daní a zvýhodňovania alternatívnych pohonov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY