vytisknout velikost písma Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň. Z výnosov sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy.
Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Francúzsko je prvou krajinou, ktorá reaguje na rozruch okolo skutočných emisií naftových motorov. Urýchľuje zmenu legislatívy. Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň až o 15 eurocentov za liter. Vo Francúzsku jazdí na naftu 68% osobných áut a ľahkých dodávok.

Z výnosov spotrebnej dane sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy. Uvažuje sa tiež o znížení spotrebnej dane na benzín, aby boli motoristi motivovaní k prechodu na iný typ paliva. Zaujímavé je, že to bolo práve Francúzsko, kto doslova nútil daňami ľudí kupovať maloobjemové diesely s nízkymi nominálnymi emisiami CO2.

Očakáva sa, že ostatné štáty sa budú týmto krokom inšpirovať a mohol by sa postupne opakovať podobný scenár.

Analytická spoločnosť LMC automotive predpovedá pokles záujmu o diesely v celoeurópskom meradle. Zatiaľ čo teraz je podiel naftových áut 53%, za sedem rokov by mal podiel poklesnúť na 35%. LMC automotive predpovedá, že sa tak stane ani nie kvôli obavám zákazníkov o životné prostredie, ale skôr v dôsledku vyšších daní a zvýhodňovania alternatívnych pohonov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY