vytisknout velikost písma Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň. Z výnosov sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy.
Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Francúzsko je prvou krajinou, ktorá reaguje na rozruch okolo skutočných emisií naftových motorov. Urýchľuje zmenu legislatívy. Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň až o 15 eurocentov za liter. Vo Francúzsku jazdí na naftu 68% osobných áut a ľahkých dodávok.

Z výnosov spotrebnej dane sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy. Uvažuje sa tiež o znížení spotrebnej dane na benzín, aby boli motoristi motivovaní k prechodu na iný typ paliva. Zaujímavé je, že to bolo práve Francúzsko, kto doslova nútil daňami ľudí kupovať maloobjemové diesely s nízkymi nominálnymi emisiami CO2.

Očakáva sa, že ostatné štáty sa budú týmto krokom inšpirovať a mohol by sa postupne opakovať podobný scenár.

Analytická spoločnosť LMC automotive predpovedá pokles záujmu o diesely v celoeurópskom meradle. Zatiaľ čo teraz je podiel naftových áut 53%, za sedem rokov by mal podiel poklesnúť na 35%. LMC automotive predpovedá, že sa tak stane ani nie kvôli obavám zákazníkov o životné prostredie, ale skôr v dôsledku vyšších daní a zvýhodňovania alternatívnych pohonov.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY