vytisknout velikost písma Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň. Z výnosov sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy.
Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Francúzsko je prvou krajinou, ktorá reaguje na rozruch okolo skutočných emisií naftových motorov. Urýchľuje zmenu legislatívy. Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň až o 15 eurocentov za liter. Vo Francúzsku jazdí na naftu 68% osobných áut a ľahkých dodávok.

Z výnosov spotrebnej dane sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy. Uvažuje sa tiež o znížení spotrebnej dane na benzín, aby boli motoristi motivovaní k prechodu na iný typ paliva. Zaujímavé je, že to bolo práve Francúzsko, kto doslova nútil daňami ľudí kupovať maloobjemové diesely s nízkymi nominálnymi emisiami CO2.

Očakáva sa, že ostatné štáty sa budú týmto krokom inšpirovať a mohol by sa postupne opakovať podobný scenár.

Analytická spoločnosť LMC automotive predpovedá pokles záujmu o diesely v celoeurópskom meradle. Zatiaľ čo teraz je podiel naftových áut 53%, za sedem rokov by mal podiel poklesnúť na 35%. LMC automotive predpovedá, že sa tak stane ani nie kvôli obavám zákazníkov o životné prostredie, ale skôr v dôsledku vyšších daní a zvýhodňovania alternatívnych pohonov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY