vytisknout velikost písma Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň. Z výnosov sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy.
Podiel dieselov môže v Európe klesnúť na 35%. Francúzsko im teraz zvýši dane

Francúzsko je prvou krajinou, ktorá reaguje na rozruch okolo skutočných emisií naftových motorov. Urýchľuje zmenu legislatívy. Už od budúceho roka začnú motoristi vo Francúzsku platiť za naftu viac, pretože sa zvýši spotrebná daň až o 15 eurocentov za liter. Vo Francúzsku jazdí na naftu 68% osobných áut a ľahkých dodávok.

Z výnosov spotrebnej dane sa majú kompenzovať dotácie na elektromobily a hybridy. Uvažuje sa tiež o znížení spotrebnej dane na benzín, aby boli motoristi motivovaní k prechodu na iný typ paliva. Zaujímavé je, že to bolo práve Francúzsko, kto doslova nútil daňami ľudí kupovať maloobjemové diesely s nízkymi nominálnymi emisiami CO2.

Očakáva sa, že ostatné štáty sa budú týmto krokom inšpirovať a mohol by sa postupne opakovať podobný scenár.

Analytická spoločnosť LMC automotive predpovedá pokles záujmu o diesely v celoeurópskom meradle. Zatiaľ čo teraz je podiel naftových áut 53%, za sedem rokov by mal podiel poklesnúť na 35%. LMC automotive predpovedá, že sa tak stane ani nie kvôli obavám zákazníkov o životné prostredie, ale skôr v dôsledku vyšších daní a zvýhodňovania alternatívnych pohonov.

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY