vytisknout velikost písma Počas natáčania bondovky Spectre bol konečný účet za zničené autá 32 miliónov eur

Počas natáčania bondovky Spectre bol konečný účet za zničené autá 32 miliónov eur

Nebude to dlho trvať a do kín dorazí najnovšia bondovka, ktorá sa volá Spectre. Posledné pokračovanie vstúpi do dejín ako najdrahší Bond vôbec, čo sa prejavilo aj na konečných nákladoch potrebných na filmové autá.

Tvorcovia filmu minuli za autá celkom 24 miliónov libier, teda v prepočte takmer 32 miliónov eur. Niet sa čomu diviť, pretože pri natáčaní padlo napríklad hneď sedem exemplárov špeciálneho Astonu Martin DB10. Veľa sa v najnovšom snímke bude prezentovať aj Land Rover a chýbať nebude ani Jaguar, ktorý zapožičal dokonca prototyp C-X75. Mimochodom britská automobilka doviezla všetky autá na frankfurtský autosalón.

Na efektných záberoch si dali filmári veľmi záležať, takže sa môžeme tešiť na prepracovanú naháňačku Astonu Martin a Jaguaru C-X75 v uliciach Ríma. Podľa dostupných informácií jazdili kaskadéri po meste počas natáčania rýchlosťou až 180 km/h. Dôkladné prípravy potom v reáli napríklad znamenali, že celonočná práca priniesla vo finále štyri sekundy materiálu použitého pre film.

Spectre dorazí do kín koncom októbra. Celkový účet za film sa vyšplhal na 200 miliónov libier.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY