vytisknout velikost písma Počas natáčania bondovky Spectre bol konečný účet za zničené autá 32 miliónov eur

Počas natáčania bondovky Spectre bol konečný účet za zničené autá 32 miliónov eur

Nebude to dlho trvať a do kín dorazí najnovšia bondovka, ktorá sa volá Spectre. Posledné pokračovanie vstúpi do dejín ako najdrahší Bond vôbec, čo sa prejavilo aj na konečných nákladoch potrebných na filmové autá.

Tvorcovia filmu minuli za autá celkom 24 miliónov libier, teda v prepočte takmer 32 miliónov eur. Niet sa čomu diviť, pretože pri natáčaní padlo napríklad hneď sedem exemplárov špeciálneho Astonu Martin DB10. Veľa sa v najnovšom snímke bude prezentovať aj Land Rover a chýbať nebude ani Jaguar, ktorý zapožičal dokonca prototyp C-X75. Mimochodom britská automobilka doviezla všetky autá na frankfurtský autosalón.

Na efektných záberoch si dali filmári veľmi záležať, takže sa môžeme tešiť na prepracovanú naháňačku Astonu Martin a Jaguaru C-X75 v uliciach Ríma. Podľa dostupných informácií jazdili kaskadéri po meste počas natáčania rýchlosťou až 180 km/h. Dôkladné prípravy potom v reáli napríklad znamenali, že celonočná práca priniesla vo finále štyri sekundy materiálu použitého pre film.

Spectre dorazí do kín koncom októbra. Celkový účet za film sa vyšplhal na 200 miliónov libier.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY