vytisknout velikost písma Počas natáčania bondovky Spectre bol konečný účet za zničené autá 32 miliónov eur

Počas natáčania bondovky Spectre bol konečný účet za zničené autá 32 miliónov eur

Nebude to dlho trvať a do kín dorazí najnovšia bondovka, ktorá sa volá Spectre. Posledné pokračovanie vstúpi do dejín ako najdrahší Bond vôbec, čo sa prejavilo aj na konečných nákladoch potrebných na filmové autá.

Tvorcovia filmu minuli za autá celkom 24 miliónov libier, teda v prepočte takmer 32 miliónov eur. Niet sa čomu diviť, pretože pri natáčaní padlo napríklad hneď sedem exemplárov špeciálneho Astonu Martin DB10. Veľa sa v najnovšom snímke bude prezentovať aj Land Rover a chýbať nebude ani Jaguar, ktorý zapožičal dokonca prototyp C-X75. Mimochodom britská automobilka doviezla všetky autá na frankfurtský autosalón.

Na efektných záberoch si dali filmári veľmi záležať, takže sa môžeme tešiť na prepracovanú naháňačku Astonu Martin a Jaguaru C-X75 v uliciach Ríma. Podľa dostupných informácií jazdili kaskadéri po meste počas natáčania rýchlosťou až 180 km/h. Dôkladné prípravy potom v reáli napríklad znamenali, že celonočná práca priniesla vo finále štyri sekundy materiálu použitého pre film.

Spectre dorazí do kín koncom októbra. Celkový účet za film sa vyšplhal na 200 miliónov libier.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY