vytisknout velikost písma Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Nemecko chce v nasledujúcich rokoch dramaticky zvýšiť počet elektromobilov na svojich cestách. Začiatkom tohto roka evidovali štatistiky približne 21 000 takýchto automobilov, do roku 2020 by sa mal tento počet dostať na jeden milión kusov. Cieľom je samozrejme (čo iné) ako snaha o zníženie produkcie emisií CO2.

Postup, akým chce nemecká vláda urobiť elektromobily atraktívnejšie, je úplne klasický. Ich majitelia budú mať výhody, ktoré ostatní nedostanú. Hovorí sa o bezplatnom parkovaní alebo možnosti používať pruhy vyhradené autobusom. Každý elektromobil dostane štítok tak, aby bolo možné na prvý pohľad vidieť, že ide o elektrické auto.

Rovnaký postup pri tom zvolilo už Nórsko a efekt sa naozaj dostavil. Počet elektromobilov na nórskych cestách stúpol natoľko, že sa upchali pruhy vyhradené autobusom. Nórska vláda musela začať premýšľať, čo s tým vlastne bude robiť.

Na nemeckom trhu bude do konca tohto roka k dispozícii sedemnásť elektrických modelov, budúci rok by ich malo doraziť ďalších dvanásť.

Zdroj: Automotive News

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY