vytisknout velikost písma Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Nemecko chce v nasledujúcich rokoch dramaticky zvýšiť počet elektromobilov na svojich cestách. Začiatkom tohto roka evidovali štatistiky približne 21 000 takýchto automobilov, do roku 2020 by sa mal tento počet dostať na jeden milión kusov. Cieľom je samozrejme (čo iné) ako snaha o zníženie produkcie emisií CO2.

Postup, akým chce nemecká vláda urobiť elektromobily atraktívnejšie, je úplne klasický. Ich majitelia budú mať výhody, ktoré ostatní nedostanú. Hovorí sa o bezplatnom parkovaní alebo možnosti používať pruhy vyhradené autobusom. Každý elektromobil dostane štítok tak, aby bolo možné na prvý pohľad vidieť, že ide o elektrické auto.

Rovnaký postup pri tom zvolilo už Nórsko a efekt sa naozaj dostavil. Počet elektromobilov na nórskych cestách stúpol natoľko, že sa upchali pruhy vyhradené autobusom. Nórska vláda musela začať premýšľať, čo s tým vlastne bude robiť.

Na nemeckom trhu bude do konca tohto roka k dispozícii sedemnásť elektrických modelov, budúci rok by ich malo doraziť ďalších dvanásť.

Zdroj: Automotive News

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY