vytisknout velikost písma Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Nemecko chce v nasledujúcich rokoch dramaticky zvýšiť počet elektromobilov na svojich cestách. Začiatkom tohto roka evidovali štatistiky približne 21 000 takýchto automobilov, do roku 2020 by sa mal tento počet dostať na jeden milión kusov. Cieľom je samozrejme (čo iné) ako snaha o zníženie produkcie emisií CO2.

Postup, akým chce nemecká vláda urobiť elektromobily atraktívnejšie, je úplne klasický. Ich majitelia budú mať výhody, ktoré ostatní nedostanú. Hovorí sa o bezplatnom parkovaní alebo možnosti používať pruhy vyhradené autobusom. Každý elektromobil dostane štítok tak, aby bolo možné na prvý pohľad vidieť, že ide o elektrické auto.

Rovnaký postup pri tom zvolilo už Nórsko a efekt sa naozaj dostavil. Počet elektromobilov na nórskych cestách stúpol natoľko, že sa upchali pruhy vyhradené autobusom. Nórska vláda musela začať premýšľať, čo s tým vlastne bude robiť.

Na nemeckom trhu bude do konca tohto roka k dispozícii sedemnásť elektrických modelov, budúci rok by ich malo doraziť ďalších dvanásť.

Zdroj: Automotive News

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY