vytisknout velikost písma Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Nemecko chce v nasledujúcich rokoch dramaticky zvýšiť počet elektromobilov na svojich cestách. Začiatkom tohto roka evidovali štatistiky približne 21 000 takýchto automobilov, do roku 2020 by sa mal tento počet dostať na jeden milión kusov. Cieľom je samozrejme (čo iné) ako snaha o zníženie produkcie emisií CO2.

Postup, akým chce nemecká vláda urobiť elektromobily atraktívnejšie, je úplne klasický. Ich majitelia budú mať výhody, ktoré ostatní nedostanú. Hovorí sa o bezplatnom parkovaní alebo možnosti používať pruhy vyhradené autobusom. Každý elektromobil dostane štítok tak, aby bolo možné na prvý pohľad vidieť, že ide o elektrické auto.

Rovnaký postup pri tom zvolilo už Nórsko a efekt sa naozaj dostavil. Počet elektromobilov na nórskych cestách stúpol natoľko, že sa upchali pruhy vyhradené autobusom. Nórska vláda musela začať premýšľať, čo s tým vlastne bude robiť.

Na nemeckom trhu bude do konca tohto roka k dispozícii sedemnásť elektrických modelov, budúci rok by ich malo doraziť ďalších dvanásť.

Zdroj: Automotive News

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY