vytisknout velikost písma Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Po nemeckých cestách má do šiestich rokov jazdiť milión elektromobilov

Nemecko chce v nasledujúcich rokoch dramaticky zvýšiť počet elektromobilov na svojich cestách. Začiatkom tohto roka evidovali štatistiky približne 21 000 takýchto automobilov, do roku 2020 by sa mal tento počet dostať na jeden milión kusov. Cieľom je samozrejme (čo iné) ako snaha o zníženie produkcie emisií CO2.

Postup, akým chce nemecká vláda urobiť elektromobily atraktívnejšie, je úplne klasický. Ich majitelia budú mať výhody, ktoré ostatní nedostanú. Hovorí sa o bezplatnom parkovaní alebo možnosti používať pruhy vyhradené autobusom. Každý elektromobil dostane štítok tak, aby bolo možné na prvý pohľad vidieť, že ide o elektrické auto.

Rovnaký postup pri tom zvolilo už Nórsko a efekt sa naozaj dostavil. Počet elektromobilov na nórskych cestách stúpol natoľko, že sa upchali pruhy vyhradené autobusom. Nórska vláda musela začať premýšľať, čo s tým vlastne bude robiť.

Na nemeckom trhu bude do konca tohto roka k dispozícii sedemnásť elektrických modelov, budúci rok by ich malo doraziť ďalších dvanásť.

Zdroj: Automotive News

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY