vytisknout velikost písma Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Chceli ste jazdiť iba na vodu, vzduch a svetlo? Svojim spôsobom môžete, pretože Audi sa rozhodlo z týchto zdrojov vyrábať palivo.
Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Pred časom sme tu mali synteticky vyrábanú naftu, s ktorou prišla automobilka Audi. V zásade sa jedná o naftu vyrobenú z oxidu uhličitého, zachyteného zo vzduchu a z vody. Podobným spôsobom, teda bez jedinej kvapky ropy, teraz začalo Audi vyrábať aj klasický benzín.

Veľkou prednosťou syntetického benzínu je vysoké oktánové číslo 100. Synteticky vyrábaný benzín tiež neobsahuje síru ani benzény, takže je oveľa ekologickejší, pretože pri jeho spaľovaní nevzniká toľko škodlivých látok. Tiež vraj lepšie a efektívnejšie horí a uvoľňuje väčšie množstvo energie.

V súčasnej dobe vznikajú pokusné vzorky. K výrobe je zatiaľ potrebná biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže na výrobu syntetického benzínu bude opäť stačí voda, CO2 a elektrická energia - ako v prípade e-nafty.

Audi pracuje na procesoch syntetickej výroby paliva už dlho. Prvý prišiel e-gas, teda synteticky vyrábaný zemný plyn. Cieľom ale asi nie je ovládnuť svetový trh s pohonnými hmotami a rozbiť kartel OPEC. OPEC denne vyprodukuje 4,5 milióna ton ropy, Audi je za tú dobu schopné vyrobiť len asi 110 litrov e-nafty. Možno sa ale taká technológia výroby bude hodiť, až nám ropa dôjde.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY