vytisknout velikost písma Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Chceli ste jazdiť iba na vodu, vzduch a svetlo? Svojim spôsobom môžete, pretože Audi sa rozhodlo z týchto zdrojov vyrábať palivo.
Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Pred časom sme tu mali synteticky vyrábanú naftu, s ktorou prišla automobilka Audi. V zásade sa jedná o naftu vyrobenú z oxidu uhličitého, zachyteného zo vzduchu a z vody. Podobným spôsobom, teda bez jedinej kvapky ropy, teraz začalo Audi vyrábať aj klasický benzín.

Veľkou prednosťou syntetického benzínu je vysoké oktánové číslo 100. Synteticky vyrábaný benzín tiež neobsahuje síru ani benzény, takže je oveľa ekologickejší, pretože pri jeho spaľovaní nevzniká toľko škodlivých látok. Tiež vraj lepšie a efektívnejšie horí a uvoľňuje väčšie množstvo energie.

V súčasnej dobe vznikajú pokusné vzorky. K výrobe je zatiaľ potrebná biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže na výrobu syntetického benzínu bude opäť stačí voda, CO2 a elektrická energia - ako v prípade e-nafty.

Audi pracuje na procesoch syntetickej výroby paliva už dlho. Prvý prišiel e-gas, teda synteticky vyrábaný zemný plyn. Cieľom ale asi nie je ovládnuť svetový trh s pohonnými hmotami a rozbiť kartel OPEC. OPEC denne vyprodukuje 4,5 milióna ton ropy, Audi je za tú dobu schopné vyrobiť len asi 110 litrov e-nafty. Možno sa ale taká technológia výroby bude hodiť, až nám ropa dôjde.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY