vytisknout velikost písma Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Chceli ste jazdiť iba na vodu, vzduch a svetlo? Svojim spôsobom môžete, pretože Audi sa rozhodlo z týchto zdrojov vyrábať palivo.
Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Pred časom sme tu mali synteticky vyrábanú naftu, s ktorou prišla automobilka Audi. V zásade sa jedná o naftu vyrobenú z oxidu uhličitého, zachyteného zo vzduchu a z vody. Podobným spôsobom, teda bez jedinej kvapky ropy, teraz začalo Audi vyrábať aj klasický benzín.

Veľkou prednosťou syntetického benzínu je vysoké oktánové číslo 100. Synteticky vyrábaný benzín tiež neobsahuje síru ani benzény, takže je oveľa ekologickejší, pretože pri jeho spaľovaní nevzniká toľko škodlivých látok. Tiež vraj lepšie a efektívnejšie horí a uvoľňuje väčšie množstvo energie.

V súčasnej dobe vznikajú pokusné vzorky. K výrobe je zatiaľ potrebná biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže na výrobu syntetického benzínu bude opäť stačí voda, CO2 a elektrická energia - ako v prípade e-nafty.

Audi pracuje na procesoch syntetickej výroby paliva už dlho. Prvý prišiel e-gas, teda synteticky vyrábaný zemný plyn. Cieľom ale asi nie je ovládnuť svetový trh s pohonnými hmotami a rozbiť kartel OPEC. OPEC denne vyprodukuje 4,5 milióna ton ropy, Audi je za tú dobu schopné vyrobiť len asi 110 litrov e-nafty. Možno sa ale taká technológia výroby bude hodiť, až nám ropa dôjde.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY