vytisknout velikost písma Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Chceli ste jazdiť iba na vodu, vzduch a svetlo? Svojim spôsobom môžete, pretože Audi sa rozhodlo z týchto zdrojov vyrábať palivo.
Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Pred časom sme tu mali synteticky vyrábanú naftu, s ktorou prišla automobilka Audi. V zásade sa jedná o naftu vyrobenú z oxidu uhličitého, zachyteného zo vzduchu a z vody. Podobným spôsobom, teda bez jedinej kvapky ropy, teraz začalo Audi vyrábať aj klasický benzín.

Veľkou prednosťou syntetického benzínu je vysoké oktánové číslo 100. Synteticky vyrábaný benzín tiež neobsahuje síru ani benzény, takže je oveľa ekologickejší, pretože pri jeho spaľovaní nevzniká toľko škodlivých látok. Tiež vraj lepšie a efektívnejšie horí a uvoľňuje väčšie množstvo energie.

V súčasnej dobe vznikajú pokusné vzorky. K výrobe je zatiaľ potrebná biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže na výrobu syntetického benzínu bude opäť stačí voda, CO2 a elektrická energia - ako v prípade e-nafty.

Audi pracuje na procesoch syntetickej výroby paliva už dlho. Prvý prišiel e-gas, teda synteticky vyrábaný zemný plyn. Cieľom ale asi nie je ovládnuť svetový trh s pohonnými hmotami a rozbiť kartel OPEC. OPEC denne vyprodukuje 4,5 milióna ton ropy, Audi je za tú dobu schopné vyrobiť len asi 110 litrov e-nafty. Možno sa ale taká technológia výroby bude hodiť, až nám ropa dôjde.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY