vytisknout velikost písma Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Chceli ste jazdiť iba na vodu, vzduch a svetlo? Svojim spôsobom môžete, pretože Audi sa rozhodlo z týchto zdrojov vyrábať palivo.
Po e-nafte je tu syntetický e-benzín. Má oktánové číslo 100

Pred časom sme tu mali synteticky vyrábanú naftu, s ktorou prišla automobilka Audi. V zásade sa jedná o naftu vyrobenú z oxidu uhličitého, zachyteného zo vzduchu a z vody. Podobným spôsobom, teda bez jedinej kvapky ropy, teraz začalo Audi vyrábať aj klasický benzín.

Veľkou prednosťou syntetického benzínu je vysoké oktánové číslo 100. Synteticky vyrábaný benzín tiež neobsahuje síru ani benzény, takže je oveľa ekologickejší, pretože pri jeho spaľovaní nevzniká toľko škodlivých látok. Tiež vraj lepšie a efektívnejšie horí a uvoľňuje väčšie množstvo energie.

V súčasnej dobe vznikajú pokusné vzorky. K výrobe je zatiaľ potrebná biomasa. Audi ale už pracuje na zdokonalení procesu výroby, takže na výrobu syntetického benzínu bude opäť stačí voda, CO2 a elektrická energia - ako v prípade e-nafty.

Audi pracuje na procesoch syntetickej výroby paliva už dlho. Prvý prišiel e-gas, teda synteticky vyrábaný zemný plyn. Cieľom ale asi nie je ovládnuť svetový trh s pohonnými hmotami a rozbiť kartel OPEC. OPEC denne vyprodukuje 4,5 milióna ton ropy, Audi je za tú dobu schopné vyrobiť len asi 110 litrov e-nafty. Možno sa ale taká technológia výroby bude hodiť, až nám ropa dôjde.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY