vytisknout velikost písma Po českých diaľniciach sa 150 km/h jazdiť nebude. Minister žiadne úseky neschváli

Po českých diaľniciach sa 150 km/h jazdiť nebude. Minister žiadne úseky neschváli

Ak ste mali radosť zo včerajšej správy týkajúcej sa možnosti zvýšenia maximálnej povolenej rýchlosti na diaľniciach až na 150 km/h, tak to bola radosť predčasná. Minister dopravy Dan Ťok totiž už stačil vydať oficiálne vyhlásenie, v ktorom jasne hovorí, že zvýšenie rýchlosti na 150 km/h nepovolí. A to predovšetkým preto, že nechce, aby vodiči na diaľniciach pretekali a tiež kvôli tomu, že česká diaľničná sieť nie je na takú rýchlosť podľa jeho názoru stavaná.

Poslanci teda síce schválili možnosť zvýšiť rýchlosť okrem ciest prvej triedy aj na diaľniciach, lenže konkrétne úseky má stanoviť práve ministerstvo dopravy. A to podľa Dana Ťoka žiadne také úseky nevyberie.

"Česká diaľničná sieť v súčasnej dobe nie je stavaná na to, aby sa po nej mohlo bezpečne jazdiť rýchlosťou 150 km/h. Ministerstvo dopravy preto nebude vyberať žiadne úseky, kde by sa rýchlosť zvýšila až na tento limit. Navýšenie rýchlosti na konkrétnom diaľničnom úseku vždy definuje a schvaľuje ministerstvo dopravy. Podmienkou bude aj súhlas ministerstva vnútra. Rozhodnutie poslancov dať do zákona možnosť zvýšiť rýchlosť na 150 km/h nie je ani dobrým psychologickým odkazom pre vodiča. Nechcem, aby vodiči na diaľniciach pretekali. Naopak si prajem, aby jazdili bezpečne a ohľaduplne," povedal český minister dopravy Dan Ťok.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY