vytisknout velikost písma Po českých diaľniciach sa 150 km/h jazdiť nebude. Minister žiadne úseky neschváli

Po českých diaľniciach sa 150 km/h jazdiť nebude. Minister žiadne úseky neschváli

Ak ste mali radosť zo včerajšej správy týkajúcej sa možnosti zvýšenia maximálnej povolenej rýchlosti na diaľniciach až na 150 km/h, tak to bola radosť predčasná. Minister dopravy Dan Ťok totiž už stačil vydať oficiálne vyhlásenie, v ktorom jasne hovorí, že zvýšenie rýchlosti na 150 km/h nepovolí. A to predovšetkým preto, že nechce, aby vodiči na diaľniciach pretekali a tiež kvôli tomu, že česká diaľničná sieť nie je na takú rýchlosť podľa jeho názoru stavaná.

Poslanci teda síce schválili možnosť zvýšiť rýchlosť okrem ciest prvej triedy aj na diaľniciach, lenže konkrétne úseky má stanoviť práve ministerstvo dopravy. A to podľa Dana Ťoka žiadne také úseky nevyberie.

"Česká diaľničná sieť v súčasnej dobe nie je stavaná na to, aby sa po nej mohlo bezpečne jazdiť rýchlosťou 150 km/h. Ministerstvo dopravy preto nebude vyberať žiadne úseky, kde by sa rýchlosť zvýšila až na tento limit. Navýšenie rýchlosti na konkrétnom diaľničnom úseku vždy definuje a schvaľuje ministerstvo dopravy. Podmienkou bude aj súhlas ministerstva vnútra. Rozhodnutie poslancov dať do zákona možnosť zvýšiť rýchlosť na 150 km/h nie je ani dobrým psychologickým odkazom pre vodiča. Nechcem, aby vodiči na diaľniciach pretekali. Naopak si prajem, aby jazdili bezpečne a ohľaduplne," povedal český minister dopravy Dan Ťok.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY