vytisknout velikost písma Po českých diaľniciach sa 150 km/h jazdiť nebude. Minister žiadne úseky neschváli

Po českých diaľniciach sa 150 km/h jazdiť nebude. Minister žiadne úseky neschváli

Ak ste mali radosť zo včerajšej správy týkajúcej sa možnosti zvýšenia maximálnej povolenej rýchlosti na diaľniciach až na 150 km/h, tak to bola radosť predčasná. Minister dopravy Dan Ťok totiž už stačil vydať oficiálne vyhlásenie, v ktorom jasne hovorí, že zvýšenie rýchlosti na 150 km/h nepovolí. A to predovšetkým preto, že nechce, aby vodiči na diaľniciach pretekali a tiež kvôli tomu, že česká diaľničná sieť nie je na takú rýchlosť podľa jeho názoru stavaná.

Poslanci teda síce schválili možnosť zvýšiť rýchlosť okrem ciest prvej triedy aj na diaľniciach, lenže konkrétne úseky má stanoviť práve ministerstvo dopravy. A to podľa Dana Ťoka žiadne také úseky nevyberie.

"Česká diaľničná sieť v súčasnej dobe nie je stavaná na to, aby sa po nej mohlo bezpečne jazdiť rýchlosťou 150 km/h. Ministerstvo dopravy preto nebude vyberať žiadne úseky, kde by sa rýchlosť zvýšila až na tento limit. Navýšenie rýchlosti na konkrétnom diaľničnom úseku vždy definuje a schvaľuje ministerstvo dopravy. Podmienkou bude aj súhlas ministerstva vnútra. Rozhodnutie poslancov dať do zákona možnosť zvýšiť rýchlosť na 150 km/h nie je ani dobrým psychologickým odkazom pre vodiča. Nechcem, aby vodiči na diaľniciach pretekali. Naopak si prajem, aby jazdili bezpečne a ohľaduplne," povedal český minister dopravy Dan Ťok.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY