vytisknout velikost písma Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG

Posledná otvorená trieda S sa vyrábala pred 44 rokmi. Nový model vychádza z Coupé triedy S.
Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy S Cabriolet
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz triedy S Cabriolet

Po niekoľkých upútavkách a únikoch prichádza oficiálna sada fotografií a informácií k novému kabrioletu Mercedes-Benz triedy S. Ako sa dalo predpokladať, novinka je doslova prešpikovaná technikou a zaujímavými nápadmi. Všetko si budeme môcť prvýkrát pozrieť na autosalóne vo Frankfurte.

mb s cabrio (28).jpgmb s cabrio (27).jpgmb s cabrio (23).jpgTechnicky vychádza kabriolet triedy S z Coupé, ale dostalo upravenú podlahu a výstuhy. Celé auto má pohotovostnú hmotnosť skoro 2,2 tony. Základným motorom je osemvalec

Strecha je trojvrstvová látková, môžete ju mať v niekoľkých farebných prevedeniach a zloží sa za dvadsať sekúnd aj pri jazde rýchlosťou do 60 km/h. So strechou súvisí aj jedna zásadná novinka - nová generácia klimatizácia Thermotronic.

Tá využíva celkom 12 senzorov a to nielen teploty, ale aj kvality vzduchu a slnečného žiarenia. Mercedes-Benz tvrdí, že má nová klimatizácia udržať v kabíne príjemnú klímu so strechou hore aj dole bez nutnosti upravovať nastavenia. Systém sa neskôr dostane do ďalších kabrioletov a roadsterov Mercedesu.

mb s cabrio (37).jpgmb s cabrio (38).jpgmb s cabrio (39).jpgLátková strecha sa zloží za dvadsať sekúnd a je možné ju ovládať aj za jazdy. Trieda S Cabrio má štandardne vzduchový podvozok a novú generáciu systému klimatizácie Thermotronic

A teraz chytro pod kapotu. Základná verzia "cena od..." má osemvalec S500 s objemom 4,7 litra s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel. Jeho výkon je 335 kW (455 k) a krútiaci moment 700 Nm už v 1800 ot./min. Štandardom je deväťstupňový automat a vzduchový podvozok Airmatic. Spotreba modelu S500 je 8,5 litra na 100 km.

Rovno sa predstavuje aj verzia S63 AMG 4Matic Cabriolet, ktorá používa osemvalec 5,5 litra s preplňovaním s celkovým výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 Nm. Ten je spojený so sedemstupňovým automatom. S pohonom všetkých kolies (len v prípade vozidiel s ľavostranným riadením) zrýchli tento 2,2 tony ťažký kabriolet na stovku za 3,9 sekundy. Spotreba je vraj 10,4 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát Mercedes spojil značku AMG so štvormiestnym kabrioletom.

Samozrejmosťou je najmodernejšia bezpečnostná a komfortná výbava a aj keď má trieda S Cabriolet v základe všetko na čo si spomeniete, môžete ešte utrácať za ďalšie záležitosti. Predaj vozidla začne na konci roka v Nemecku s tým, že prvé kusy dorazia k zákazníkom na jar 2016.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY