vytisknout velikost písma Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG

Posledná otvorená trieda S sa vyrábala pred 44 rokmi. Nový model vychádza z Coupé triedy S.
Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy S Cabriolet
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz triedy S Cabriolet

Po niekoľkých upútavkách a únikoch prichádza oficiálna sada fotografií a informácií k novému kabrioletu Mercedes-Benz triedy S. Ako sa dalo predpokladať, novinka je doslova prešpikovaná technikou a zaujímavými nápadmi. Všetko si budeme môcť prvýkrát pozrieť na autosalóne vo Frankfurte.

mb s cabrio (28).jpgmb s cabrio (27).jpgmb s cabrio (23).jpgTechnicky vychádza kabriolet triedy S z Coupé, ale dostalo upravenú podlahu a výstuhy. Celé auto má pohotovostnú hmotnosť skoro 2,2 tony. Základným motorom je osemvalec

Strecha je trojvrstvová látková, môžete ju mať v niekoľkých farebných prevedeniach a zloží sa za dvadsať sekúnd aj pri jazde rýchlosťou do 60 km/h. So strechou súvisí aj jedna zásadná novinka - nová generácia klimatizácia Thermotronic.

Tá využíva celkom 12 senzorov a to nielen teploty, ale aj kvality vzduchu a slnečného žiarenia. Mercedes-Benz tvrdí, že má nová klimatizácia udržať v kabíne príjemnú klímu so strechou hore aj dole bez nutnosti upravovať nastavenia. Systém sa neskôr dostane do ďalších kabrioletov a roadsterov Mercedesu.

mb s cabrio (37).jpgmb s cabrio (38).jpgmb s cabrio (39).jpgLátková strecha sa zloží za dvadsať sekúnd a je možné ju ovládať aj za jazdy. Trieda S Cabrio má štandardne vzduchový podvozok a novú generáciu systému klimatizácie Thermotronic

A teraz chytro pod kapotu. Základná verzia "cena od..." má osemvalec S500 s objemom 4,7 litra s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel. Jeho výkon je 335 kW (455 k) a krútiaci moment 700 Nm už v 1800 ot./min. Štandardom je deväťstupňový automat a vzduchový podvozok Airmatic. Spotreba modelu S500 je 8,5 litra na 100 km.

Rovno sa predstavuje aj verzia S63 AMG 4Matic Cabriolet, ktorá používa osemvalec 5,5 litra s preplňovaním s celkovým výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 Nm. Ten je spojený so sedemstupňovým automatom. S pohonom všetkých kolies (len v prípade vozidiel s ľavostranným riadením) zrýchli tento 2,2 tony ťažký kabriolet na stovku za 3,9 sekundy. Spotreba je vraj 10,4 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát Mercedes spojil značku AMG so štvormiestnym kabrioletom.

Samozrejmosťou je najmodernejšia bezpečnostná a komfortná výbava a aj keď má trieda S Cabriolet v základe všetko na čo si spomeniete, môžete ešte utrácať za ďalšie záležitosti. Predaj vozidla začne na konci roka v Nemecku s tým, že prvé kusy dorazia k zákazníkom na jar 2016.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY