vytisknout velikost písma Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG

Posledná otvorená trieda S sa vyrábala pred 44 rokmi. Nový model vychádza z Coupé triedy S.
Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy S Cabriolet
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz triedy S Cabriolet

Po niekoľkých upútavkách a únikoch prichádza oficiálna sada fotografií a informácií k novému kabrioletu Mercedes-Benz triedy S. Ako sa dalo predpokladať, novinka je doslova prešpikovaná technikou a zaujímavými nápadmi. Všetko si budeme môcť prvýkrát pozrieť na autosalóne vo Frankfurte.

mb s cabrio (28).jpgmb s cabrio (27).jpgmb s cabrio (23).jpgTechnicky vychádza kabriolet triedy S z Coupé, ale dostalo upravenú podlahu a výstuhy. Celé auto má pohotovostnú hmotnosť skoro 2,2 tony. Základným motorom je osemvalec

Strecha je trojvrstvová látková, môžete ju mať v niekoľkých farebných prevedeniach a zloží sa za dvadsať sekúnd aj pri jazde rýchlosťou do 60 km/h. So strechou súvisí aj jedna zásadná novinka - nová generácia klimatizácia Thermotronic.

Tá využíva celkom 12 senzorov a to nielen teploty, ale aj kvality vzduchu a slnečného žiarenia. Mercedes-Benz tvrdí, že má nová klimatizácia udržať v kabíne príjemnú klímu so strechou hore aj dole bez nutnosti upravovať nastavenia. Systém sa neskôr dostane do ďalších kabrioletov a roadsterov Mercedesu.

mb s cabrio (37).jpgmb s cabrio (38).jpgmb s cabrio (39).jpgLátková strecha sa zloží za dvadsať sekúnd a je možné ju ovládať aj za jazdy. Trieda S Cabrio má štandardne vzduchový podvozok a novú generáciu systému klimatizácie Thermotronic

A teraz chytro pod kapotu. Základná verzia "cena od..." má osemvalec S500 s objemom 4,7 litra s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel. Jeho výkon je 335 kW (455 k) a krútiaci moment 700 Nm už v 1800 ot./min. Štandardom je deväťstupňový automat a vzduchový podvozok Airmatic. Spotreba modelu S500 je 8,5 litra na 100 km.

Rovno sa predstavuje aj verzia S63 AMG 4Matic Cabriolet, ktorá používa osemvalec 5,5 litra s preplňovaním s celkovým výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 Nm. Ten je spojený so sedemstupňovým automatom. S pohonom všetkých kolies (len v prípade vozidiel s ľavostranným riadením) zrýchli tento 2,2 tony ťažký kabriolet na stovku za 3,9 sekundy. Spotreba je vraj 10,4 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát Mercedes spojil značku AMG so štvormiestnym kabrioletom.

Samozrejmosťou je najmodernejšia bezpečnostná a komfortná výbava a aj keď má trieda S Cabriolet v základe všetko na čo si spomeniete, môžete ešte utrácať za ďalšie záležitosti. Predaj vozidla začne na konci roka v Nemecku s tým, že prvé kusy dorazia k zákazníkom na jar 2016.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY