vytisknout velikost písma Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG

Posledná otvorená trieda S sa vyrábala pred 44 rokmi. Nový model vychádza z Coupé triedy S.
Po 44 rokoch je tu kabriolet Mercedes-Benz triedy S a rovno aj ako AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy S Cabriolet
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz triedy S Cabriolet

Po niekoľkých upútavkách a únikoch prichádza oficiálna sada fotografií a informácií k novému kabrioletu Mercedes-Benz triedy S. Ako sa dalo predpokladať, novinka je doslova prešpikovaná technikou a zaujímavými nápadmi. Všetko si budeme môcť prvýkrát pozrieť na autosalóne vo Frankfurte.

mb s cabrio (28).jpgmb s cabrio (27).jpgmb s cabrio (23).jpgTechnicky vychádza kabriolet triedy S z Coupé, ale dostalo upravenú podlahu a výstuhy. Celé auto má pohotovostnú hmotnosť skoro 2,2 tony. Základným motorom je osemvalec

Strecha je trojvrstvová látková, môžete ju mať v niekoľkých farebných prevedeniach a zloží sa za dvadsať sekúnd aj pri jazde rýchlosťou do 60 km/h. So strechou súvisí aj jedna zásadná novinka - nová generácia klimatizácia Thermotronic.

Tá využíva celkom 12 senzorov a to nielen teploty, ale aj kvality vzduchu a slnečného žiarenia. Mercedes-Benz tvrdí, že má nová klimatizácia udržať v kabíne príjemnú klímu so strechou hore aj dole bez nutnosti upravovať nastavenia. Systém sa neskôr dostane do ďalších kabrioletov a roadsterov Mercedesu.

mb s cabrio (37).jpgmb s cabrio (38).jpgmb s cabrio (39).jpgLátková strecha sa zloží za dvadsať sekúnd a je možné ju ovládať aj za jazdy. Trieda S Cabrio má štandardne vzduchový podvozok a novú generáciu systému klimatizácie Thermotronic

A teraz chytro pod kapotu. Základná verzia "cena od..." má osemvalec S500 s objemom 4,7 litra s preplňovaním dvojicou turbodúchadiel. Jeho výkon je 335 kW (455 k) a krútiaci moment 700 Nm už v 1800 ot./min. Štandardom je deväťstupňový automat a vzduchový podvozok Airmatic. Spotreba modelu S500 je 8,5 litra na 100 km.

Rovno sa predstavuje aj verzia S63 AMG 4Matic Cabriolet, ktorá používa osemvalec 5,5 litra s preplňovaním s celkovým výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 Nm. Ten je spojený so sedemstupňovým automatom. S pohonom všetkých kolies (len v prípade vozidiel s ľavostranným riadením) zrýchli tento 2,2 tony ťažký kabriolet na stovku za 3,9 sekundy. Spotreba je vraj 10,4 litra na 100 km. Vôbec prvýkrát Mercedes spojil značku AMG so štvormiestnym kabrioletom.

Samozrejmosťou je najmodernejšia bezpečnostná a komfortná výbava a aj keď má trieda S Cabriolet v základe všetko na čo si spomeniete, môžete ešte utrácať za ďalšie záležitosti. Predaj vozidla začne na konci roka v Nemecku s tým, že prvé kusy dorazia k zákazníkom na jar 2016.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY