vytisknout velikost písma Pneumatika Continental ContiWinterContact TS 850 je podľa Autoklubu ČR najlepšia

Kvalitné zimné pneumatiky musia podávať dobré výkony vo všetkých meraných kategóriách, testy vykonané Autoklubom ČR preto ukazujú hranice výkonnosti na suchu, na mokre i na snehu. Celkovo bola v teste ako najlepšia vyhodnotená Continental ContiWinterContact TS 850, a to práve pre svoju všestrannosť. Pneumatika dosiahla veľmi dobré výsledky vo všetkých meraných parametroch. Odborníci z Autoklubu ČR pripravili pre zimnú sezónu 2014/2015 aj porovnávací test zameraný na problematiku upsizingu. Vodičom v rámci nej exkluzívne predstavujú rozdiely vo vlastnostiach 15“, 16“ a 17“ palcových pneumatík ContiWinterContact TS 850.
Pneumatika Continental ContiWinterContact TS 850 je podľa Autoklubu ČR najlepšia
  • Autoklub ČR testoval sedemnásťpalcové zimné pneumatiky ôsmich značiek. Na mokrom povrchu zvíťazili Continental ContiWinterContact TS 850, na suchu vynikli Michelin Alpin A4, na snehu najlepšie zabodovali KormoranSnowpro B2.
  • Celkovo boli v teste najlepšie pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, a to predovšetkým pre svoju všestrannosť.
  • Autoklub ČR pripravil aj test zamarený na upsizing – pre porovnanie vlastností širších a užších pneumatík ContiWinterContact TS 850 v zimných podmienkach.

Testovanie zimných vysokorýchlostnÝch pneumatík o rozmere 225/50 R17 V

Cieľom testovania pneumatík je poskytnúť motoristom viac informácií pri výbere nového zimného obutia a poskytnúť porovnanie výkonnosti s ohľadom na rôzne povrchy v zimných podmienkach. V stredoeurópskom podnebí sú pre nižšie a stredné polohy charakteristické mokré a príležitostne snehom pokryté vozovky.

Kvalitné zimné pneumatiky musia podávať dobré výkony vo všetkých meraných kategóriách, preto ich testy ukazujú hranice výkonnosti na suchu, na mokre i na snehu. Autoklub ČR odporúča používať pneumatiky s najviac vyváženými vlastnosťami. Váhy hodnotení na mokrom, suchom a zasneženom povrchu sú rozdelené na tretiny. Referenčných 100 % výkonnosti bolo pri tohtoročných testoch prekročených na suchu a na snehu. Iba referenčný stopercentný výkon je považovaný za „veľmi dobrý“, 4,5% výsledok pod referenciu už posúva pneumatiky do kategórie „zlé“.

Autoklub ČR testoval pre nastávajúcu zimnú sezónu sedemnásťpalcové zimné pneumatiky. Na mokre zvíťazili Continental ContiWinterContact TS 850, na suchu vynikli Michelin Alpin A4, na snehu najlepšie zabodovali KormoranSnowpro B2. Najvyššie rozdiely boli namerané na mokrom povrchu. Zvyšková rýchlosť pri brzdení dosahovala hodnoty povolenej rýchlosti v obci – skoro 50 km/h. Najmenšie rozdiely boli namerané na snehu. 

Untitled.png

Celkovo bola v teste najlepšia Continental ContiWinterContact TS 850, a to predovšetkým pre svoju všestrannosť. Táto pneumatika získala veľmi dobré hodnotenie vo všetkých meraných parametroch. Vodičom teda zaistí najlepšie jazdné vlastnosti v takmer každej situácii, aká môže v zime nastať.

Autoklub ČR súčasne vodičom pripomína, že jazda v zime vyžaduje iný spôsob riadenia vozidla ako v letných podmienkach. Na nehodovosť majú vplyv skúsenosť a pripravenosť.

Výsledky testovania zhrnutie

 

MOKRÝ POVRCH

SUCHÝ POVRCH

SNEH

ContiWinterContact TS 850

100

100

100

Michelin Alpin A4

96,6

100,2

97,8

Sava Eskimo HP

93,7

97,9

100,9

Goodyear UltraGrip 8 Performace

94,7

97,6

100,1

Kleber Krisalp HP2

87,6

98,2

98,8

Vredestein Wintrac Xtreme

87,7

98,1

97,2

Hankook Winter I*cept evo

84,5

98,6

96,6

Kormoran Snowpro B2

80,6

95,5

101,7

       

Detailné výsledky nájdete tu.

Upsizing test

Autoklub Českej republiky svojim ďalším testom motoristom odpovedá na otázku, či sa v zime oplatí používať užšie alebo širšie pneumatiky, tzv. upsizing. Tento aktuálny test totiž dokazuje, ako šírka pneumatiky ovplyvňuje vlastnosti, respektíve správanie sa vozidla na ceste. V rámci testovania na pneumatikách Continental ContiWinterContact TS 850 v troch rozmeroch – 17“, 16“ a 15“ bolo pripravených celkom 16 štandardných kategórií, medzi nimi pre nadchádzajúce ročné obdobie dôležitý záber na snehu, brzdenie s ABS na snehu, brzdenie s ABS na mokre, zrýchlenie na snehu s ASR a samozrejme i handling na snehu.

Výsledky porovnanie testovaných šírok pneumatík

225/45 R17 91 H (pneumatika s najväčšou styčnou plochou s vozovkou)

  • Na mokre najlepšie brzdí, dosahuje najlepšie výsledky v kategórii zatáčania a najlepší handling. Väčšia šírka pneumatiky má naopak negatívny dopad na aquaplaningové vlastnosti, teda prerážanie vodného klinu a odvod vody bočnými drážkami.
  • Na suchu najlepšie brzdí, skvelo reaguje na prácu s volantom, pre jazdu na diaľnici má najlepšie predpoklady z hľadiska bezpečnosti.
  • Na snehu najlepšie brzdí, má najlepšiu akceleráciu s ASR; v handlingu zaostáva
    (o 1,2 %).

205/55 R16 91 H

  • Na mokre brzdí lepšie než 15“ pneumatika (ale horšie než 17“), dosahuje lepšie výsledky v kategórii zatáčania a handling, ale stráca na užšom rozmere v aquaplaningu.
  • Na suchu v porovnaní s 15“ prevedením lepšie brzdí, má lepšie výsledky v handlingu, v kategórii valivý odpor je lepšia než 15“ i 17“ pneumatika.
  • Na snehu je v brzdení a trakcii horšia než 15“ i 17“ pneumatika.

195/65 R15 91 T (najužšia pneumatika v teste)

  • Na mokrej vozovke (ako najužšia pneumatika v teste) exceluje v odolnosti proti aquaplaningu. Naopak menšia styčná plocha s vozovkou má negatívny dopad na brzdné dráhy. Tiež v handlingu na mokre má najhoršie výsledky testu.
  • Na suchu úzka stopa nedovoľuje dosiahnutiu úrovne vlastností 16“, a hlavne 17“ pneumatík. Subjektívne sa javí ako komfortnejšie riešenie s nižšou úrovňou vonkajšieho hluku.
  • Na snehu dosahuje celkový počet bodov úrovne 17“ pneumatiky. Oproti 17“ pneumatike zaostáva v brzdení a akcelerácii, avšak lepšia je v zábere a handlingu.

Širšie pneumatiky (17“) sú vhodným riešením pre vodičov uprednostňujúcich lepšie jazdné vlastnosti v prostredí stredoeurópskej zimy; predovšetkým ide o kratšie brzdné dráhy za všetkých možných podmienok. Jazda na širších pneumatikách je z hľadiska bezpečnosti nepochybne dobrou voľbou.

Napriek tomu, že pneumatiky o priemere 16“, v teste získali najviac bodov, strácali v brzdách a trakcii na snehu. Pri aquaplanningu signalizujú lepší výkon než najširšie testované, na suchu a mokre sa kladne prejavuje väčšia styčná plocha s vozovkou, ale nedosahujú hodnoty 17“ pneumatík predovšetkým v brzdení.

Užšie pneumatiky (15“) zvolia vodiči s menej dynamickým štýlom jazdy a s požiadavkou na väčší komfort. Pri prudkých dažďoch a väčšom množstve vody na vozovke budú mať výhodu vo vyššej odolnosti proti aquaplanningu.

Detailné výsledky nájdete tu.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY