vytisknout velikost písma Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prestanú snáď európski zákazníci kupovať diesely? Dosť možno, pretože ich k tomu dotlačí legislatíva.
Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prísnejšie emisné normy a regulácia vypúšťaných emisií CO2 núti výrobcov ponúkať stále viac plug-in hybridných modelov aj v Európe. Zdá sa, že do roku 2019 by objem ich predaja mohol predbehnúť klasické hybridné vozidlá bez možnosti domáceho dobíjania.

Predaje všetkých hybridov v Európe vzrástli medziročne o 8% na 232 343 vozidiel. Z toho bolo len asi 40 000 plug-in hybridov, ale do konca desaťročia by sa toto číslo mohlo obrátiť, tvrdí analýza spoločnosti LMC Automotive. Na rozdiel od dieselov totiž doba plug-in hybridom praje.

Podľa LMC sa predaje klasických hybridov do roku 2021 zastavia na 325 000 kusoch ročne, zatiaľ čo plug-in hybridy porastie na 600 000 vozidiel a do roku 2024 dokonca na 1 200 000 vozidiel ročne, citujú správu LMC Autonews.

Najväčší trhový podiel medzi hybridmi má Toyota s Lexusom. Tieto dve značky dohromady v minulom roku predali celkovo 72% vozidiel s hybridným alebo plug-in hybridným pohonom. Zaujímavé je, že najpredávanejším plug-in hybridom v roku 2014 bolo Mitsubishi Outlander PHEV, ktorého sa predalo skoro 20 000 kusov.

V budúcnosti sa ale dočkáme pomerne rýchleho rozšírenia plug-in hybridných a hybridných verzií naprieč ponukou rôznych značiek, aj tých "low-costových". K tomu ale nepomôžu len lacnejšie batérie. Automobilky totiž musia do roku 2020 plniť cieľ priemerných emisií 95 g/km CO2 a hybridy sú ľahká cesta, ako to dosiahnuť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY