vytisknout velikost písma Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prestanú snáď európski zákazníci kupovať diesely? Dosť možno, pretože ich k tomu dotlačí legislatíva.
Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prísnejšie emisné normy a regulácia vypúšťaných emisií CO2 núti výrobcov ponúkať stále viac plug-in hybridných modelov aj v Európe. Zdá sa, že do roku 2019 by objem ich predaja mohol predbehnúť klasické hybridné vozidlá bez možnosti domáceho dobíjania.

Predaje všetkých hybridov v Európe vzrástli medziročne o 8% na 232 343 vozidiel. Z toho bolo len asi 40 000 plug-in hybridov, ale do konca desaťročia by sa toto číslo mohlo obrátiť, tvrdí analýza spoločnosti LMC Automotive. Na rozdiel od dieselov totiž doba plug-in hybridom praje.

Podľa LMC sa predaje klasických hybridov do roku 2021 zastavia na 325 000 kusoch ročne, zatiaľ čo plug-in hybridy porastie na 600 000 vozidiel a do roku 2024 dokonca na 1 200 000 vozidiel ročne, citujú správu LMC Autonews.

Najväčší trhový podiel medzi hybridmi má Toyota s Lexusom. Tieto dve značky dohromady v minulom roku predali celkovo 72% vozidiel s hybridným alebo plug-in hybridným pohonom. Zaujímavé je, že najpredávanejším plug-in hybridom v roku 2014 bolo Mitsubishi Outlander PHEV, ktorého sa predalo skoro 20 000 kusov.

V budúcnosti sa ale dočkáme pomerne rýchleho rozšírenia plug-in hybridných a hybridných verzií naprieč ponukou rôznych značiek, aj tých "low-costových". K tomu ale nepomôžu len lacnejšie batérie. Automobilky totiž musia do roku 2020 plniť cieľ priemerných emisií 95 g/km CO2 a hybridy sú ľahká cesta, ako to dosiahnuť.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY