vytisknout velikost písma Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prestanú snáď európski zákazníci kupovať diesely? Dosť možno, pretože ich k tomu dotlačí legislatíva.
Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prísnejšie emisné normy a regulácia vypúšťaných emisií CO2 núti výrobcov ponúkať stále viac plug-in hybridných modelov aj v Európe. Zdá sa, že do roku 2019 by objem ich predaja mohol predbehnúť klasické hybridné vozidlá bez možnosti domáceho dobíjania.

Predaje všetkých hybridov v Európe vzrástli medziročne o 8% na 232 343 vozidiel. Z toho bolo len asi 40 000 plug-in hybridov, ale do konca desaťročia by sa toto číslo mohlo obrátiť, tvrdí analýza spoločnosti LMC Automotive. Na rozdiel od dieselov totiž doba plug-in hybridom praje.

Podľa LMC sa predaje klasických hybridov do roku 2021 zastavia na 325 000 kusoch ročne, zatiaľ čo plug-in hybridy porastie na 600 000 vozidiel a do roku 2024 dokonca na 1 200 000 vozidiel ročne, citujú správu LMC Autonews.

Najväčší trhový podiel medzi hybridmi má Toyota s Lexusom. Tieto dve značky dohromady v minulom roku predali celkovo 72% vozidiel s hybridným alebo plug-in hybridným pohonom. Zaujímavé je, že najpredávanejším plug-in hybridom v roku 2014 bolo Mitsubishi Outlander PHEV, ktorého sa predalo skoro 20 000 kusov.

V budúcnosti sa ale dočkáme pomerne rýchleho rozšírenia plug-in hybridných a hybridných verzií naprieč ponukou rôznych značiek, aj tých "low-costových". K tomu ale nepomôžu len lacnejšie batérie. Automobilky totiž musia do roku 2020 plniť cieľ priemerných emisií 95 g/km CO2 a hybridy sú ľahká cesta, ako to dosiahnuť.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY