vytisknout velikost písma Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prestanú snáď európski zákazníci kupovať diesely? Dosť možno, pretože ich k tomu dotlačí legislatíva.
Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prísnejšie emisné normy a regulácia vypúšťaných emisií CO2 núti výrobcov ponúkať stále viac plug-in hybridných modelov aj v Európe. Zdá sa, že do roku 2019 by objem ich predaja mohol predbehnúť klasické hybridné vozidlá bez možnosti domáceho dobíjania.

Predaje všetkých hybridov v Európe vzrástli medziročne o 8% na 232 343 vozidiel. Z toho bolo len asi 40 000 plug-in hybridov, ale do konca desaťročia by sa toto číslo mohlo obrátiť, tvrdí analýza spoločnosti LMC Automotive. Na rozdiel od dieselov totiž doba plug-in hybridom praje.

Podľa LMC sa predaje klasických hybridov do roku 2021 zastavia na 325 000 kusoch ročne, zatiaľ čo plug-in hybridy porastie na 600 000 vozidiel a do roku 2024 dokonca na 1 200 000 vozidiel ročne, citujú správu LMC Autonews.

Najväčší trhový podiel medzi hybridmi má Toyota s Lexusom. Tieto dve značky dohromady v minulom roku predali celkovo 72% vozidiel s hybridným alebo plug-in hybridným pohonom. Zaujímavé je, že najpredávanejším plug-in hybridom v roku 2014 bolo Mitsubishi Outlander PHEV, ktorého sa predalo skoro 20 000 kusov.

V budúcnosti sa ale dočkáme pomerne rýchleho rozšírenia plug-in hybridných a hybridných verzií naprieč ponukou rôznych značiek, aj tých "low-costových". K tomu ale nepomôžu len lacnejšie batérie. Automobilky totiž musia do roku 2020 plniť cieľ priemerných emisií 95 g/km CO2 a hybridy sú ľahká cesta, ako to dosiahnuť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY