vytisknout velikost písma Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prestanú snáď európski zákazníci kupovať diesely? Dosť možno, pretože ich k tomu dotlačí legislatíva.
Plug-in hybridy vraj do štyroch rokov predbehnú v Európe normálne hybridy

Prísnejšie emisné normy a regulácia vypúšťaných emisií CO2 núti výrobcov ponúkať stále viac plug-in hybridných modelov aj v Európe. Zdá sa, že do roku 2019 by objem ich predaja mohol predbehnúť klasické hybridné vozidlá bez možnosti domáceho dobíjania.

Predaje všetkých hybridov v Európe vzrástli medziročne o 8% na 232 343 vozidiel. Z toho bolo len asi 40 000 plug-in hybridov, ale do konca desaťročia by sa toto číslo mohlo obrátiť, tvrdí analýza spoločnosti LMC Automotive. Na rozdiel od dieselov totiž doba plug-in hybridom praje.

Podľa LMC sa predaje klasických hybridov do roku 2021 zastavia na 325 000 kusoch ročne, zatiaľ čo plug-in hybridy porastie na 600 000 vozidiel a do roku 2024 dokonca na 1 200 000 vozidiel ročne, citujú správu LMC Autonews.

Najväčší trhový podiel medzi hybridmi má Toyota s Lexusom. Tieto dve značky dohromady v minulom roku predali celkovo 72% vozidiel s hybridným alebo plug-in hybridným pohonom. Zaujímavé je, že najpredávanejším plug-in hybridom v roku 2014 bolo Mitsubishi Outlander PHEV, ktorého sa predalo skoro 20 000 kusov.

V budúcnosti sa ale dočkáme pomerne rýchleho rozšírenia plug-in hybridných a hybridných verzií naprieč ponukou rôznych značiek, aj tých "low-costových". K tomu ale nepomôžu len lacnejšie batérie. Automobilky totiž musia do roku 2020 plniť cieľ priemerných emisií 95 g/km CO2 a hybridy sú ľahká cesta, ako to dosiahnuť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY