vytisknout velikost písma Plug-in hybridný koncept Audi Q8 naznačuje súpera Range Roveru

Koncept Audi Q8 naznačuje pripravovaný produkčný model. Sériové auto sa predstaví budúci rok. Veľkosťou (na šírku a dĺžku) prekonáva Q8 dokonca aj Range Rover. Plug-in hybridný pohon má 330 kW a 700 Nm.
Plug-in hybridný koncept Audi Q8 naznačuje súpera Range Roveru

Audi priviezlo do Detroitu svoju víziu veľkého luxusného SUV. Volá sa Q8 a veľkosťou pripomína skôr Range Rover. Je dokonca o trochu dlhšie a širšie, ale zároveň o dosť nižšie. Vlastne taká prerastená X6. Audi práve pre BMW X6 a Mercedes GLE Coupé pripravuje vlastného súpera, ale tým bude model Audi Q6. Model Q8 mieri ešte vyššie.

Koncept Audi Q8 sa spolieha na plug-in hybridný systém, ktorý sa skladá z šesťvalca 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 500 Nm a elektromotora integrovaného do automatickej prevodovky. Celkový výkon hybridnej sústavy je 330 kW (449 k), krútiaci moment má hodnotu 700 Nm.

Kompaktný akumulátor s kapacitou 17,9 kWh má umožniť elektrický dojazd 60 km. Teoretický akčný rádius Audi Q8 je až 1 000 km, pretože Audi uvádza spotrebu 2,3 ​​litra na 100 km. Z bežnej zásuvky sa akumulátor nabije asi za dve a pol hodiny. Koncept zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a rozbehne sa na 250 km/h, kde ho zastaví obmedzovač.

Vodič si môže zvoliť, ako bude hybridný systém fungovať. Buď si zapne ručne plne elektrický režim, alebo nechá hybridný systém fungovať automaticky. Prípadne môže elektromotory odpojiť a elektrinu si schová na neskoršiu jazdu, napríklad do mesta. To je rozumné, pretože niekomu sa bežný plug-in hybrid vybije hneď na diaľnici a potom v meste vozí vybité batérie. Pritom práve diaľničný režim viac sedí spaľovaciemu motoru, ten mestský potom elektrine.

Podľa očakávania má koncept Audi Q8 adaptívne inteligentné LED svetlomety a v interiéri už prakticky nenájdete žiadne tlačidlá. Všetko sa ovláda hlasom alebo pomocou dotykových displejov. Nastaviť tak možno popri funkcií hybridného systému aj podvozok, ktorý môže meniť svetlú výšku s rozdielom až 90 mm medzi krajnými polohami.

Produkčné SUV nadväzujúce na koncept Q8 predstaví Audi už v roku 2018.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY