vytisknout velikost písma Plug-in hybridné kupé Polestar 1 nie je Volvo a vyrábať sa bude v Číne

Značka Polestar vstupuje na trh s plug-in hybridným luxusným kupé. Jedná sa o výsledok spolupráce Volva a Geely. Plug-in hybridný pohon dovolí dojazd až 150 km len na elektrinu. V bežnom predaji vozidlo nebude, iba na prenájom.
Plug-in hybridné kupé Polestar 1 nie je Volvo a vyrábať sa bude v Číne

Koncept veľkého luxusného kupé značky Volvo sa predstavil už v roku 2013, ale až dnes sa stáva realitou. Nenesie však známe švédskej logo. Volá sa Polestar 1 a zakladá tak samostatnú značku. Technika je ale s Volvom príbuzná. Pod karbónovou karosériou, ktorá sa bude spolu s celým autom vyrábať v Číne, je časť platformy SPA automobiliek Volvo a Geely. Druhá časť platformy ale musela vzniknúť unikátne pre tento voz.

Volvo (teda, vlastne Polestar) uvádza výkon 600 koní (440 kW) a krútiaci moment 1000 Nm, ale príliš podrobností o použitom hybridnom systéme nevieme. Predpokladáme, že základom je preplňovaný dvojliter ako vo Volve S90 T8. Jediným potvrdeným údajom je dojazd 150 km v čisto elektrickom režime, čo je podľa novej automobilky najviac zo všetkých plug-in hybridných vozidiel na trhu.

Kým spaľovací motor má poháňať predné kolesá, vzadu sú dva elektromotory. Absencia centrálneho hriadeľa znižuje hmotnosť a zotrvačné hmoty, zároveň môžu zadné elektromotory slúžiť na vektorovanie krútiaceho momentu. Polestar 1 má tiež ako prvé vozidlo nový adaptívny elektronicky riadený podvozok CESi.

O dynamike alebo spotrebe sa nehovorí, ale tipujeme akceleráciu na 100 km/h okolo štyroch sekúnd a najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h. Uvádzať spotrebu benzínu je vo vozidle s elektrickým dojazdom vyše 100 km ťažké. Polestar tvrdí, že toto auto si nekúpite do osobného vlastníctva. Vozidlá budú k dispozícii na prenájom v režime all-inclusive na dva alebo tri roky. Svoje vozidlo si vyberiete online a automobilka ani nebude mať klasické showroomy.

Polestar takisto potvrdil príchod menšieho modelu Polestar 2 v roku 2019, čo je plánovaný plne elektrický konkurent Tesly Model 3. Všetky ďalšie modely značky Polestar už budú výhradne plne elektrické.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY