vytisknout velikost písma Plug-in hybridné kupé Polestar 1 nie je Volvo a vyrábať sa bude v Číne

Značka Polestar vstupuje na trh s plug-in hybridným luxusným kupé. Jedná sa o výsledok spolupráce Volva a Geely. Plug-in hybridný pohon dovolí dojazd až 150 km len na elektrinu. V bežnom predaji vozidlo nebude, iba na prenájom.
Plug-in hybridné kupé Polestar 1 nie je Volvo a vyrábať sa bude v Číne

Koncept veľkého luxusného kupé značky Volvo sa predstavil už v roku 2013, ale až dnes sa stáva realitou. Nenesie však známe švédskej logo. Volá sa Polestar 1 a zakladá tak samostatnú značku. Technika je ale s Volvom príbuzná. Pod karbónovou karosériou, ktorá sa bude spolu s celým autom vyrábať v Číne, je časť platformy SPA automobiliek Volvo a Geely. Druhá časť platformy ale musela vzniknúť unikátne pre tento voz.

Volvo (teda, vlastne Polestar) uvádza výkon 600 koní (440 kW) a krútiaci moment 1000 Nm, ale príliš podrobností o použitom hybridnom systéme nevieme. Predpokladáme, že základom je preplňovaný dvojliter ako vo Volve S90 T8. Jediným potvrdeným údajom je dojazd 150 km v čisto elektrickom režime, čo je podľa novej automobilky najviac zo všetkých plug-in hybridných vozidiel na trhu.

Kým spaľovací motor má poháňať predné kolesá, vzadu sú dva elektromotory. Absencia centrálneho hriadeľa znižuje hmotnosť a zotrvačné hmoty, zároveň môžu zadné elektromotory slúžiť na vektorovanie krútiaceho momentu. Polestar 1 má tiež ako prvé vozidlo nový adaptívny elektronicky riadený podvozok CESi.

O dynamike alebo spotrebe sa nehovorí, ale tipujeme akceleráciu na 100 km/h okolo štyroch sekúnd a najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h. Uvádzať spotrebu benzínu je vo vozidle s elektrickým dojazdom vyše 100 km ťažké. Polestar tvrdí, že toto auto si nekúpite do osobného vlastníctva. Vozidlá budú k dispozícii na prenájom v režime all-inclusive na dva alebo tri roky. Svoje vozidlo si vyberiete online a automobilka ani nebude mať klasické showroomy.

Polestar takisto potvrdil príchod menšieho modelu Polestar 2 v roku 2019, čo je plánovaný plne elektrický konkurent Tesly Model 3. Všetky ďalšie modely značky Polestar už budú výhradne plne elektrické.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY