vytisknout velikost písma Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka

Stačí stlačiť tlačidlo a z predokolky sa razom stane zadný náhon. Alebo štvorkolka. Vitajte v BMW budúcnosti.
Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka
Zoznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogaléria: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je celkom zaujímavá. Už si nemusíte vyberať naprieč modelovými radmi, ak chcete konkrétnu koncepciu pohonu. Stačí si kúpiť toto plug-in hybridné BMW 225x a stlačením tlačidla si zvolíte, aké kolesá vlastne budú poháňané. Alebo zvolíte automatický režim a necháte sa prekvapiť.

bmw 225 plugin (15).jpgbmw 225 plugin (10).jpgbmw 225 plugin (6).jpgBMW 225x je benzínový plug-in hybrid, ktorý nie je plne závislý na dojazde na elektrinu a dĺžke nabíjania. Neutrpela ani praktickosť. Spotreba? Podľa normy dva litre na sto km

V BMW 225x totiž preplňovaný benzínový trojvalec 1,5 l s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 220 Nm poháňa predné kolesá, zatiaľ čo elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) a krútiacim momentom 165 Nm poháňa kolesá zadné. Mechanické spojenie medzi nápravami nie je, elektromotor čerpá energiu z 7,7 kWh akumulátora.

V plne elektrickom režime MAX eDrive tak vlastne máte tradičnú zadokolku BMW, užijete si ju ale len po vzdialenosť 41 km a s najvyššou rýchlosťou do 125 km/h. Potom sa vybijú batérie a ostáva už len zlý a škaredý spaľovací motor, poháňajúci predné kolesá.

Podľa BMW vie hybridný systém dohromady vyprodukovať 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm krútiaceho momentu. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​s. Najvyššia rýchlosť tohto plug-in hybridného MPV je 202 km/h. A potom je tu spotreba. Podľa normy NEDC si BMW 225x vezme 2,0 až 2,1 litra na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

Nabíjanie z bežnej zásuvky trvá niečo málo cez tri hodiny, z rýchlonabíjačky od BMW asi o hodinu kratší čas. Našťastie je tu vždy spaľovací motor, takže vodič nie je závislý len na zásuvke a dĺžke nabíjania. Nemecká cena za BMW 225x je stanovená na 37 800 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY