vytisknout velikost písma Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka

Stačí stlačiť tlačidlo a z predokolky sa razom stane zadný náhon. Alebo štvorkolka. Vitajte v BMW budúcnosti.
Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka
Zoznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogaléria: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je celkom zaujímavá. Už si nemusíte vyberať naprieč modelovými radmi, ak chcete konkrétnu koncepciu pohonu. Stačí si kúpiť toto plug-in hybridné BMW 225x a stlačením tlačidla si zvolíte, aké kolesá vlastne budú poháňané. Alebo zvolíte automatický režim a necháte sa prekvapiť.

bmw 225 plugin (15).jpgbmw 225 plugin (10).jpgbmw 225 plugin (6).jpgBMW 225x je benzínový plug-in hybrid, ktorý nie je plne závislý na dojazde na elektrinu a dĺžke nabíjania. Neutrpela ani praktickosť. Spotreba? Podľa normy dva litre na sto km

V BMW 225x totiž preplňovaný benzínový trojvalec 1,5 l s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 220 Nm poháňa predné kolesá, zatiaľ čo elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) a krútiacim momentom 165 Nm poháňa kolesá zadné. Mechanické spojenie medzi nápravami nie je, elektromotor čerpá energiu z 7,7 kWh akumulátora.

V plne elektrickom režime MAX eDrive tak vlastne máte tradičnú zadokolku BMW, užijete si ju ale len po vzdialenosť 41 km a s najvyššou rýchlosťou do 125 km/h. Potom sa vybijú batérie a ostáva už len zlý a škaredý spaľovací motor, poháňajúci predné kolesá.

Podľa BMW vie hybridný systém dohromady vyprodukovať 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm krútiaceho momentu. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​s. Najvyššia rýchlosť tohto plug-in hybridného MPV je 202 km/h. A potom je tu spotreba. Podľa normy NEDC si BMW 225x vezme 2,0 až 2,1 litra na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

Nabíjanie z bežnej zásuvky trvá niečo málo cez tri hodiny, z rýchlonabíjačky od BMW asi o hodinu kratší čas. Našťastie je tu vždy spaľovací motor, takže vodič nie je závislý len na zásuvke a dĺžke nabíjania. Nemecká cena za BMW 225x je stanovená na 37 800 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY