vytisknout velikost písma Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka

Stačí stlačiť tlačidlo a z predokolky sa razom stane zadný náhon. Alebo štvorkolka. Vitajte v BMW budúcnosti.
Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka
Zoznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogaléria: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je celkom zaujímavá. Už si nemusíte vyberať naprieč modelovými radmi, ak chcete konkrétnu koncepciu pohonu. Stačí si kúpiť toto plug-in hybridné BMW 225x a stlačením tlačidla si zvolíte, aké kolesá vlastne budú poháňané. Alebo zvolíte automatický režim a necháte sa prekvapiť.

bmw 225 plugin (15).jpgbmw 225 plugin (10).jpgbmw 225 plugin (6).jpgBMW 225x je benzínový plug-in hybrid, ktorý nie je plne závislý na dojazde na elektrinu a dĺžke nabíjania. Neutrpela ani praktickosť. Spotreba? Podľa normy dva litre na sto km

V BMW 225x totiž preplňovaný benzínový trojvalec 1,5 l s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 220 Nm poháňa predné kolesá, zatiaľ čo elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) a krútiacim momentom 165 Nm poháňa kolesá zadné. Mechanické spojenie medzi nápravami nie je, elektromotor čerpá energiu z 7,7 kWh akumulátora.

V plne elektrickom režime MAX eDrive tak vlastne máte tradičnú zadokolku BMW, užijete si ju ale len po vzdialenosť 41 km a s najvyššou rýchlosťou do 125 km/h. Potom sa vybijú batérie a ostáva už len zlý a škaredý spaľovací motor, poháňajúci predné kolesá.

Podľa BMW vie hybridný systém dohromady vyprodukovať 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm krútiaceho momentu. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​s. Najvyššia rýchlosť tohto plug-in hybridného MPV je 202 km/h. A potom je tu spotreba. Podľa normy NEDC si BMW 225x vezme 2,0 až 2,1 litra na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

Nabíjanie z bežnej zásuvky trvá niečo málo cez tri hodiny, z rýchlonabíjačky od BMW asi o hodinu kratší čas. Našťastie je tu vždy spaľovací motor, takže vodič nie je závislý len na zásuvke a dĺžke nabíjania. Nemecká cena za BMW 225x je stanovená na 37 800 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY