vytisknout velikost písma Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka

Stačí stlačiť tlačidlo a z predokolky sa razom stane zadný náhon. Alebo štvorkolka. Vitajte v BMW budúcnosti.
Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka
Zoznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogaléria: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je celkom zaujímavá. Už si nemusíte vyberať naprieč modelovými radmi, ak chcete konkrétnu koncepciu pohonu. Stačí si kúpiť toto plug-in hybridné BMW 225x a stlačením tlačidla si zvolíte, aké kolesá vlastne budú poháňané. Alebo zvolíte automatický režim a necháte sa prekvapiť.

bmw 225 plugin (15).jpgbmw 225 plugin (10).jpgbmw 225 plugin (6).jpgBMW 225x je benzínový plug-in hybrid, ktorý nie je plne závislý na dojazde na elektrinu a dĺžke nabíjania. Neutrpela ani praktickosť. Spotreba? Podľa normy dva litre na sto km

V BMW 225x totiž preplňovaný benzínový trojvalec 1,5 l s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 220 Nm poháňa predné kolesá, zatiaľ čo elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) a krútiacim momentom 165 Nm poháňa kolesá zadné. Mechanické spojenie medzi nápravami nie je, elektromotor čerpá energiu z 7,7 kWh akumulátora.

V plne elektrickom režime MAX eDrive tak vlastne máte tradičnú zadokolku BMW, užijete si ju ale len po vzdialenosť 41 km a s najvyššou rýchlosťou do 125 km/h. Potom sa vybijú batérie a ostáva už len zlý a škaredý spaľovací motor, poháňajúci predné kolesá.

Podľa BMW vie hybridný systém dohromady vyprodukovať 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm krútiaceho momentu. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​s. Najvyššia rýchlosť tohto plug-in hybridného MPV je 202 km/h. A potom je tu spotreba. Podľa normy NEDC si BMW 225x vezme 2,0 až 2,1 litra na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

Nabíjanie z bežnej zásuvky trvá niečo málo cez tri hodiny, z rýchlonabíjačky od BMW asi o hodinu kratší čas. Našťastie je tu vždy spaľovací motor, takže vodič nie je závislý len na zásuvke a dĺžke nabíjania. Nemecká cena za BMW 225x je stanovená na 37 800 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY