vytisknout velikost písma Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka

Stačí stlačiť tlačidlo a z predokolky sa razom stane zadný náhon. Alebo štvorkolka. Vitajte v BMW budúcnosti.
Plug-in hybridné BMW 225x vie byť predokolka, zadnokolka aj štvorkolka
Zoznam kapitol
  1. BMW 225xe
  2. Fotogaléria: BMW 225xe

Taktika automobilky BMW je celkom zaujímavá. Už si nemusíte vyberať naprieč modelovými radmi, ak chcete konkrétnu koncepciu pohonu. Stačí si kúpiť toto plug-in hybridné BMW 225x a stlačením tlačidla si zvolíte, aké kolesá vlastne budú poháňané. Alebo zvolíte automatický režim a necháte sa prekvapiť.

bmw 225 plugin (15).jpgbmw 225 plugin (10).jpgbmw 225 plugin (6).jpgBMW 225x je benzínový plug-in hybrid, ktorý nie je plne závislý na dojazde na elektrinu a dĺžke nabíjania. Neutrpela ani praktickosť. Spotreba? Podľa normy dva litre na sto km

V BMW 225x totiž preplňovaný benzínový trojvalec 1,5 l s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom 220 Nm poháňa predné kolesá, zatiaľ čo elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) a krútiacim momentom 165 Nm poháňa kolesá zadné. Mechanické spojenie medzi nápravami nie je, elektromotor čerpá energiu z 7,7 kWh akumulátora.

V plne elektrickom režime MAX eDrive tak vlastne máte tradičnú zadokolku BMW, užijete si ju ale len po vzdialenosť 41 km a s najvyššou rýchlosťou do 125 km/h. Potom sa vybijú batérie a ostáva už len zlý a škaredý spaľovací motor, poháňajúci predné kolesá.

Podľa BMW vie hybridný systém dohromady vyprodukovať 165 kW (224 k) výkonu a 385 Nm krútiaceho momentu. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​s. Najvyššia rýchlosť tohto plug-in hybridného MPV je 202 km/h. A potom je tu spotreba. Podľa normy NEDC si BMW 225x vezme 2,0 až 2,1 litra na 100 km v závislosti na použitých pneumatikách.

Nabíjanie z bežnej zásuvky trvá niečo málo cez tri hodiny, z rýchlonabíjačky od BMW asi o hodinu kratší čas. Našťastie je tu vždy spaľovací motor, takže vodič nie je závislý len na zásuvke a dĺžke nabíjania. Nemecká cena za BMW 225x je stanovená na 37 800 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY