vytisknout velikost písma Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e prejde až 31 km len na elektrinu

Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e prejde až 31 km len na elektrinu
Zoznam kapitol
  1. BMW X5 xDrive40e
  2. Fotogaléria BMW X5 xDrive40e

Automobilka BMW predstavuje produkčnú plug-in hybridnej verzii svojho obľúbeného SUV BMW X5. Model BMW X5 xDrive40e je poháňaný kombináciou preplňovaného benzínového štvorvalca 2,0 l a elektromotora integrovaného do osemstupňovej automatickej prevodovky.

bmw x5 xDrive40e (35).jpgbmw x5 xDrive40e (49).jpgbmw x5 xDrive40e (4).jpgPlug-in hybridné SUV si samozrejme môžete nabíjať doma z bežnej zásuvky alebo rýchlonabíjačkou od BMW. Inak je táto X5 úplne normálne SUV

Celkový výkon pohonnej sústavy tohto plug-in hybridného SUV dosahuje hodnoty 230 kW (313 k), čo stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Na jedno nabitie prejde vozidlo až 31 km, pokiaľ však nebudete skúšať maximálnu rýchlosť v čisto elektrickom režime (120 km/h). Samotný elektromotor má krútiaci moment 250 Nm.

Spotreba paliva v kombinovanom režime podľa normy NEDC je 3,3 až 3,4 litra na 100 km podľa šírky pneumatiky a BMW uvádza aj spotrebu v elektrickom režime, ktorá činí 15,3 až 15,4 kWh na 100 km.

bmw x5 xDrive40e (29).jpgbmw x5 xDrive40e (20).jpgbmw x5 xDrive40e (37).jpgAj napriek označeniu číslicou 40, ktoré inokedy znamená najsilnejšiu verziu preplňovaného šesťvalca, je pod kapotu iba dvojlitrový štvorvalec. Avšak celkový výkon hybridnej sústavy dosahuje na pekných 313 koní. Rovnaký výkon má naftová X5 xDrive40d

BMW X5 xDrive40e ponúka vodičovi tri jazdné režimy. Buď môže v režime MAX eDrive ísť len na elektrinu bez lokálnych emisií, alebo vodič nechá všetko na automatike a tá rozhodne, ktorá kombinácia energie je najefektívnejšia v aktuálnych podmienkach.

V režime SAVE môže vodič odpojiť akumulátory a nechať pracovať len motor a tým si schovať elektrickú energiu na neskôr. Tento režim dáva zmysel predovšetkým pre toho, kto dochádzajú najprv po diaľnici a potom po meste, lebo pri diaľničnej prevádzke už nebýva elektrina tak efektívna.

Inak je plug-in hybridné BMW X5 stále normálne SUV, takže ponúka napríklad plnohodnotný päťmiestny interiér a kufor s objemom od 500 až po 1720 litrov, ak sklopíte zadné sedačky. V základe je už aj navigačný systém, nezávislé elektrické kúrenie či chladenie a tiež adaptívny podvozok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY