vytisknout velikost písma Plán Opelu na ďalšie štyri roky: Tri nové SUV a nová Insignia

Plán Opelu na ďalšie štyri roky: Tri nové SUV a nová Insignia

Nový Opel Astra zahájil modelovú ofenzívu nemeckej automobilky. Do štyroch rokov prídu hneď ďalšie štyri nové modely, rôzne špeciálne verzie existujúcich modelov nepočítajúc (Astra GSI a OPC, Corsa OPC). Chystajú sa tri nové SUV a tiež druhá generácia Insignie.

Prvé SUV je plánované už na budúci rok. Kompaktný crossover má nahradiť v ponuke malé MPV Opel Meriva. Aspoň to píše britský Autocar, ktorý dodáva, že nový crossover sa vyvíja spolu s nástupcom Peugeotu 2008.

V roku 2017 príde ďalší väčší crossover, ktorý nahradí MPV Zafira. Takisto pôjde o model vyvíjaný spoločne s PSA. Nástupca Peugeotu 3008 má zdieľať rovnakú platformu s novým Opelom. Nový model zastúpi v ponuke aj SUV Opel Antara.

V tom istom roku dorazí nový Opel Insignia, ktorý použije modifikovanú platformu koncernu GM označenú ako E2XX. Cieľom je vraj urobiť auto priestrannejšie ako nová Škoda Superb, Opel údajne porovnáva prototypy práve s aktuálnym Superbom. Bude aj kombi a Opel pri Insignii zásadne zmení poňatie interiéru.

Veľké SUV, ktoré má byť vlajkovým modelom značky Opel, sa predstaví až v roku 2019. Bude to až sedemmiestny model a veľkosťou sa bude blížiť napríklad Volvu XC90 či Audi Q7. Upútať má hlavne dizajnom, ktorý by mal byť podobne odvážny ako pri Range Roveri Evoque.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY