vytisknout velikost písma Plameny, výbuchy a randál: Pekelný Fiat S76 ožíva v Goodwoode

Plameny, výbuchy a randál: Pekelný Fiat S76 ožíva v Goodwoode

Nadšenci z Goodwoodu sprevádzkovali vskutku pekelný Fiat S76 z roku 1911, ktorého prvé prebudenie do života po kompletnej renovácii sa odohralo na konci minulého roka. Teraz s ním prvýkrát vyrazili na prechádzku po panstve okolo Goodwoode a tiež po ceste, na ktorej sa inak usporadúva slávny závod do vrchu.

Fiat S76 je poháňaný radovým štvorvalcom o objeme cez 28 litrov a výkonom asi 290 koní v 1900 ot./min. Už z takých parametrov je jasné, že akustický prejav tohto veľmi vzácneho auta bude trochu netradičný.

Avšak opis vás nepripraví na to, čo počujete na videu. Ak používate pri počítači slúchadlá, radšej si znížte hlasitosť, pretože každý má prah bolesti posunutý inak. Jasné je predovšetkým to, že o tejto prechádzke (symbolicky na piatok trinásteho) vedeli nielen v Goodwoode a blízkom okolí, ale aj v seizmologických staniciach na druhej strane zemegule.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY