vytisknout velikost písma Pininfarina navrhol nové čínske SUV SEM DX7. Ako sa vám páči?

Pininfarina navrhol nové čínske SUV SEM DX7. Ako sa vám páči?

Doby, kedy sme sa čínskemu dizajnu smiali, možno čoskoro skončia. Síce sa asi aj v budúcnosti sem tam objavia ďalšie kópie Range Roveru Evoque alebo BMW i3, ale v zásade sa už niektoré čínske automobilky učia navrhovať vlastné autá. Spomeňme napríklad Qoros, ktorý sa snaží presadiť aj v Európe.

sem dx7 (1).jpgsem dx7 (2).jpgsem dx7 (3).jpgČínske SUV South East Motor DX7 navrhlo talianske štúdio Pininfarina. O motoroch a technike ale ešte nič nevieme - okrem toho, že vozidlo dostane štandardne ESP, ochranu proti prevráteniu a samočinné parkovanie

A predovšetkým si môžu zaplatiť poriadnych dizajnérov, ako to teraz urobila čínska automobilka South East Motor (SEM), ktorá oslovila talianske štúdio Pininfarina (to mimochodom finalizuje dohodu o svojom predaji automobilke Mahindra) s návrhom nového SUV DX7. O novom aute hrdo prehlasuje, že je to "prvé čínske SUV s talianskym štýlom."

O použitých motoroch a prevodovkách v SUV DX7 sa zatiaľ nič nevie, ale automobilka SEM sa chváli rozsiahlou bezpečnostnou výbavou zodpovedajúcou požiadavkám na prihlásenie auta na prevádzku v USA, kam by ho chcela vyvážať. Do Európy sa však nové čínske SUV asi nepozrie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY