vytisknout velikost písma Pick-up Mercedes-Benz triedy X je vyladený Nissan Navara

Mercedes-Benz triedy X chce byť najluxusnejší pick-up vo svojej triede. Odvezie až 1100 kg na korbe a 3500kg príves. Pod kapotou môže byť aj vznetový šesťvalec. Nechýba uzávierka diferenciálu alebo redukcia.
Pick-up Mercedes-Benz triedy X je vyladený Nissan Navara

Mercedes konečne oficiálne predstavil nový pick-up triedy X. Keďže sa informácie o nových modeloch pravidelne dostávajú na verejnosť s predstihom, asi už viete, že nový Mercedes-Benz triedy X je technicky príbuzný s Nissanom Navarom a chystaným Renaultom Alaskan. Mercedes ale sľubuje, že bude ponúkať luxusnejšie a štýlovejší verzie a že práve jeho model bude honosnejší, kvalitnejší... Skrátka lepší, aby obhájil aj očakávané vyššie ceny.

Vedľa čisto pracovnej verzie s pomerne chudobným interiérom a na plechových kolesách sa budú predávať aj štýlové prevedenia určená ako náhrada za SUV. Vďaka svetlosti 202 mm sa ale trieda X nestratí ani v teréne. Nechýba pripojiteľný pohon všetkých kolies s uzávierkou diferenciálu a redukčnou prevodovkou.

mercedes-x-3.jpgmercedes-x-9.jpg

Pod kapotou nájdeme okrem iného aj šesťvalcový diesel 3,0 l v modeli X 350d. Má výkon 190 kW (258 k) a štandardne je spojený s automatom. Základ ponuky tvorí diesel X 220d so štvorvalcom s výkonom 120 kW (163 k), nad ním je verzia X 250d s štvorvalcom naladeným na 140 kW (190 k). Na vybraných trhoch (u nás nie) sa bude predávať aj benzínový motor X 200 s výkonom 122 kW (165 k) a pohonom zadných kolies.

Mercedes-Benz triedy X odvezie skoro 1100 kg na korbe a môžete zaň zavesiť brzdený príves s hmotnosťou až 3500 kg. Mercedes tiež uvádza, že korba pojme sedemnásť päťdesiatlitrových sudov na pivo. No, keď budete mať veľký smäd... Nájazdový uhol je 20,4° a na niektorých trhoch bude možné objednávať triedu X bez zadného nárazníka, čo umožní otvoriť zadné čelo pod uhlom 180°.

Výbava sa bude líšiť podľa verzie a cieľového trhu. V Nemecku bola základná cenovka stanovená na 37 294 eur vrátane DPH.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY