vytisknout velikost písma Peugeot vezie do Ženevy dve premiéry a 28 ďalších automobilov

Peugeot vezie do Ženevy dve premiéry a 28 ďalších automobilov

Celkom 2650 m2 zaberie na ženevskom výstavisku automobilka Peugeot, ktorá pre očakávaných 700 000 návštevníkov pripravila dve svetové premiéry. V prvom rade sa predstaví nový model 108, o ktorom sme písali nedávno. Malá novinka sa ukáže vo verziách s troj a päťdverovou karosériou, objaví sa ale tiež prevedenie "skoro - kabrio" označené ako 108 TOP.

Francúzska novinka dostane do ponuky dva trojvalce. Menší má objem jedného litra a výkon 68 koní, väčšia jedna dvojka disponuje maximom 82 koní. Záujemcovia sa môžu tešiť aj na bohatú výbavu zahŕňajúcu napríklad štartovanie tlačidlom, bezkľúčový prístup, automatickú klimatizáciu alebo cúvaciu kameru.

Druhou svetovou premiérou je model 308 SW, teda ďalší súper mieriaci na Octaviu Combi. S novým variantom Peugeotu 308 potom súvisí ďalšie premiéra. Spolu s týmto kombíkom sa predstaví ešte benzínová trojvalcová jedna-dvojka e-THP Pure Tech, ktorá je vybavená systémom preplňovania a priamym vstrekom paliva.

Maximálny výkon činí 130 koní, vrchol krútiaceho momentu má hodnotu 230 Nm. Od 1500 do 3500 ot./min je dostupných 95% tejto hodnoty. Nový motor sa začne predávať v apríli spolu s hatchbackom, v júli potom dorazí slabšia verzia naladená na 110 koní.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY