vytisknout velikost písma Peugeot v Paríži: Koncepty Exalt, Quartz a množstvo ďalšieho

Peugeot v Paríži: Koncepty Exalt, Quartz a množstvo ďalšieho

Domáci automobilka z koncernu PSA bola pomerne aktívna a v Paríži vystavila hneď dva koncepty a niekoľko nových modelov. Lákadlom stánku bol aj terénny špeciál 2008 DKR, s ktorým automobilka vyrazí na dakarskú rallye.

Peugeot Quartz

_DSC1677.JPG_DSC1657.JPGIMG_4612.JPG
Má šancu na sériovú výrobu? Ťažko povedať, ale budúce SUV značky Peugeot by sa v jeho dizajne mohlo silno inšpirovať

Koncept SUV Peugeot Quartz sme si predstavili už pred autosalónom. V skratke ide o plug-in hybrid, ktorý má výkon až 500 koní a pohon všetkých kolies, napriek tomu má len na elektrinu prejsť až 50 km. Preplňovaný motor 1.6 THP má výkon 270 koní a krútiaci moment 330 Nm, u každej nápravy je potom ešte elektromotor s výkonom 116 koní.

Peugeot Exalt

_D4S0820.jpg_D4S9883.jpg_D4S9957.jpg
Bude takto vyzerať budúca 508 alebo snáď dokonca ešte nejaký väčší a luxusnejší model? Nechajme sa prekvapiť.

Tento takmer päťmetrový koncept Exalt má zrejme pripraviť verejnosť na príchod väčšieho a exkluzivnejšieho modelu značky Peugeot. Koncept používa vskutku neuveriteľné materiály, ako je napríklad čadičové vlákno. Industriálne a zdanlivo neopracované prevedenie panelov karosérie vyzerá skutočne fantasticky. K pohonu slúži motor 1.6 THP s výkonom 270 koní a zadnej náprave pomáha elektromotor s výkonom 68 koní.

Peugeot 308 GT a 308 R

gtt_1.jpggtt_2.jpggtt_3.jpggtt_4.jpggtt_5.jpggtt_6.jpggtt_7.jpg_D4S9938.jpg_D4S9922.jpg
Peugeot 308 R má byť predzvesťou skutočne ostrého športového auta. V ponuke možno nahradí kupé RCZ

Model 308 GT je oveľa reálnejší a vlastne si ho už môžete objednať. Je to priamy konkurent pre Focus ST alebo Golf GTI a môžete mať aj kombík SW. Len pripomenieme, že pod kapotou môže byť buď benzínový motor 1.6 THP (205 koní, 285 Nm), alebo turbodiesel 2.0 BlueHDi (180 koní, 400 Nm).

Ostrý Peugeot 308 R dostal teraz od vedenia prioritu a možno to bude on, kto vrazí kupé RCZ posledný klinček do rakvy. Peugeot sa chce totiž orientovať hlavne na športové verzie masových modelov, samostatné kupé je drahé na výrobu a nevypláca sa.

Peugeot 108

_D4S9943.jpg_D4S9948.jpg_D4S9953.jpg
Najväčším lákadlom novej 108 sú oveľa väčšie možnosti individualizácie, možno sem objednať aj plátenú strechu

Kolínsky krpec Peugeot 108 síce nie je žiadna horúca novinka, ale prečo si ho znova nepozrieť? Oproti minulej 107 vyzerá tak nejako veselšie a na prvý pohľad je aj atraktívnejší a kvalitnejší. Vybrať si môžete celý rad farebných kombinácií a možno si objednať aj sťahovaciu plátenú strechu. Pod kapotou je litrový trojvalec a môžete mať aj tisícdvestovku, ale to už všetci určite veľmi dobre viete.

Z ďalších vozidiel na stánku menujme známy Peugeot 208 GTI, z neho odvodený pretekársky špeciál či už spomínané hybridy na vzduch, napríklad Peugeot 208 HYbridAir. Len pripomenieme, že tento hybrid nepoužíva k hromadeniu energie elektrinu, ale práve stlačený vzduch. Podľa Peugeotu je tento systém jednoduchší, ľahší a lacnejší ako elektrický hybrid.

_D4S9877.jpg_D4S9878.jpg_D4S9890.jpg_D4S9905.jpg_D4S9908.jpg_D4S9916.jpg_D4S9924.jpg_D4S9927.jpg_D4S9955.jpg_DSC1661.JPG_DSC1663.JPG_DSC1668.JPG_DSC1680.JPG_DSC1684.JPGIMG_4426.JPGIMG_4427.JPGIMG_4428.JPGIMG_4429.JPGIMG_4430.JPGIMG_4438.JPGIMG_4609.JPGIMG_4610.JPGIMG_4611.JPGIMG_4613.JPGIMG_4614.JPGIMG_4615.JPGIMG_4616.JPG

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY