vytisknout velikost písma Peugeot RCZ R dostal 305 koní, lepší podvozok a atraktívnejší vzhľad

Peugeot RCZ R dostal 305 koní, lepší podvozok a atraktívnejší vzhľad

Peugeot predstavil na práve prebiehajúcom Motor Bike Expo 2015 vo Verone priostrenú verziu modelu RCZ R. Pýtate sa, prečo sa francúzske kupé ukázalo práve na motocyklovej výstave? Dôvod je prostý, Peugeot túto špecialitu postavil v spolupráci so spoločnosťou Bimota. Výsledok má vyšší výkon, lepší podvozok, atraktívnejší dizajn a ušetrený neostal ani interiér.

Peugeot RCZ R Bimota vychádza zo štandardného RCZ R, motor ale dostal rad úprav typu inej riadiacej jednotky alebo nového výfukového potrubia. Z pôvodného výkonu 199 kW (270 k) sa maximum motora dostalo na 224 kW (305 k). Čo to v praxi znamená pre jazdnú dynamiku, to francúzska automobilka nezverejnila.

Inžinieri vylepšili aj podvozok, ktorý je o 10 mm nižší a ktorý používa výkonnejšie brzdy. V interiéri očakávajte športové sedadlá potiahnuté kožou a Alcantarou, červené detaily, dve zabudované kamery GoPro a hlavne dva boxy pre helmu na mieste zadných sedadiel. Exteriér potom dostal farby spoločnosti Bimota a čierno-červené päťlúčové zliatinové kolesá.

rcz_bimota_17.jpgrcz_bimota_15.jpgrcz_bimota_12.jpgrcz_bimota_10.jpgrcz_bimota_07.jpgrcz_bimota_06.jpgrcz_bimota_01.jpgrcz_bimota_02.jpgrcz_bimota_04.jpgrcz_bimota_05.jpgrcz_bimota_08.jpgrcz_bimota_09.jpgrcz_bimota_16.jpgrcz_bimota_11.jpgrcz_bimota_13.jpgrcz_bimota_14.jpgrcz_bimota_18.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY