vytisknout velikost písma Peugeot RCZ je v ohrození, v plánoch pre neho nie je miesto

Peugeot RCZ je v ohrození, v plánoch pre neho nie je miesto

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares plánuje radikálne orezať modelovú paletu celého koncernu, teda značiek Peugeot, Citroën a DS. Z pôvodných 45 áut chce zúžiť výber na 26 vozidiel vyrábaných na iba dvoch platformách.

Pre magazín Autocar tiež povedal, že sa chce zamerať na výrobu športových modelov postavených na mainstreamových vozidlách, čím sa skutočne sťahujú mračná nad inak celkom schopným kupé RCZ. Síce technicky vychádza z hatchbacku Peugeot 308, ale výroba samostatnej karosérie nie je lacná.

Navyše sa má vraj Peugeot zamerať na dokončenie vývoja modelov ako je 308 R a veľa času a investícií tiež prehltne rozjazd samostatnej značky DS, ktorá má posunúť techniku ​​Citroënu bližšie prémiovému segmentu.

Tavares tiež priznal, že čistý elektromobil veľmi nedáva zmysel a že chce uviesť na trh hlavne plug-in hybridy, ktoré majú u zákazníkov väčšiu šancu. Zároveň sa tiež vyjadril k novému hybridu na vzduch, teda technológiu HybridAir. Podľa Tavaresa je potrebné pre tento druh pohonu nájsť strategického partnera v inej automobilke.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY