vytisknout velikost písma Peugeot RCZ je v ohrození, v plánoch pre neho nie je miesto

Peugeot RCZ je v ohrození, v plánoch pre neho nie je miesto

Šéf koncernu PSA Peugeot-Citroën Carlos Tavares plánuje radikálne orezať modelovú paletu celého koncernu, teda značiek Peugeot, Citroën a DS. Z pôvodných 45 áut chce zúžiť výber na 26 vozidiel vyrábaných na iba dvoch platformách.

Pre magazín Autocar tiež povedal, že sa chce zamerať na výrobu športových modelov postavených na mainstreamových vozidlách, čím sa skutočne sťahujú mračná nad inak celkom schopným kupé RCZ. Síce technicky vychádza z hatchbacku Peugeot 308, ale výroba samostatnej karosérie nie je lacná.

Navyše sa má vraj Peugeot zamerať na dokončenie vývoja modelov ako je 308 R a veľa času a investícií tiež prehltne rozjazd samostatnej značky DS, ktorá má posunúť techniku ​​Citroënu bližšie prémiovému segmentu.

Tavares tiež priznal, že čistý elektromobil veľmi nedáva zmysel a že chce uviesť na trh hlavne plug-in hybridy, ktoré majú u zákazníkov väčšiu šancu. Zároveň sa tiež vyjadril k novému hybridu na vzduch, teda technológiu HybridAir. Podľa Tavaresa je potrebné pre tento druh pohonu nájsť strategického partnera v inej automobilke.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY