vytisknout velikost písma Peugeot priviezol do Ženevy omladený model 208

Peugeot priviezol do Ženevy omladený model 208

V júni 2015 pôjde do predaja faceliftovaný Peugeot 208, ktorý si odbil svoju výstavnú premiéru práve teraz v Ženeve. Žiadne veľké prekvapenie sa nekoná, francúzska automobilka zapracovala len na výbave a motoroch. Aj koncepcia interiéru s nezvyčajne malým volantom vozidla zostala.

p208 (3).jpgp208 (2).JPGp208 (1).JPGEkologická verzia Blue sa ukazuje v oranžovej farbe. Aké logické... Hlavné ale je, že podľa tabuľky jazdí za tri litre nafty na 100 km. Francúzsko chce pritom naftové autá dostať z ciest

Zaujímavé je, že v Ženeve sa Peugeot chváli ekologickou verziou Blue, ktorú vystavil v oranžovej farbe. No, to je samozrejme jedno. Dôležité je, že podľa tabuliek jazdí malý Peugeot 208 1.6 BlueHDI iba za tri litre na 100 km vo svojom najekologickejšom prevedení.

Naftový motor 1.6 HDI má výkon 75, 100 alebo dokonca 120 koní. Benzín spaľuje trojvalec 1,2 l, ktorý môže mať s preplňovaním výkon až 110 koní a môže byť spojený aj s automatom. Verzia Peugeot 208 GTI prechádza ďalej prakticky bez väčších zmien.

Vedľa omladenej 208 ukázala automobilka Peugeot aj už dobre známe koncepty Onyx a Quartz z predchádzajúcich autosalónov.

p208 (4).jpgp208 (5).JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY