vytisknout velikost písma Peugeot privezie do Paríža športovo ladený model 308 GT

Peugeot privezie do Paríža športovo ladený model 308 GT

Ešte pred parížskou premiérou zverejnil Peugeot prvé informácie a prvé fotografie týkajúce sa chystanej premiéry. Na svojom domácom autosalóne francúzska značka predvedie športovo ladenú verziu modelu 308, ktorá nesie označenie GT.

Novinka bude dostupná s benzínovým aj naftovým motorom, rovnako ako s karosériou hatchback aj kombi. V prípade dieselu bude k dispozícii aj automatická prevodovka. U zážihovej jednotky sa bavíme o preplňovanej tisícšesťstovke naladenej na 151 kW (205 k) a 285 Nm. Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po dvojlitri BlueHDI s maximom 133 kW (180 k) a vrcholom krútiaceho momentu 400 Nm. Presné hodnoty týkajúce sa dynamiky majú byť zverejnené neskôr.

GT dostane na rozdiel od bežnej 308 športovejšie naladený podvozok. Ten bude samozrejme tuhší a nižší. Na prednej náprave klesla svetlá výška o 7 milimetrov, na tej zadnej o desať. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík Michelin. V interiéri očakávajme napríklad červenú kontrastnú niť alebo kovové pedále.

Objednávky začne francúzska automobilky prijímať hneď po parížskej premiére, teda ešte v októbri.

308gt_8.jpg308gt_6.jpg308gt_1.jpg308gt_2.jpg308gt_7.jpg308gt_3.jpg308gt_4.jpg308gt_5.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY