vytisknout velikost písma Peugeot privezie do Paríža športovo ladený model 308 GT

Peugeot privezie do Paríža športovo ladený model 308 GT

Ešte pred parížskou premiérou zverejnil Peugeot prvé informácie a prvé fotografie týkajúce sa chystanej premiéry. Na svojom domácom autosalóne francúzska značka predvedie športovo ladenú verziu modelu 308, ktorá nesie označenie GT.

Novinka bude dostupná s benzínovým aj naftovým motorom, rovnako ako s karosériou hatchback aj kombi. V prípade dieselu bude k dispozícii aj automatická prevodovka. U zážihovej jednotky sa bavíme o preplňovanej tisícšesťstovke naladenej na 151 kW (205 k) a 285 Nm. Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po dvojlitri BlueHDI s maximom 133 kW (180 k) a vrcholom krútiaceho momentu 400 Nm. Presné hodnoty týkajúce sa dynamiky majú byť zverejnené neskôr.

GT dostane na rozdiel od bežnej 308 športovejšie naladený podvozok. Ten bude samozrejme tuhší a nižší. Na prednej náprave klesla svetlá výška o 7 milimetrov, na tej zadnej o desať. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík Michelin. V interiéri očakávajme napríklad červenú kontrastnú niť alebo kovové pedále.

Objednávky začne francúzska automobilky prijímať hneď po parížskej premiére, teda ešte v októbri.

308gt_8.jpg308gt_6.jpg308gt_1.jpg308gt_2.jpg308gt_7.jpg308gt_3.jpg308gt_4.jpg308gt_5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY