vytisknout velikost písma Peugeot privezie do Paríža športovo ladený model 308 GT

Peugeot privezie do Paríža športovo ladený model 308 GT

Ešte pred parížskou premiérou zverejnil Peugeot prvé informácie a prvé fotografie týkajúce sa chystanej premiéry. Na svojom domácom autosalóne francúzska značka predvedie športovo ladenú verziu modelu 308, ktorá nesie označenie GT.

Novinka bude dostupná s benzínovým aj naftovým motorom, rovnako ako s karosériou hatchback aj kombi. V prípade dieselu bude k dispozícii aj automatická prevodovka. U zážihovej jednotky sa bavíme o preplňovanej tisícšesťstovke naladenej na 151 kW (205 k) a 285 Nm. Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po dvojlitri BlueHDI s maximom 133 kW (180 k) a vrcholom krútiaceho momentu 400 Nm. Presné hodnoty týkajúce sa dynamiky majú byť zverejnené neskôr.

GT dostane na rozdiel od bežnej 308 športovejšie naladený podvozok. Ten bude samozrejme tuhší a nižší. Na prednej náprave klesla svetlá výška o 7 milimetrov, na tej zadnej o desať. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá obuté do pneumatík Michelin. V interiéri očakávajme napríklad červenú kontrastnú niť alebo kovové pedále.

Objednávky začne francúzska automobilky prijímať hneď po parížskej premiére, teda ešte v októbri.

308gt_8.jpg308gt_6.jpg308gt_1.jpg308gt_2.jpg308gt_7.jpg308gt_3.jpg308gt_4.jpg308gt_5.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY