vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Po automobilke Mini prichádza so správou týkajúcou sa nadchádzajúcej dakarskej rallye aj francúzska značka Peugeot, ktorá sa po rokoch opäť vracia do tejto náročnej súťaže. Nový špeciál 2008 DKR sme si mohli prezrieť predtým už niekoľkokrát, aktuálne však Peugeot dokončil všetky prípravy a auto dostalo aj finálny "bojové" farby.

Špeciál 2008 DKR vznikol zo spolupráce automobilky Peugeot, spoločností Red Bull a Total, čomu samozrejme zodpovedá aj finálny vzhľad. Zostava jazdcov, ktorí sa predstavia za volantom, je veľmi silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používa uprostred uložený dvakrát preplňovaný naftový šesťvalec a ako už bolo napísané skôr, vozidlo bude vybavené len pohonom zadnej nápravy. Podľa marketingových vyhlásení je dôvodom fakt, že sériová 2008 tiež nemá pohon všetkých kolies a napriek tomu "prejde všade", čo má DKR demonštrovať.

Pravý dôvod je ale samozrejme niekde inde. Dakarské špeciály s pohonom jednej nápravy môžu používať podstatne väčší zdvih odpruženia a väčšie kolesá, čo inžinieri Peugeotu vyhodnotili ako výhodnejšie ako menší zdvih, menšie kolesá a pohon 4x4.

dkr_1.jpgdkr_2.jpgdkr_3.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY