vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Po automobilke Mini prichádza so správou týkajúcou sa nadchádzajúcej dakarskej rallye aj francúzska značka Peugeot, ktorá sa po rokoch opäť vracia do tejto náročnej súťaže. Nový špeciál 2008 DKR sme si mohli prezrieť predtým už niekoľkokrát, aktuálne však Peugeot dokončil všetky prípravy a auto dostalo aj finálny "bojové" farby.

Špeciál 2008 DKR vznikol zo spolupráce automobilky Peugeot, spoločností Red Bull a Total, čomu samozrejme zodpovedá aj finálny vzhľad. Zostava jazdcov, ktorí sa predstavia za volantom, je veľmi silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používa uprostred uložený dvakrát preplňovaný naftový šesťvalec a ako už bolo napísané skôr, vozidlo bude vybavené len pohonom zadnej nápravy. Podľa marketingových vyhlásení je dôvodom fakt, že sériová 2008 tiež nemá pohon všetkých kolies a napriek tomu "prejde všade", čo má DKR demonštrovať.

Pravý dôvod je ale samozrejme niekde inde. Dakarské špeciály s pohonom jednej nápravy môžu používať podstatne väčší zdvih odpruženia a väčšie kolesá, čo inžinieri Peugeotu vyhodnotili ako výhodnejšie ako menší zdvih, menšie kolesá a pohon 4x4.

dkr_1.jpgdkr_2.jpgdkr_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY