vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Po automobilke Mini prichádza so správou týkajúcou sa nadchádzajúcej dakarskej rallye aj francúzska značka Peugeot, ktorá sa po rokoch opäť vracia do tejto náročnej súťaže. Nový špeciál 2008 DKR sme si mohli prezrieť predtým už niekoľkokrát, aktuálne však Peugeot dokončil všetky prípravy a auto dostalo aj finálny "bojové" farby.

Špeciál 2008 DKR vznikol zo spolupráce automobilky Peugeot, spoločností Red Bull a Total, čomu samozrejme zodpovedá aj finálny vzhľad. Zostava jazdcov, ktorí sa predstavia za volantom, je veľmi silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používa uprostred uložený dvakrát preplňovaný naftový šesťvalec a ako už bolo napísané skôr, vozidlo bude vybavené len pohonom zadnej nápravy. Podľa marketingových vyhlásení je dôvodom fakt, že sériová 2008 tiež nemá pohon všetkých kolies a napriek tomu "prejde všade", čo má DKR demonštrovať.

Pravý dôvod je ale samozrejme niekde inde. Dakarské špeciály s pohonom jednej nápravy môžu používať podstatne väčší zdvih odpruženia a väčšie kolesá, čo inžinieri Peugeotu vyhodnotili ako výhodnejšie ako menší zdvih, menšie kolesá a pohon 4x4.

dkr_1.jpgdkr_2.jpgdkr_3.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY