vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Po automobilke Mini prichádza so správou týkajúcou sa nadchádzajúcej dakarskej rallye aj francúzska značka Peugeot, ktorá sa po rokoch opäť vracia do tejto náročnej súťaže. Nový špeciál 2008 DKR sme si mohli prezrieť predtým už niekoľkokrát, aktuálne však Peugeot dokončil všetky prípravy a auto dostalo aj finálny "bojové" farby.

Špeciál 2008 DKR vznikol zo spolupráce automobilky Peugeot, spoločností Red Bull a Total, čomu samozrejme zodpovedá aj finálny vzhľad. Zostava jazdcov, ktorí sa predstavia za volantom, je veľmi silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používa uprostred uložený dvakrát preplňovaný naftový šesťvalec a ako už bolo napísané skôr, vozidlo bude vybavené len pohonom zadnej nápravy. Podľa marketingových vyhlásení je dôvodom fakt, že sériová 2008 tiež nemá pohon všetkých kolies a napriek tomu "prejde všade", čo má DKR demonštrovať.

Pravý dôvod je ale samozrejme niekde inde. Dakarské špeciály s pohonom jednej nápravy môžu používať podstatne väčší zdvih odpruženia a väčšie kolesá, čo inžinieri Peugeotu vyhodnotili ako výhodnejšie ako menší zdvih, menšie kolesá a pohon 4x4.

dkr_1.jpgdkr_2.jpgdkr_3.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY