vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Peugeot predstavuje špeciál 2008 DKR vo finálnom prevedení

Po automobilke Mini prichádza so správou týkajúcou sa nadchádzajúcej dakarskej rallye aj francúzska značka Peugeot, ktorá sa po rokoch opäť vracia do tejto náročnej súťaže. Nový špeciál 2008 DKR sme si mohli prezrieť predtým už niekoľkokrát, aktuálne však Peugeot dokončil všetky prípravy a auto dostalo aj finálny "bojové" farby.

Špeciál 2008 DKR vznikol zo spolupráce automobilky Peugeot, spoločností Red Bull a Total, čomu samozrejme zodpovedá aj finálny vzhľad. Zostava jazdcov, ktorí sa predstavia za volantom, je veľmi silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používa uprostred uložený dvakrát preplňovaný naftový šesťvalec a ako už bolo napísané skôr, vozidlo bude vybavené len pohonom zadnej nápravy. Podľa marketingových vyhlásení je dôvodom fakt, že sériová 2008 tiež nemá pohon všetkých kolies a napriek tomu "prejde všade", čo má DKR demonštrovať.

Pravý dôvod je ale samozrejme niekde inde. Dakarské špeciály s pohonom jednej nápravy môžu používať podstatne väčší zdvih odpruženia a väčšie kolesá, čo inžinieri Peugeotu vyhodnotili ako výhodnejšie ako menší zdvih, menšie kolesá a pohon 4x4.

dkr_1.jpgdkr_2.jpgdkr_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY