vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje model 308 s výkonom 500 koní a pohonom 4x4

Peugeot predstavuje model 308 s výkonom 500 koní a pohonom 4x4

Spomínate si na koncept Volkswagenu Golf R s výkonom 400 koní? Bol veľmi zaujímavý, ale Peugeot má v rukáve niečo ešte zaujímavejšie. V Šanghaji ukáže koncept 308 R HYbrid, čo je známy hatchback upravený tak, že ponúka 500 koní, 730 Nm a stovku pod štyri sekundy.

Peugeot 308 R Hybrid je dielom divízie Peugeot Sport. Ako naznačuje názov, bavíme sa o hybridnom automobile, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec 1.6 THP (270 k) s dvojicou elektromotorov s výkonom 115 k. Jeden pomáha spaľovacej jednotke s pohonom prednej nápravy, ten druhý poháňa nezávisle zadnú nápravu. Uloženie batérií a elektromotora vzadu si vyžiadalo okrem iného aj presťahovanie palivovej nádrže do kufra.

Aký výkon má vodič k dispozícii, to záleží na tom, ktorý jazdný režim si vyberie. Maximum mu dá režim Hot Lap, siahnuť ale môžete tiež po režime Track (400 k, 530 Nm) alebo režime Road, kedy sa systém nastaví na 300 ka 400 Nm. A pretože ide o full-hybrid, zvoliť môžete aj jazdu iba na elektromotory.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, stovku zvládne francúzsky koncept za menej ako štyri sekundy. Oficiálne normovaná produkcia emisií ale robí iba 70 gramov CO2 na kilometer jazdy.

308rh_5.jpg308rh_3.jpg308rh_4.jpg308rh_1.jpg308rh_2.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY