vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje model 308 s výkonom 500 koní a pohonom 4x4

Peugeot predstavuje model 308 s výkonom 500 koní a pohonom 4x4

Spomínate si na koncept Volkswagenu Golf R s výkonom 400 koní? Bol veľmi zaujímavý, ale Peugeot má v rukáve niečo ešte zaujímavejšie. V Šanghaji ukáže koncept 308 R HYbrid, čo je známy hatchback upravený tak, že ponúka 500 koní, 730 Nm a stovku pod štyri sekundy.

Peugeot 308 R Hybrid je dielom divízie Peugeot Sport. Ako naznačuje názov, bavíme sa o hybridnom automobile, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec 1.6 THP (270 k) s dvojicou elektromotorov s výkonom 115 k. Jeden pomáha spaľovacej jednotke s pohonom prednej nápravy, ten druhý poháňa nezávisle zadnú nápravu. Uloženie batérií a elektromotora vzadu si vyžiadalo okrem iného aj presťahovanie palivovej nádrže do kufra.

Aký výkon má vodič k dispozícii, to záleží na tom, ktorý jazdný režim si vyberie. Maximum mu dá režim Hot Lap, siahnuť ale môžete tiež po režime Track (400 k, 530 Nm) alebo režime Road, kedy sa systém nastaví na 300 ka 400 Nm. A pretože ide o full-hybrid, zvoliť môžete aj jazdu iba na elektromotory.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, stovku zvládne francúzsky koncept za menej ako štyri sekundy. Oficiálne normovaná produkcia emisií ale robí iba 70 gramov CO2 na kilometer jazdy.

308rh_5.jpg308rh_3.jpg308rh_4.jpg308rh_1.jpg308rh_2.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY