vytisknout velikost písma Peugeot predstavuje model 308 s výkonom 500 koní a pohonom 4x4

Peugeot predstavuje model 308 s výkonom 500 koní a pohonom 4x4

Spomínate si na koncept Volkswagenu Golf R s výkonom 400 koní? Bol veľmi zaujímavý, ale Peugeot má v rukáve niečo ešte zaujímavejšie. V Šanghaji ukáže koncept 308 R HYbrid, čo je známy hatchback upravený tak, že ponúka 500 koní, 730 Nm a stovku pod štyri sekundy.

Peugeot 308 R Hybrid je dielom divízie Peugeot Sport. Ako naznačuje názov, bavíme sa o hybridnom automobile, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec 1.6 THP (270 k) s dvojicou elektromotorov s výkonom 115 k. Jeden pomáha spaľovacej jednotke s pohonom prednej nápravy, ten druhý poháňa nezávisle zadnú nápravu. Uloženie batérií a elektromotora vzadu si vyžiadalo okrem iného aj presťahovanie palivovej nádrže do kufra.

Aký výkon má vodič k dispozícii, to záleží na tom, ktorý jazdný režim si vyberie. Maximum mu dá režim Hot Lap, siahnuť ale môžete tiež po režime Track (400 k, 530 Nm) alebo režime Road, kedy sa systém nastaví na 300 ka 400 Nm. A pretože ide o full-hybrid, zvoliť môžete aj jazdu iba na elektromotory.

Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, stovku zvládne francúzsky koncept za menej ako štyri sekundy. Oficiálne normovaná produkcia emisií ale robí iba 70 gramov CO2 na kilometer jazdy.

308rh_5.jpg308rh_3.jpg308rh_4.jpg308rh_1.jpg308rh_2.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY