vytisknout velikost písma Peugeot predstavil svoj nový špeciál pre nadchádzajúci Dakar

Peugeot predstavil svoj nový špeciál pre nadchádzajúci Dakar

Peugeot predstavil novú verziu závodného špeciálu pre Rallye Dakar, ktorá nesie označenie 2008 DKR16. Na rozdiel od minulého automobilu je tento nový v mnohých ohľadoch prepracovaný.

Nový špeciál dostal dlhší rázvor, kratšie previsy, je tiež širší a zmenila sa aj aerodynamika. Inžinieri nenechali ani pôvodné odpruženie a iné sú tiež napríklad ráfiky vyrobené z horčíka. DKR16 používa pneumatiky Michelin.
Pohon má na starosť dvakrát preplňovaný diesel umiestnený pred zadnou nápravou. Objem činí tri litre a najvyšší výkon dosahuje na 257 kW (350 k).

Krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Rovnako ako minulý rok aj tento rok vsadí Peugeot na pohon zadnej nápravy. Maximálne sa 2008 DKR16 rozbehne na 200 km/h.

Peugeot predstavil nový automobil po prvých testoch v Maroku, kde za volant sadol Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz aj Cyril Despres. Podľa prvých ohlasov má údajne nový automobil veľký potenciál, tak uvidíme, či to bude na špeciály Mini stačiť.

Peugeot-2008-DKR16-3.jpgPeugeot-2008-DKR16-4.jpgPeugeot-2008-DKR16-5.jpgPeugeot-2008-DKR16-2.jpgPeugeot-2008-DKR16-0.jpgPeugeot-2008-DKR16-1.jpgPeugeot-2008-DKR16-6.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY