vytisknout velikost písma Peugeot predstavil svoj nový špeciál pre nadchádzajúci Dakar

Peugeot predstavil svoj nový špeciál pre nadchádzajúci Dakar

Peugeot predstavil novú verziu závodného špeciálu pre Rallye Dakar, ktorá nesie označenie 2008 DKR16. Na rozdiel od minulého automobilu je tento nový v mnohých ohľadoch prepracovaný.

Nový špeciál dostal dlhší rázvor, kratšie previsy, je tiež širší a zmenila sa aj aerodynamika. Inžinieri nenechali ani pôvodné odpruženie a iné sú tiež napríklad ráfiky vyrobené z horčíka. DKR16 používa pneumatiky Michelin.
Pohon má na starosť dvakrát preplňovaný diesel umiestnený pred zadnou nápravou. Objem činí tri litre a najvyšší výkon dosahuje na 257 kW (350 k).

Krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Rovnako ako minulý rok aj tento rok vsadí Peugeot na pohon zadnej nápravy. Maximálne sa 2008 DKR16 rozbehne na 200 km/h.

Peugeot predstavil nový automobil po prvých testoch v Maroku, kde za volant sadol Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz aj Cyril Despres. Podľa prvých ohlasov má údajne nový automobil veľký potenciál, tak uvidíme, či to bude na špeciály Mini stačiť.

Peugeot-2008-DKR16-3.jpgPeugeot-2008-DKR16-4.jpgPeugeot-2008-DKR16-5.jpgPeugeot-2008-DKR16-2.jpgPeugeot-2008-DKR16-0.jpgPeugeot-2008-DKR16-1.jpgPeugeot-2008-DKR16-6.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY