vytisknout velikost písma Peugeot predstavil svoj nový špeciál pre nadchádzajúci Dakar

Peugeot predstavil svoj nový špeciál pre nadchádzajúci Dakar

Peugeot predstavil novú verziu závodného špeciálu pre Rallye Dakar, ktorá nesie označenie 2008 DKR16. Na rozdiel od minulého automobilu je tento nový v mnohých ohľadoch prepracovaný.

Nový špeciál dostal dlhší rázvor, kratšie previsy, je tiež širší a zmenila sa aj aerodynamika. Inžinieri nenechali ani pôvodné odpruženie a iné sú tiež napríklad ráfiky vyrobené z horčíka. DKR16 používa pneumatiky Michelin.
Pohon má na starosť dvakrát preplňovaný diesel umiestnený pred zadnou nápravou. Objem činí tri litre a najvyšší výkon dosahuje na 257 kW (350 k).

Krútiaci moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Rovnako ako minulý rok aj tento rok vsadí Peugeot na pohon zadnej nápravy. Maximálne sa 2008 DKR16 rozbehne na 200 km/h.

Peugeot predstavil nový automobil po prvých testoch v Maroku, kde za volant sadol Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz aj Cyril Despres. Podľa prvých ohlasov má údajne nový automobil veľký potenciál, tak uvidíme, či to bude na špeciály Mini stačiť.

Peugeot-2008-DKR16-3.jpgPeugeot-2008-DKR16-4.jpgPeugeot-2008-DKR16-5.jpgPeugeot-2008-DKR16-2.jpgPeugeot-2008-DKR16-0.jpgPeugeot-2008-DKR16-1.jpgPeugeot-2008-DKR16-6.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY