vytisknout velikost písma Peugeot oslavuje 30. výročie modelu 205 GTi samosvorom pre 208 GTi

Peugeot oslavuje 30. výročie modelu 205 GTi samosvorom pre 208 GTi

V Goodwoode sa bude v stánku Peugeote oslavovať 30. výročie modelu 205 GTi, a to prostredníctvom ostrej verzie súčasného hatchbacku 208 GTi. Ten dostal športovejší podvozok a na prednú nápravu samosvorný diferenciál Torsen. Po Goodwoode ho bude možnosť vidieť aj na autosalóne v Paríži. Priostrená 208 nesie klasický názov 208 GTi 30th.

Novinka v motorovom priestore ponúkne okrem schopnosti vyrovnať sa s limitmi normy Euro 6 tiež vyššie základné parametre. Výkon činí 153 kW (208 k), krútiaci moment dosahuje na 300 Nm. Existujúce prevedenie disponuje výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 275 Nm. Na motor nadväzuje šesťstupňová manuálna prevodovka a samosvorný diferenciál Torsen. Oboje daroval Peugeot RCZ R.

Šprint na stovku prebehne za 6,5 s, 1000 m s pevným štartom zvládne upravené 208 GTi za 26,5 s. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18. Podvozok bol znížený o jeden centimeter, rozchod kolies nabral 22 mm vpredu a 16 mm vzadu. Brzdy dodala spoločnosť Brembo.

Dizajn automobilu s dvojfarebnou karosériou nadväzuje na koncept 308 R. Tlačová správa potom len tak mimochodom zmieňuje, že ide o limitovanú edíciu, no neuvádza už, koľko kusov je v pláne. Do predaja sa vozidlo dostane v novembri.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY