vytisknout velikost písma Peugeot oslavuje 30. výročie modelu 205 GTi samosvorom pre 208 GTi

Peugeot oslavuje 30. výročie modelu 205 GTi samosvorom pre 208 GTi

V Goodwoode sa bude v stánku Peugeote oslavovať 30. výročie modelu 205 GTi, a to prostredníctvom ostrej verzie súčasného hatchbacku 208 GTi. Ten dostal športovejší podvozok a na prednú nápravu samosvorný diferenciál Torsen. Po Goodwoode ho bude možnosť vidieť aj na autosalóne v Paríži. Priostrená 208 nesie klasický názov 208 GTi 30th.

Novinka v motorovom priestore ponúkne okrem schopnosti vyrovnať sa s limitmi normy Euro 6 tiež vyššie základné parametre. Výkon činí 153 kW (208 k), krútiaci moment dosahuje na 300 Nm. Existujúce prevedenie disponuje výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 275 Nm. Na motor nadväzuje šesťstupňová manuálna prevodovka a samosvorný diferenciál Torsen. Oboje daroval Peugeot RCZ R.

Šprint na stovku prebehne za 6,5 s, 1000 m s pevným štartom zvládne upravené 208 GTi za 26,5 s. Auto stojí na osemnásťpalcových kolesách s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18. Podvozok bol znížený o jeden centimeter, rozchod kolies nabral 22 mm vpredu a 16 mm vzadu. Brzdy dodala spoločnosť Brembo.

Dizajn automobilu s dvojfarebnou karosériou nadväzuje na koncept 308 R. Tlačová správa potom len tak mimochodom zmieňuje, že ide o limitovanú edíciu, no neuvádza už, koľko kusov je v pláne. Do predaja sa vozidlo dostane v novembri.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY