vytisknout velikost písma Peugeot Onyx je späť na scéne. Tentoraz ako štvordverový sedan Exalt

Peugeot Onyx je späť na scéne. Tentoraz ako štvordverový sedan Exalt

V roku 2012 sa na parížskom autosalóne prvýkrát predstavil koncept Peugeot Onyx. Veľmi zaujímavo vyzerajúca štúdia, ktorá vzbudila pozornosť okrem dizajnu aj použitými materiálmi, sa dočká pokračovateľa. Francúzska automobilka predstavuje štvordverový sedan Exalt.

Podrobnosti máme očakávať vo štvrtok 10. apríla, zatiaľ Peugeot uvádza, že Exalt je v podstate sedan odvodený od štúdie Onyx. Len pre pripomenutie, Onyx používa vo veľkej miere uhlíkové kompozity, časť karosérie je vykonaná v štýle "žraločej kože", niektoré diely sú vyrobené z nelakovanej medi. Tie ale podľa prvej fotky Exalt nemá. Štúdia navyše dostala okná používajúce plexisklo PMMA, palubná doska vznikla z recyklovaného papiera.

Najväčší rozdiel môžeme očakávať pri motore. Kým Onyx ponúkol naftový osemvalec s výkonom 600 koní, u novšieho konceptu tlačová správa sľubuje benzínový HYbrid4 s maximálnym výkonom 340 koní.

exalt.jpg
Foto: Peugeot

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY