vytisknout velikost písma Peugeot navrhol vrtuľník, zmenu oboru ale nechystá

Peugeot navrhol vrtuľník, zmenu oboru ale nechystá

Pod návrhom vrtuľníka H 160, ktorý vystavuje Airbus Helicopter na práve prebiehajúcom aerosalóne v Dubaji, je podpísaná automobilka Peugeot - konkrétne jej návrhárske stredisko Peugeot Design Lab.

3_3D_01___Productions_Autrement_Dit-c.jpg2_3D_profile__Productions_Autrement_Dit-c.jpg
Podoba stroja Airbus Helicopters H160 vznikla v spolupráci s návrhármi Peugeotu

Neznamená to však, že by v PSA uvažovali o diverzifikácii výrobného programu smerom do letectva. Pre návrhárov Peugeotu bola účasť v súťaži vyhlásenej Airbusom vítaným cvičením. Vystavovaný vrtuľník H160 je už výsledkom práce Airbusu, ktorého dizajnéri rozpracovali a dokončili návrh dodaný Peugeotom.

Eurocopter H160 je projekt 12-miestneho vrtuľníka poháňaného dvoma motormi Turbomeca Arran. Prvýkrát vzlietol tento rok 13. júna, k zákazníkom by sa mal dostať o tri roky. Jeho výrobca, spoločnosť Eurocopter, je vrtuľníková divízia skupiny Airbus, predtým známa ako Eurocopter Group.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY