vytisknout velikost písma Peugeot i-Cockpit: Takto budú vyzerať interiéry francúzskej značky

Peugeot prepracoval svoju víziu interiéru i-Cockpit. Novinkou je napríklad TFT displej namiesto analógových budíkov pred vodičom.
Peugeot i-Cockpit: Takto budú vyzerať interiéry francúzskej značky
Francúzska automobilka Peugeot predstavila víziu interiéru blízkej budúcnosti. Už podľa fotografií je zrejmé, že to nie je žiadny nereálny dizajnový úlet, ale úplne realizovateľná vec. Podľa všetkého sa novo poňatý interiér dostane do väčšiny pripravovaných modelov francúzskej značky.
Všetko sa točí okolo centrálneho prístrojového panelu, ktorý opúšťa klasické ručičkové analógové "budíky" a zavádza multifunkčný 12,3 "TFT displej. Je to podobný prístup, ktorý razí napríklad Audi so svojim multifunkčným displejom. Ten sme si mohli vyskúšať napríklad v Audi TT. Nový je aj centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 8", ktorý slúži na ovládanie rádia, navigácie, telefónu a ďalších funkcií. Podľa automobilky má lepšiu grafiku, intuitívnejšie ovládanie a rýchlejšie reakcie. Podporuje tiež funkcie Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Nové je aj 3D zobrazenie navigácie na oboch displejoch.

197718020.jpg797252287.jpg

Z novo koncipovaného interiéru zmizlo niekoľko tlačidiel, väčšinu funkcií už ovládate len cez dotykový displej. Čudne malý volant v Peugeote zostane naďalej. Dokonca je ešte o 2 mm nižšie, aby nebránil výhľadu na hlavný prístrojový štít pred vodičom. Prvý automobil, ktorý dostane nový interiér i-Cockpit, bude zrejme crossover Peugeot 3008.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY