vytisknout velikost písma Peugeot i-Cockpit: Takto budú vyzerať interiéry francúzskej značky

Peugeot prepracoval svoju víziu interiéru i-Cockpit. Novinkou je napríklad TFT displej namiesto analógových budíkov pred vodičom.
Peugeot i-Cockpit: Takto budú vyzerať interiéry francúzskej značky
Francúzska automobilka Peugeot predstavila víziu interiéru blízkej budúcnosti. Už podľa fotografií je zrejmé, že to nie je žiadny nereálny dizajnový úlet, ale úplne realizovateľná vec. Podľa všetkého sa novo poňatý interiér dostane do väčšiny pripravovaných modelov francúzskej značky.
Všetko sa točí okolo centrálneho prístrojového panelu, ktorý opúšťa klasické ručičkové analógové "budíky" a zavádza multifunkčný 12,3 "TFT displej. Je to podobný prístup, ktorý razí napríklad Audi so svojim multifunkčným displejom. Ten sme si mohli vyskúšať napríklad v Audi TT. Nový je aj centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 8", ktorý slúži na ovládanie rádia, navigácie, telefónu a ďalších funkcií. Podľa automobilky má lepšiu grafiku, intuitívnejšie ovládanie a rýchlejšie reakcie. Podporuje tiež funkcie Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Nové je aj 3D zobrazenie navigácie na oboch displejoch.

197718020.jpg797252287.jpg

Z novo koncipovaného interiéru zmizlo niekoľko tlačidiel, väčšinu funkcií už ovládate len cez dotykový displej. Čudne malý volant v Peugeote zostane naďalej. Dokonca je ešte o 2 mm nižšie, aby nebránil výhľadu na hlavný prístrojový štít pred vodičom. Prvý automobil, ktorý dostane nový interiér i-Cockpit, bude zrejme crossover Peugeot 3008.
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY