vytisknout velikost písma Peugeot HybridAir: sériová "vzduchovka" bude mať spotrebu 2,8 l/100 km

Automobilka Peugeot sa na rok 2015 pripravuje na zahájenie sériovej výroby prvého vozidla s hybridnou pohonnou sústavou využívajúcou miesto elektriny stlačený vzduch.
Peugeot HybridAir: sériová "vzduchovka" bude mať spotrebu 2,8 l/100 km

V súčasnej dobe maximálnej unifikácie je pre automobilky čoraz ťažšie odlíšiť sa. Čo sa pohonných jednotiek týka, francúzsky koncern PSA má zrejme vo vrecku tromf v podobe hybridnej sústavy HybridAir využívajúcej miesto elektrickej energie stlačeného vzduchu. O tejto novej koncepcii sme vás prvýkrát informovali tento rok v januári, prvým prototypom s týmto druhom pohonu sa potom stala štúdia Citroën C3 HybridAir Concept predstavená na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

PSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 1.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 2.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 3.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 4.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 5.jpg
Prvá štúdia s pohonnou jednotkou PSA HybridAir bol Citroën C3 HybridAir Concept

Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenčný zážihový trojvalec s vnútorným spaľovaním so zvláštnou prevodovkou a hydraulickým motorom poháňaným stlačeným vzduchom. Celá koncepcia sa do značnej miery podobá konvenčným hybridným sústavám s elektromotormi a drahými akumulátormi, spaľovací motor pracuje hlavne na diaľnici a hydraulický motor predovšetkým v meste. Na rozdiel od známeho hybridného systému PSA Hybrid4 s konvenčným dieselom a elektromotorom však ústrojenstvo štúdie HybridAir neponúka prednosti pohonu všetkých kolies, pretože oba použité motory prenášajú svoj ​​krútiaci moment na kolesá prednej nápravy.

V čase premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedenie PSA hovorilo o spustení sériovej výroby v roku 2016, podľa najnovších informácií by to ale mohlo byť už o rok skôr. Ako prvý HybridAir by mal do sveta vyjsť Peugeot veľkosťou pripomínajúci súčasný Peugeot 208 a priemernou spotrebou okolo 2,8 l/100 km. Ako bolo povedané už skôr , sústava HybridAir sa najlepšie hodí na pohon malých, mestských áut, u ktorých najviac vyniknú prednosti v podobe nízkej ceny a hmotnosti, avšak o efektivite tohto riešenia môžeme zatiaľ len špekulovať.

Peugeot 208 Hybrid FE 2.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 3.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 1.jpg
Studie Peugeot 208 HYbrid FE zo spolupráce PSA s firmou Total

Systém HybridAir od PSA je pochopiteľne riadený vyspelou elektronikou a ponúka hneď niekoľko prevádzkových režimov, pričom auto má byť schopné krátkodobého pohybu aj na čisto vzduchový pohon. Hlavným "kúzlom" tejto sústavy je rekuperácia brzdnej energie do podoby stlačeného vzduchu. Podľa aktuálnych štúdií koncernu PSA by nemalo byť väčším problémom znížiť v dohľadnej dobe priemernú spotrebu benzínu malého vozidla so systémom HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY