vytisknout velikost písma Peugeot HybridAir: sériová "vzduchovka" bude mať spotrebu 2,8 l/100 km

Automobilka Peugeot sa na rok 2015 pripravuje na zahájenie sériovej výroby prvého vozidla s hybridnou pohonnou sústavou využívajúcou miesto elektriny stlačený vzduch.
Peugeot HybridAir: sériová "vzduchovka" bude mať spotrebu 2,8 l/100 km

V súčasnej dobe maximálnej unifikácie je pre automobilky čoraz ťažšie odlíšiť sa. Čo sa pohonných jednotiek týka, francúzsky koncern PSA má zrejme vo vrecku tromf v podobe hybridnej sústavy HybridAir využívajúcej miesto elektrickej energie stlačeného vzduchu. O tejto novej koncepcii sme vás prvýkrát informovali tento rok v januári, prvým prototypom s týmto druhom pohonu sa potom stala štúdia Citroën C3 HybridAir Concept predstavená na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

PSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 1.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 2.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 3.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 4.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 5.jpg
Prvá štúdia s pohonnou jednotkou PSA HybridAir bol Citroën C3 HybridAir Concept

Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenčný zážihový trojvalec s vnútorným spaľovaním so zvláštnou prevodovkou a hydraulickým motorom poháňaným stlačeným vzduchom. Celá koncepcia sa do značnej miery podobá konvenčným hybridným sústavám s elektromotormi a drahými akumulátormi, spaľovací motor pracuje hlavne na diaľnici a hydraulický motor predovšetkým v meste. Na rozdiel od známeho hybridného systému PSA Hybrid4 s konvenčným dieselom a elektromotorom však ústrojenstvo štúdie HybridAir neponúka prednosti pohonu všetkých kolies, pretože oba použité motory prenášajú svoj ​​krútiaci moment na kolesá prednej nápravy.

V čase premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedenie PSA hovorilo o spustení sériovej výroby v roku 2016, podľa najnovších informácií by to ale mohlo byť už o rok skôr. Ako prvý HybridAir by mal do sveta vyjsť Peugeot veľkosťou pripomínajúci súčasný Peugeot 208 a priemernou spotrebou okolo 2,8 l/100 km. Ako bolo povedané už skôr , sústava HybridAir sa najlepšie hodí na pohon malých, mestských áut, u ktorých najviac vyniknú prednosti v podobe nízkej ceny a hmotnosti, avšak o efektivite tohto riešenia môžeme zatiaľ len špekulovať.

Peugeot 208 Hybrid FE 2.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 3.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 1.jpg
Studie Peugeot 208 HYbrid FE zo spolupráce PSA s firmou Total

Systém HybridAir od PSA je pochopiteľne riadený vyspelou elektronikou a ponúka hneď niekoľko prevádzkových režimov, pričom auto má byť schopné krátkodobého pohybu aj na čisto vzduchový pohon. Hlavným "kúzlom" tejto sústavy je rekuperácia brzdnej energie do podoby stlačeného vzduchu. Podľa aktuálnych štúdií koncernu PSA by nemalo byť väčším problémom znížiť v dohľadnej dobe priemernú spotrebu benzínu malého vozidla so systémom HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY