vytisknout velikost písma Peugeot HybridAir: sériová "vzduchovka" bude mať spotrebu 2,8 l/100 km

Automobilka Peugeot sa na rok 2015 pripravuje na zahájenie sériovej výroby prvého vozidla s hybridnou pohonnou sústavou využívajúcou miesto elektriny stlačený vzduch.
Peugeot HybridAir: sériová "vzduchovka" bude mať spotrebu 2,8 l/100 km

V súčasnej dobe maximálnej unifikácie je pre automobilky čoraz ťažšie odlíšiť sa. Čo sa pohonných jednotiek týka, francúzsky koncern PSA má zrejme vo vrecku tromf v podobe hybridnej sústavy HybridAir využívajúcej miesto elektrickej energie stlačeného vzduchu. O tejto novej koncepcii sme vás prvýkrát informovali tento rok v januári, prvým prototypom s týmto druhom pohonu sa potom stala štúdia Citroën C3 HybridAir Concept predstavená na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

PSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 1.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 2.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 3.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 4.jpgPSA Peugeot Citroen Hybrid Air Concept 5.jpg
Prvá štúdia s pohonnou jednotkou PSA HybridAir bol Citroën C3 HybridAir Concept

Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenčný zážihový trojvalec s vnútorným spaľovaním so zvláštnou prevodovkou a hydraulickým motorom poháňaným stlačeným vzduchom. Celá koncepcia sa do značnej miery podobá konvenčným hybridným sústavám s elektromotormi a drahými akumulátormi, spaľovací motor pracuje hlavne na diaľnici a hydraulický motor predovšetkým v meste. Na rozdiel od známeho hybridného systému PSA Hybrid4 s konvenčným dieselom a elektromotorom však ústrojenstvo štúdie HybridAir neponúka prednosti pohonu všetkých kolies, pretože oba použité motory prenášajú svoj ​​krútiaci moment na kolesá prednej nápravy.

V čase premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedenie PSA hovorilo o spustení sériovej výroby v roku 2016, podľa najnovších informácií by to ale mohlo byť už o rok skôr. Ako prvý HybridAir by mal do sveta vyjsť Peugeot veľkosťou pripomínajúci súčasný Peugeot 208 a priemernou spotrebou okolo 2,8 l/100 km. Ako bolo povedané už skôr , sústava HybridAir sa najlepšie hodí na pohon malých, mestských áut, u ktorých najviac vyniknú prednosti v podobe nízkej ceny a hmotnosti, avšak o efektivite tohto riešenia môžeme zatiaľ len špekulovať.

Peugeot 208 Hybrid FE 2.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 3.jpgPeugeot 208 Hybrid FE 1.jpg
Studie Peugeot 208 HYbrid FE zo spolupráce PSA s firmou Total

Systém HybridAir od PSA je pochopiteľne riadený vyspelou elektronikou a ponúka hneď niekoľko prevádzkových režimov, pričom auto má byť schopné krátkodobého pohybu aj na čisto vzduchový pohon. Hlavným "kúzlom" tejto sústavy je rekuperácia brzdnej energie do podoby stlačeného vzduchu. Podľa aktuálnych štúdií koncernu PSA by nemalo byť väčším problémom znížiť v dohľadnej dobe priemernú spotrebu benzínu malého vozidla so systémom HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY