vytisknout velikost písma Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Francúzska automobilka po prvej ochutnávke z kraja tohto týždňa uvoľnila všetky materiály týkajúce sa nového konceptu Exalt. Táto štúdia nadväzuje na staršie Onyxy a predstavuje športový sedan budúcnosti. Okrem dizajnu Peugeot opäť ukazuje možnosti použitia rôznych materiálov.

Nový Peugeot Exalt je dlhý 470 cm, strecha sa nachádza vo výške 131 cm, auto stojí na dvadsaťpalcových diskoch a hmotnosť dosahuje 1700 kg. Také sú základné fakty, nič presnejšieho automobilka nezverejnila. Pod kapotou je na rozdiel od štúdie Onyx systém HYbrid4 kombinujúci benzínovú jedna-šestku THP s výkonom 270 koní s elektromotorom umiestneným pri zadnej náprave. Ten pridá ďalších 68 koní.

Exalt dostal karosériu vyrobenú z ocele. Tú v zadnej časti pokryla funkčná tkanina, o ktorej automobilka hovorí ako o "žraločej koži". Jej štruktúra má napomáhať prúdeniu vzduchu a znižovať tak odpor. Dizajnéri tieto plochy zdôraznili červenou farbou.

V interiéri nájdeme ebenové drevo a kožu. Namiesto karbónu potom automobilka použila čadičové vlákno vyrobené tavením čadičového kameňa. Exalt odvezie štyri osoby a ich batožinu. Veko batožinového priestoru sa údajne neotvára klasicky, ale používa mechanizmus podobný pantografu, čo má zjednodušiť otváranie v stiesnených priestoroch. Kufor je taktiež obložený drevom.

exalt_01.jpgexalt_02.jpgexalt_03.jpgexalt_04.jpgexalt_05.jpgexalt_06.jpgexalt_07.jpgexalt_08.jpgexalt_09.jpgexalt_10.jpgexalt_11.jpgexalt_12.jpgexalt_14.jpgexalt_15.jpgexalt_16.jpgexalt_17.jpgexalt_18.jpgexalt_19.jpgexalt_20.jpgexalt_21.jpgexalt_22.jpgexalt_23.jpgexalt_24.jpgexalt_33.jpgexalt_25.jpgexalt_26.jpgexalt_28.jpgexalt_29.jpgexalt_30.jpgexalt_34.jpgexalt_31.jpgexalt_32.jpg 
Foto: Peugeot

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY