vytisknout velikost písma Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Francúzska automobilka po prvej ochutnávke z kraja tohto týždňa uvoľnila všetky materiály týkajúce sa nového konceptu Exalt. Táto štúdia nadväzuje na staršie Onyxy a predstavuje športový sedan budúcnosti. Okrem dizajnu Peugeot opäť ukazuje možnosti použitia rôznych materiálov.

Nový Peugeot Exalt je dlhý 470 cm, strecha sa nachádza vo výške 131 cm, auto stojí na dvadsaťpalcových diskoch a hmotnosť dosahuje 1700 kg. Také sú základné fakty, nič presnejšieho automobilka nezverejnila. Pod kapotou je na rozdiel od štúdie Onyx systém HYbrid4 kombinujúci benzínovú jedna-šestku THP s výkonom 270 koní s elektromotorom umiestneným pri zadnej náprave. Ten pridá ďalších 68 koní.

Exalt dostal karosériu vyrobenú z ocele. Tú v zadnej časti pokryla funkčná tkanina, o ktorej automobilka hovorí ako o "žraločej koži". Jej štruktúra má napomáhať prúdeniu vzduchu a znižovať tak odpor. Dizajnéri tieto plochy zdôraznili červenou farbou.

V interiéri nájdeme ebenové drevo a kožu. Namiesto karbónu potom automobilka použila čadičové vlákno vyrobené tavením čadičového kameňa. Exalt odvezie štyri osoby a ich batožinu. Veko batožinového priestoru sa údajne neotvára klasicky, ale používa mechanizmus podobný pantografu, čo má zjednodušiť otváranie v stiesnených priestoroch. Kufor je taktiež obložený drevom.

exalt_01.jpgexalt_02.jpgexalt_03.jpgexalt_04.jpgexalt_05.jpgexalt_06.jpgexalt_07.jpgexalt_08.jpgexalt_09.jpgexalt_10.jpgexalt_11.jpgexalt_12.jpgexalt_14.jpgexalt_15.jpgexalt_16.jpgexalt_17.jpgexalt_18.jpgexalt_19.jpgexalt_20.jpgexalt_21.jpgexalt_22.jpgexalt_23.jpgexalt_24.jpgexalt_33.jpgexalt_25.jpgexalt_26.jpgexalt_28.jpgexalt_29.jpgexalt_30.jpgexalt_34.jpgexalt_31.jpgexalt_32.jpg 
Foto: Peugeot

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY