vytisknout velikost písma Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Francúzska automobilka po prvej ochutnávke z kraja tohto týždňa uvoľnila všetky materiály týkajúce sa nového konceptu Exalt. Táto štúdia nadväzuje na staršie Onyxy a predstavuje športový sedan budúcnosti. Okrem dizajnu Peugeot opäť ukazuje možnosti použitia rôznych materiálov.

Nový Peugeot Exalt je dlhý 470 cm, strecha sa nachádza vo výške 131 cm, auto stojí na dvadsaťpalcových diskoch a hmotnosť dosahuje 1700 kg. Také sú základné fakty, nič presnejšieho automobilka nezverejnila. Pod kapotou je na rozdiel od štúdie Onyx systém HYbrid4 kombinujúci benzínovú jedna-šestku THP s výkonom 270 koní s elektromotorom umiestneným pri zadnej náprave. Ten pridá ďalších 68 koní.

Exalt dostal karosériu vyrobenú z ocele. Tú v zadnej časti pokryla funkčná tkanina, o ktorej automobilka hovorí ako o "žraločej koži". Jej štruktúra má napomáhať prúdeniu vzduchu a znižovať tak odpor. Dizajnéri tieto plochy zdôraznili červenou farbou.

V interiéri nájdeme ebenové drevo a kožu. Namiesto karbónu potom automobilka použila čadičové vlákno vyrobené tavením čadičového kameňa. Exalt odvezie štyri osoby a ich batožinu. Veko batožinového priestoru sa údajne neotvára klasicky, ale používa mechanizmus podobný pantografu, čo má zjednodušiť otváranie v stiesnených priestoroch. Kufor je taktiež obložený drevom.

exalt_01.jpgexalt_02.jpgexalt_03.jpgexalt_04.jpgexalt_05.jpgexalt_06.jpgexalt_07.jpgexalt_08.jpgexalt_09.jpgexalt_10.jpgexalt_11.jpgexalt_12.jpgexalt_14.jpgexalt_15.jpgexalt_16.jpgexalt_17.jpgexalt_18.jpgexalt_19.jpgexalt_20.jpgexalt_21.jpgexalt_22.jpgexalt_23.jpgexalt_24.jpgexalt_33.jpgexalt_25.jpgexalt_26.jpgexalt_28.jpgexalt_29.jpgexalt_30.jpgexalt_34.jpgexalt_31.jpgexalt_32.jpg 
Foto: Peugeot

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY