vytisknout velikost písma Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Francúzska automobilka po prvej ochutnávke z kraja tohto týždňa uvoľnila všetky materiály týkajúce sa nového konceptu Exalt. Táto štúdia nadväzuje na staršie Onyxy a predstavuje športový sedan budúcnosti. Okrem dizajnu Peugeot opäť ukazuje možnosti použitia rôznych materiálov.

Nový Peugeot Exalt je dlhý 470 cm, strecha sa nachádza vo výške 131 cm, auto stojí na dvadsaťpalcových diskoch a hmotnosť dosahuje 1700 kg. Také sú základné fakty, nič presnejšieho automobilka nezverejnila. Pod kapotou je na rozdiel od štúdie Onyx systém HYbrid4 kombinujúci benzínovú jedna-šestku THP s výkonom 270 koní s elektromotorom umiestneným pri zadnej náprave. Ten pridá ďalších 68 koní.

Exalt dostal karosériu vyrobenú z ocele. Tú v zadnej časti pokryla funkčná tkanina, o ktorej automobilka hovorí ako o "žraločej koži". Jej štruktúra má napomáhať prúdeniu vzduchu a znižovať tak odpor. Dizajnéri tieto plochy zdôraznili červenou farbou.

V interiéri nájdeme ebenové drevo a kožu. Namiesto karbónu potom automobilka použila čadičové vlákno vyrobené tavením čadičového kameňa. Exalt odvezie štyri osoby a ich batožinu. Veko batožinového priestoru sa údajne neotvára klasicky, ale používa mechanizmus podobný pantografu, čo má zjednodušiť otváranie v stiesnených priestoroch. Kufor je taktiež obložený drevom.

exalt_01.jpgexalt_02.jpgexalt_03.jpgexalt_04.jpgexalt_05.jpgexalt_06.jpgexalt_07.jpgexalt_08.jpgexalt_09.jpgexalt_10.jpgexalt_11.jpgexalt_12.jpgexalt_14.jpgexalt_15.jpgexalt_16.jpgexalt_17.jpgexalt_18.jpgexalt_19.jpgexalt_20.jpgexalt_21.jpgexalt_22.jpgexalt_23.jpgexalt_24.jpgexalt_33.jpgexalt_25.jpgexalt_26.jpgexalt_28.jpgexalt_29.jpgexalt_30.jpgexalt_34.jpgexalt_31.jpgexalt_32.jpg 
Foto: Peugeot

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY