vytisknout velikost písma Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Peugeot Exalt kompletne predstavený. Karbón nahradil čadičovým vláknom

Francúzska automobilka po prvej ochutnávke z kraja tohto týždňa uvoľnila všetky materiály týkajúce sa nového konceptu Exalt. Táto štúdia nadväzuje na staršie Onyxy a predstavuje športový sedan budúcnosti. Okrem dizajnu Peugeot opäť ukazuje možnosti použitia rôznych materiálov.

Nový Peugeot Exalt je dlhý 470 cm, strecha sa nachádza vo výške 131 cm, auto stojí na dvadsaťpalcových diskoch a hmotnosť dosahuje 1700 kg. Také sú základné fakty, nič presnejšieho automobilka nezverejnila. Pod kapotou je na rozdiel od štúdie Onyx systém HYbrid4 kombinujúci benzínovú jedna-šestku THP s výkonom 270 koní s elektromotorom umiestneným pri zadnej náprave. Ten pridá ďalších 68 koní.

Exalt dostal karosériu vyrobenú z ocele. Tú v zadnej časti pokryla funkčná tkanina, o ktorej automobilka hovorí ako o "žraločej koži". Jej štruktúra má napomáhať prúdeniu vzduchu a znižovať tak odpor. Dizajnéri tieto plochy zdôraznili červenou farbou.

V interiéri nájdeme ebenové drevo a kožu. Namiesto karbónu potom automobilka použila čadičové vlákno vyrobené tavením čadičového kameňa. Exalt odvezie štyri osoby a ich batožinu. Veko batožinového priestoru sa údajne neotvára klasicky, ale používa mechanizmus podobný pantografu, čo má zjednodušiť otváranie v stiesnených priestoroch. Kufor je taktiež obložený drevom.

exalt_01.jpgexalt_02.jpgexalt_03.jpgexalt_04.jpgexalt_05.jpgexalt_06.jpgexalt_07.jpgexalt_08.jpgexalt_09.jpgexalt_10.jpgexalt_11.jpgexalt_12.jpgexalt_14.jpgexalt_15.jpgexalt_16.jpgexalt_17.jpgexalt_18.jpgexalt_19.jpgexalt_20.jpgexalt_21.jpgexalt_22.jpgexalt_23.jpgexalt_24.jpgexalt_33.jpgexalt_25.jpgexalt_26.jpgexalt_28.jpgexalt_29.jpgexalt_30.jpgexalt_34.jpgexalt_31.jpgexalt_32.jpg 
Foto: Peugeot

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY