vytisknout velikost písma Peugeot chystá sériovú 308 R a útok na absolútny rekord Nordschleife

Peugeot chystá sériovú 308 R a útok na absolútny rekord Nordschleife

Vo Frankfurte 2013 bolo možné vidieť na stánku automobilky Peugeot množstvo zaujímavých vecí. Ukázal sa model RCZ R, predstavila sa aj štúdia 308 R a záujemcov o pretekárske autá musel potešiť špeciál 208 T16, s ktorým Sébastien Loeb "zničil" Pikes Peak. Prvý spomínaný model už je v predaji a podľa aktuálnych informácií sa budúci rok dočkáme aj ostrej 308. A vyzerá to, že ani model 208 T16 ešte nepovedal posledné slovo.

S informáciami prišiel britský Autocar. Vzhľadom k tomu, že 308 R má s RCZ R veľa spoločného, bola vlastne len otázka času, kedy Peugeot vypustí na trh aj ostrý hatchback. Stať by sa tak malo na budúci rok.

A zlepšiť povesť automobilky má za úlohu tiež špeciál 208 T16. Ten sa po úspešnom ťažení na Pikes Peak predstaví na festivale rýchlosti v Goodwoode. Ambície nie sú malé, Peugeot by rád pokoril existujúci rekord trate. O rovnakom zámere sa potom špekuluje dokonca v súvislosti s Nürburgringom, kde mieni francúzska značka prepísať historické tabuľky a zájsť kolo absolútne najrýchlejšie.

To znamená pokoriť rekord stanovený v roku 1983. Ten má hodnotu 6 minút a 11,13 s. Zatiaľ ale nebolo upresnené, kedy sa Peugeot o tento zápis pokúsi.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY