vytisknout velikost písma Peugeot chystá sériovú 308 R a útok na absolútny rekord Nordschleife

Peugeot chystá sériovú 308 R a útok na absolútny rekord Nordschleife

Vo Frankfurte 2013 bolo možné vidieť na stánku automobilky Peugeot množstvo zaujímavých vecí. Ukázal sa model RCZ R, predstavila sa aj štúdia 308 R a záujemcov o pretekárske autá musel potešiť špeciál 208 T16, s ktorým Sébastien Loeb "zničil" Pikes Peak. Prvý spomínaný model už je v predaji a podľa aktuálnych informácií sa budúci rok dočkáme aj ostrej 308. A vyzerá to, že ani model 208 T16 ešte nepovedal posledné slovo.

S informáciami prišiel britský Autocar. Vzhľadom k tomu, že 308 R má s RCZ R veľa spoločného, bola vlastne len otázka času, kedy Peugeot vypustí na trh aj ostrý hatchback. Stať by sa tak malo na budúci rok.

A zlepšiť povesť automobilky má za úlohu tiež špeciál 208 T16. Ten sa po úspešnom ťažení na Pikes Peak predstaví na festivale rýchlosti v Goodwoode. Ambície nie sú malé, Peugeot by rád pokoril existujúci rekord trate. O rovnakom zámere sa potom špekuluje dokonca v súvislosti s Nürburgringom, kde mieni francúzska značka prepísať historické tabuľky a zájsť kolo absolútne najrýchlejšie.

To znamená pokoriť rekord stanovený v roku 1983. Ten má hodnotu 6 minút a 11,13 s. Zatiaľ ale nebolo upresnené, kedy sa Peugeot o tento zápis pokúsi.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY