Zdroje kolegov z talianskeho servera CarPassion sa nemýlili. Pred pár dňami sme si vďaka nim mohli po prvýkrát prezrieť modernizovaný Peugeot Boxer. Ten automobilka aktuálne predstavila oficiálnou cestou. Čo sa dizajnu týka, nič nové nečakajte. Ale k dispozícii sú ďalšie informácie, ktoré prezrádzajú, že sa do výbavy tohto úžitkového vozidla sťahujú prvky predtým vyhradené iba luxusným automobilom. Reč je napríklad o strážení jazdných pruhov alebo čítaní SMS správ.
Boxer v rámci faceliftu dostal prepracovanú prednú časť. Inšpiráciou údajne bol nový Peugeot 308. Okrem veľkého novo tvarovaného nárazníka zaujmú tiež svetlá s diódami pre denné svietenie. Tie budú podľa očakávania za príplatok. Vzadu sa upravovali koncové svetlá tak, aby bolo vozidlo lepšie viditeľné pri pohľade zboku.
Interiér bude podľa tlačovej správy modernejší a pohodlnejší. Novinkou je iný prístrojový štít, u sedadiel bola použitá nová látka a na želanie Peugeot dodá dokonca aj kožu. Štandardom je hands-free s funkciou Bluetooth a USB vstupom. Za príplatok môžete dostať ešte multimediálny systém s dotykovým päťpalcovým displejom, navigáciou a možnosťou čítania SMS správ. Dokúpiť sa dá napríklad aj držiak tabletu.
V rámci faceliftu dorazil do výbavy aj systém LAC, ktorý prispôsobuje pôsobenie ESP v závislosti na zaťažení vozidla a rozložení hmotnosti. Novinkou je tiež kamera umiestnená pod vnútorným spätným zrkadlom. Tá je základom pre systém sledujúci neúmyselné opustenie jazdného pruhu. Zásahy do riadenia nečakajte. V prípade potreby sa ozve varovný tón. K dispozícii je taktiež zadný parkovací asistent a tempomat.
Ponuka motorizácií zahŕňa jednotky 2.2 HDi vo verziách s výkonom 110 koní, 130 koní a 150 koní. Vrcholom je trojliter HDi s parametrami 180 ka 400 Nm.
Foto: Peugeot
Týchto desať modelov je alebo bolo pre ich výrobcu niečo ako obria oceľová guľa priviazaná na nohe. Bez nich by sa automobilkám určite dýchalo lepšie.
Poznáte to. Tie najspoľahlivejšie motory máme všetci vo svojich garážach. Napriek tomu nie je zlé vedieť aj o tých ďalších. Už preto, že doba je zlá a vývoju naozaj kvalitných motorov s veľkou výdržou nepraje. Odolných agregátov poznáme z minulosti nespočet, vyberáme však vzorku tých "novších", ktoré nás ešte nenútia jazdiť úplnými veteránmi. Náš výpočet má opäť podobu zoznamu, nie rebríčku. Poradie je preto abecedné.
Naftová Škoda Octavia Combi RS je výkonnejšia, rýchlejšia, priestrannejšia a má škrabku vo viečku nádrže. Na prvý pohľad teda nie je o víťazovi v porovnaní s novým Peugeotom 308 SW GT pochýb. Lenže svet, ako už to tak býva, nikdy nie je čiernobiely.
To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.
Peugeot vyslal do segmentu rýchlych naftových kombíkov nižšej strednej triedy novinku v podobe modelu 308 SW GT, ktorú sme porovnali s naftovou Octaviou Combi RS. Než sa dostaneme ku klasickému testu, máme pre vás výsledky merania reálneho výkonu a dynamiky. Kto je rýchlejší?
Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.
S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.
Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.