vytisknout velikost písma Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Koncern PSA sa rozhodol, že bude pri vybraných modeloch značiek Citroën a Peugeot so vznetovými motormi udávať aj spotrebu paliva a emisie v skutočnej prevádzke. Vedenie koncernu hovorí, že tým chce potvrdiť svoje postavenie výrobcu najúspornejších dieselov na trhu.

Možno je to aj príprava na nové normy merania spotreby, ktoré sú označené ako WLTC (alebo tiež WLTP). Už sme sa nimi zaoberali v samostatnom článku a len pripomenieme, že by mohli platiť už od roku 2017.

Peugeot ani Citroën ale nešpecifikujú, ako budú testy spotreby v reálnej prevádzke prebiehať a podľa akej metodiky. Vraj ich ale bude vykonávať nezávislá inštitúcia. Merať sa ale bude len spotreba paliva az nej sa budú dopočítava emisie CO2.

PSA tiež tvrdí, že keď sa na svet dostali prvé správy o tom, že diesely vypúšťajú oveľa viac emisií, než by mali, vykonal koncern meranie viac ako štyroch tisíc náhodne vybraných áut. Dáta vraj boli v norme a PSA popiera, že by používalo akúkoľvek metódu, ktorá dovolí obísť normované meranie emisií.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY