vytisknout velikost písma Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Koncern PSA sa rozhodol, že bude pri vybraných modeloch značiek Citroën a Peugeot so vznetovými motormi udávať aj spotrebu paliva a emisie v skutočnej prevádzke. Vedenie koncernu hovorí, že tým chce potvrdiť svoje postavenie výrobcu najúspornejších dieselov na trhu.

Možno je to aj príprava na nové normy merania spotreby, ktoré sú označené ako WLTC (alebo tiež WLTP). Už sme sa nimi zaoberali v samostatnom článku a len pripomenieme, že by mohli platiť už od roku 2017.

Peugeot ani Citroën ale nešpecifikujú, ako budú testy spotreby v reálnej prevádzke prebiehať a podľa akej metodiky. Vraj ich ale bude vykonávať nezávislá inštitúcia. Merať sa ale bude len spotreba paliva az nej sa budú dopočítava emisie CO2.

PSA tiež tvrdí, že keď sa na svet dostali prvé správy o tom, že diesely vypúšťajú oveľa viac emisií, než by mali, vykonal koncern meranie viac ako štyroch tisíc náhodne vybraných áut. Dáta vraj boli v norme a PSA popiera, že by používalo akúkoľvek metódu, ktorá dovolí obísť normované meranie emisií.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY