vytisknout velikost písma Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Koncern PSA sa rozhodol, že bude pri vybraných modeloch značiek Citroën a Peugeot so vznetovými motormi udávať aj spotrebu paliva a emisie v skutočnej prevádzke. Vedenie koncernu hovorí, že tým chce potvrdiť svoje postavenie výrobcu najúspornejších dieselov na trhu.

Možno je to aj príprava na nové normy merania spotreby, ktoré sú označené ako WLTC (alebo tiež WLTP). Už sme sa nimi zaoberali v samostatnom článku a len pripomenieme, že by mohli platiť už od roku 2017.

Peugeot ani Citroën ale nešpecifikujú, ako budú testy spotreby v reálnej prevádzke prebiehať a podľa akej metodiky. Vraj ich ale bude vykonávať nezávislá inštitúcia. Merať sa ale bude len spotreba paliva az nej sa budú dopočítava emisie CO2.

PSA tiež tvrdí, že keď sa na svet dostali prvé správy o tom, že diesely vypúšťajú oveľa viac emisií, než by mali, vykonal koncern meranie viac ako štyroch tisíc náhodne vybraných áut. Dáta vraj boli v norme a PSA popiera, že by používalo akúkoľvek metódu, ktorá dovolí obísť normované meranie emisií.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY