vytisknout velikost písma Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Koncern PSA sa rozhodol, že bude pri vybraných modeloch značiek Citroën a Peugeot so vznetovými motormi udávať aj spotrebu paliva a emisie v skutočnej prevádzke. Vedenie koncernu hovorí, že tým chce potvrdiť svoje postavenie výrobcu najúspornejších dieselov na trhu.

Možno je to aj príprava na nové normy merania spotreby, ktoré sú označené ako WLTC (alebo tiež WLTP). Už sme sa nimi zaoberali v samostatnom článku a len pripomenieme, že by mohli platiť už od roku 2017.

Peugeot ani Citroën ale nešpecifikujú, ako budú testy spotreby v reálnej prevádzke prebiehať a podľa akej metodiky. Vraj ich ale bude vykonávať nezávislá inštitúcia. Merať sa ale bude len spotreba paliva az nej sa budú dopočítava emisie CO2.

PSA tiež tvrdí, že keď sa na svet dostali prvé správy o tom, že diesely vypúšťajú oveľa viac emisií, než by mali, vykonal koncern meranie viac ako štyroch tisíc náhodne vybraných áut. Dáta vraj boli v norme a PSA popiera, že by používalo akúkoľvek metódu, ktorá dovolí obísť normované meranie emisií.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY