vytisknout velikost písma Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Peugeot a Citroën začnú pri dieseloch používať spotrebu v skutočnej prevádzke

Koncern PSA sa rozhodol, že bude pri vybraných modeloch značiek Citroën a Peugeot so vznetovými motormi udávať aj spotrebu paliva a emisie v skutočnej prevádzke. Vedenie koncernu hovorí, že tým chce potvrdiť svoje postavenie výrobcu najúspornejších dieselov na trhu.

Možno je to aj príprava na nové normy merania spotreby, ktoré sú označené ako WLTC (alebo tiež WLTP). Už sme sa nimi zaoberali v samostatnom článku a len pripomenieme, že by mohli platiť už od roku 2017.

Peugeot ani Citroën ale nešpecifikujú, ako budú testy spotreby v reálnej prevádzke prebiehať a podľa akej metodiky. Vraj ich ale bude vykonávať nezávislá inštitúcia. Merať sa ale bude len spotreba paliva az nej sa budú dopočítava emisie CO2.

PSA tiež tvrdí, že keď sa na svet dostali prvé správy o tom, že diesely vypúšťajú oveľa viac emisií, než by mali, vykonal koncern meranie viac ako štyroch tisíc náhodne vybraných áut. Dáta vraj boli v norme a PSA popiera, že by používalo akúkoľvek metódu, ktorá dovolí obísť normované meranie emisií.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY