vytisknout velikost písma Peugeot 508 RXH už nutne nemusí byť hybrid. Prichádza klasický dvojliter

Peugeot 508 RXH už nutne nemusí byť hybrid. Prichádza klasický dvojliter

Peugeot vstúpil v roku 2012 do kategórie Allroad s modelom 508 RXH. Okrem klasických záležitostí typu karosérie kombi, vyššieho podvozku alebo väčšieho množstva plastu sa s týmto vozidlom neoddeliteľne spájala ešte jedna špecialita - systém HYbrid4. Ak ste chceli RXH s klasickým motorom, mali ste až do dnešných dní smolu. 

Francúzska automobilka však v rámci faceliftu modelu 508 rozšírila ponuku motorizácií pre RXH o klasický diesel. Pod kapotou je dvojliter BlueHDI disponujúci výkonom 133 kW (180 koní) a kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. 

V porovnaní s hybridným RXH sa líši spotreba v kombinovanej prevádzke 0,6 l/100 km, v šprinte na 100 km/h je novinka pomalšia iba o jednu desatinu sekundy a maximálna rýchlosť činí 220 km/h (hybrid sa rozbehne na 213 km / h). 

Nové RXH vyjde na 35 758 eur, hybridné prevedenie stojí 37 904 eur. Ak si teraz myslíte, že má klasická verzia oproti hybridu na svojej strane všetky tromfy, jeden problém tu predsa len je. Musíte sa rozlúčiť s pohonom všetkých kolies. Kvôli dosť nešťastne pracujúcej robotizovanej prevodovke v hybride to ale napriek tomu za úvahu určite stojí. 

Predaj novej verzie Peugeotu 508 RXH bude zahájený už o pár dní.

rxh_2.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY