vytisknout velikost písma Peugeot 5008 sa z MPV premenil v SUV. Má sedem sedadiel a trojvalec

Pomerne zásadnou premenou prešiel model Peugeot 5008, ktorého novú generáciu uvidíme na autosalóne v Paríži. Zatiaľ čo predtým sa pod označením 5008 skrývalo klasické MPV, v novej generácii je to skôr SUV, alebo ak chcete crossover. Napriek tomu si zachováva prvky pôvodnej koncepcie, teda dobre využiteľný vnútorný priestor s relatívne nízko položenou nakladacou hranou kufra.
Peugeot 5008 sa z MPV premenil v SUV. Má sedem sedadiel a trojvalec

Crossover namiesto MPV

Peugeot 5008 stojí na platforme EMP2, ktorá je spoločná s modelmi 308 a 3008. Je o 19 cm dlhší a má o 16,5 cm väčší rázvor, ale na výšku má stále rovnakých 164 cm ako predtým. Zásadne sa premenil interiér vpredu, ktorý pokračuje v smere nastolenom menšími modelmi Peugeot 208, 308 a 3008. Francúzska automobilka tomu hovorí i-Cockpit a stredobodom sú hore umiestnené prístroje, minimum tlačidiel a miniatúrne volant. Niekomu sa táto koncepcia páči, ale má aj svojich zarytých odporcov.

Peugeot-5008-1.jpgPeugeot-5008-2.jpgPeugeot-5008-3.jpg

Novinkou je širokouhlý TFT displej s uhlopriečkou 12,3 palca miesto klasických analógových prístrojov. Uprostred palubnej dosky nájdete ešte osempalcový dotykový displej na ovládanie rádia, klimatizácie a navigácie. Peugeot minimalizoval počet tlačidiel v interiéri a všetko sa snažil združiť práve do dotykového displeja.

V hlavnej úlohe priestrannosť

Vnútorný priestor má byť jedným z hlavných lákadiel nového modelu 5008. Podľa normy VDA je pri sklopení tretieho radu sedadiel v kufri 780 litrov voľného miesta s tým, že pri naložení po strechu sa dozadu vojde 1060 litrov. Sklopením druhého radu sedadiel do roviny možno získať maximálny objem 1940 litrov. Sklopiť možno aj predné sedadlo spolujazdca. Potom podľa tvrdenia Peugeotu naložíte do modelu 5008 až 3,2 metra dlhý predmet.

Peugeot-5008-13.jpgPeugeot-5008-14.jpgPeugeot-5008-15.jpg

Základ ponuky motorov tvorí benzínový trojvalec 1.2 PureTech s preplňovaním. Dosahuje najvyšší výkon 96 kW (130 k) v 5500 min-1 a krútiaceho momentu 230 Nm v 1750-1. Vedľa šesťstupňového manuálu bude Peugeot ponúkať aj šesťstupňový automat. Najsilnejším benzínovým motorom je štvorvalcová tisícšesťstovka s výkonom 121 kW (165 k) v 6000-1 a krútiacim momentom 240 Nm v 1400-1. Tú dostanete len s automatom.
Diesely zastupujú štvorvalce 1.6 HDI a 2.0 HDI, každý v dvoch stupňoch naladení. Základná tisícšesťstovka má výkon 73 kW (99 k) a krútiaci moment 254 Nm. Silnejšie prevedenie ponúkne 88 kW (120 k) a 300 Nm. Slabší motor sa dodáva iba s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší ponúkne šesťstupňový manuál alebo automat.

Štvorkolku v ponuke nenájdete

Naftový dvojliter je buď verzia s výkonom 110 kW (150 k), krútiacim momentom 370 Nm a šesťstupňovým manuálom, alebo v prevedení s výkonom 132 kW (180 k), krútiacim momentom 400 Nm a výhradne s šesťstupňovým automatom. Zaujímavosťou je, že aj napriek SUV výzoru nie je v ponuke pohon všetkých kolies. Všetky verzie majú poháňané predné kolesá.
Popri absolútne dostatočnej bezpečnostnej a asistenčnej výbavy vrátane systému automatického brzdenia pred prekážkou si budete môcť objednať aj kamery utvárajúce obraz okolo celého auta alebo parkovací asistent, ktorý sám auto zaparkuje do medzery. Ohľadom cien ani dátumu uvedenia do predaja ešte nemáme žiadne konkrétne informácie.
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY