vytisknout velikost písma Peugeot 405 (1987): sen československých podnikateľov

A máme tu pre vás ďalší pôvodnú propagačný materiál, ktorý nás vráti o niekoľko dekád späť. Tentokrát bude reč o modeli Peugeot 405, ktorý sa u nás stal po novembrovej revolúcii mimoriadne obľúbeným.
Peugeot 405 (1987): sen československých podnikateľov
Zoznam kapitol
  1. Protagonista strednej triedy, Bestseller, Video
  2. Výbavové verzie, Pohonné jednotky, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogaléria

Posledné prospekty:

Škoda 105/120/130 v katalógu pre modelový rok 1987
Ford Cortina (1964) na unikátnom prospekte v češtine
Honda Prelude (1978): začiatok úspešnej histórie


Protagonista strednej triedy

Behom posledných nediel minulého roka sme vám ponúkli hneď niekoľko originálnych katalógov k rozmanitým automobilom z rôznych dôb a z rôznych krajín. Britský Ford Cortina (1964), francúzsky Renault 16 (1965) alebo japonskú Hondu Prelude (1978). V poslednú nedeľu roku 2014 sme sa potom pozreli za oceán do ponuky divízie Chrysler koncernu Chrysler Motor Corporation v roku 1964.

1987 405 (1).jpg1987 405 (2).jpg1987 405 (3).jpg
Peugeot 405 sa predstavuje

Teraz v tomto seriáli pokračujeme modelom Peugeot 405 nad stránkami prospektu, ktorý na jeseň roku 1988 pripravila pre svojich britských zákazníkov spoločnosť Automobiles Peugeot RC Paris cez vtedajšiu firmu Peugeot Talbot Exports. Katalóg formátu A4 je vytlačený na farebnom kriedovom papieri na 32 stranách a prekvapivo podrobne sa venuje nielen jednotlivým modelom, ale aj výbavám a technike.

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg
Prvé stránky prospektu k modelu Peugeot 405 z konca roku 1988

Reprezentačný sedan Peugeot 605 vo výrobnom programe až v roku 1989 nahradil čiastočne veľký sedan Peugeot 604 so zadným náhonom (1975 - 1985) a čiastočne aj menší Peugeot 505, no jeho nepriamym nástupcom bol práve Peugeot 405. Treba dodať, že Peugeot 605 po štylistickej stránke z typu 405 vychádzal natoľko výrazne, že pôsobil ako jeho zväčšenina.

Bestseller

Peugeot 405 bol predstavený v júni 1987 a stal sa európskym Autom roka 1988 (COTY) ziskom najvyššieho počtu hlasov v dejinách tejto renomovanej súťaže. Dizajn pochádza z dielní karosárne Pininfarina. Obzvlášť v riešení bokov karosérie s masívnym prelisom prepájajúcim horné okraje predných a zadných svetiel a tenkých stĺpikov C si všimneme istej podobnosti s modelom Alfa Romeo 164. Aj ten vzišiel z pera toho istého stylistu a premiéru oslávil v tom istom roku.

1988 405 Coupe Heuliez (3).jpg1988 405 Coupe Heuliez (1).jpg1988 405 Coupe Heuliez (4).jpg
Elegantnému kupé z dielní karosárne Heuliez to celkom pristalo

Nezvyčajne hladké plochy a zaoblené prechody boli výsledkom viac než 550 hodín skúšok v aerodynamickom tuneli (sedan v základnom prevedení vykazoval koeficient odporu vzduchu len Cx = 0,29!). V predajoch sa predvolený trojpriestorový sedan Peugeot 405 objavil na jeseň roku 1987, v máji 1988 ho nasledovalo päťdverové kombi. Iné karosárske verzie k dispozícii neboli, teda až na špeciály kupé pre púštne rely Peugeot 405 Turbo-16 z dielní Peugeot Talbot Sport.

Zaujímavosťou sa stali kusové série kupé Peugeot 405 vyrobené v karosárni Heuliez. Okrem francúzskeho Sochaux boli vozidlá Peugeot 405 vyrábané doslova po celom svete od Južnej Ameriky cez severoafrický Egypt až po Irán či Taiwan, typ 405 bol zároveň posledným Peugeotom predávaným v USA. Celkom vzniklo viac ako 2,5 milióna automobilov tohto typu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY