vytisknout velikost písma Peugeot 405 (1987): sen československých podnikateľov

A máme tu pre vás ďalší pôvodnú propagačný materiál, ktorý nás vráti o niekoľko dekád späť. Tentokrát bude reč o modeli Peugeot 405, ktorý sa u nás stal po novembrovej revolúcii mimoriadne obľúbeným.
Peugeot 405 (1987): sen československých podnikateľov
Zoznam kapitol
  1. Protagonista strednej triedy, Bestseller, Video
  2. Výbavové verzie, Pohonné jednotky, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogaléria

Posledné prospekty:

Škoda 105/120/130 v katalógu pre modelový rok 1987
Ford Cortina (1964) na unikátnom prospekte v češtine
Honda Prelude (1978): začiatok úspešnej histórie


Protagonista strednej triedy

Behom posledných nediel minulého roka sme vám ponúkli hneď niekoľko originálnych katalógov k rozmanitým automobilom z rôznych dôb a z rôznych krajín. Britský Ford Cortina (1964), francúzsky Renault 16 (1965) alebo japonskú Hondu Prelude (1978). V poslednú nedeľu roku 2014 sme sa potom pozreli za oceán do ponuky divízie Chrysler koncernu Chrysler Motor Corporation v roku 1964.

1987 405 (1).jpg1987 405 (2).jpg1987 405 (3).jpg
Peugeot 405 sa predstavuje

Teraz v tomto seriáli pokračujeme modelom Peugeot 405 nad stránkami prospektu, ktorý na jeseň roku 1988 pripravila pre svojich britských zákazníkov spoločnosť Automobiles Peugeot RC Paris cez vtedajšiu firmu Peugeot Talbot Exports. Katalóg formátu A4 je vytlačený na farebnom kriedovom papieri na 32 stranách a prekvapivo podrobne sa venuje nielen jednotlivým modelom, ale aj výbavám a technike.

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg
Prvé stránky prospektu k modelu Peugeot 405 z konca roku 1988

Reprezentačný sedan Peugeot 605 vo výrobnom programe až v roku 1989 nahradil čiastočne veľký sedan Peugeot 604 so zadným náhonom (1975 - 1985) a čiastočne aj menší Peugeot 505, no jeho nepriamym nástupcom bol práve Peugeot 405. Treba dodať, že Peugeot 605 po štylistickej stránke z typu 405 vychádzal natoľko výrazne, že pôsobil ako jeho zväčšenina.

Bestseller

Peugeot 405 bol predstavený v júni 1987 a stal sa európskym Autom roka 1988 (COTY) ziskom najvyššieho počtu hlasov v dejinách tejto renomovanej súťaže. Dizajn pochádza z dielní karosárne Pininfarina. Obzvlášť v riešení bokov karosérie s masívnym prelisom prepájajúcim horné okraje predných a zadných svetiel a tenkých stĺpikov C si všimneme istej podobnosti s modelom Alfa Romeo 164. Aj ten vzišiel z pera toho istého stylistu a premiéru oslávil v tom istom roku.

1988 405 Coupe Heuliez (3).jpg1988 405 Coupe Heuliez (1).jpg1988 405 Coupe Heuliez (4).jpg
Elegantnému kupé z dielní karosárne Heuliez to celkom pristalo

Nezvyčajne hladké plochy a zaoblené prechody boli výsledkom viac než 550 hodín skúšok v aerodynamickom tuneli (sedan v základnom prevedení vykazoval koeficient odporu vzduchu len Cx = 0,29!). V predajoch sa predvolený trojpriestorový sedan Peugeot 405 objavil na jeseň roku 1987, v máji 1988 ho nasledovalo päťdverové kombi. Iné karosárske verzie k dispozícii neboli, teda až na špeciály kupé pre púštne rely Peugeot 405 Turbo-16 z dielní Peugeot Talbot Sport.

Zaujímavosťou sa stali kusové série kupé Peugeot 405 vyrobené v karosárni Heuliez. Okrem francúzskeho Sochaux boli vozidlá Peugeot 405 vyrábané doslova po celom svete od Južnej Ameriky cez severoafrický Egypt až po Irán či Taiwan, typ 405 bol zároveň posledným Peugeotom predávaným v USA. Celkom vzniklo viac ako 2,5 milióna automobilov tohto typu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY