vytisknout velikost písma Peugeot 405 (1987): sen československých podnikateľov

A máme tu pre vás ďalší pôvodnú propagačný materiál, ktorý nás vráti o niekoľko dekád späť. Tentokrát bude reč o modeli Peugeot 405, ktorý sa u nás stal po novembrovej revolúcii mimoriadne obľúbeným.
Peugeot 405 (1987): sen československých podnikateľov
Zoznam kapitol
  1. Protagonista strednej triedy, Bestseller, Video
  2. Výbavové verzie, Pohonné jednotky, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogaléria

Posledné prospekty:

Škoda 105/120/130 v katalógu pre modelový rok 1987
Ford Cortina (1964) na unikátnom prospekte v češtine
Honda Prelude (1978): začiatok úspešnej histórie


Protagonista strednej triedy

Behom posledných nediel minulého roka sme vám ponúkli hneď niekoľko originálnych katalógov k rozmanitým automobilom z rôznych dôb a z rôznych krajín. Britský Ford Cortina (1964), francúzsky Renault 16 (1965) alebo japonskú Hondu Prelude (1978). V poslednú nedeľu roku 2014 sme sa potom pozreli za oceán do ponuky divízie Chrysler koncernu Chrysler Motor Corporation v roku 1964.

1987 405 (1).jpg1987 405 (2).jpg1987 405 (3).jpg
Peugeot 405 sa predstavuje

Teraz v tomto seriáli pokračujeme modelom Peugeot 405 nad stránkami prospektu, ktorý na jeseň roku 1988 pripravila pre svojich britských zákazníkov spoločnosť Automobiles Peugeot RC Paris cez vtedajšiu firmu Peugeot Talbot Exports. Katalóg formátu A4 je vytlačený na farebnom kriedovom papieri na 32 stranách a prekvapivo podrobne sa venuje nielen jednotlivým modelom, ale aj výbavám a technike.

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg
Prvé stránky prospektu k modelu Peugeot 405 z konca roku 1988

Reprezentačný sedan Peugeot 605 vo výrobnom programe až v roku 1989 nahradil čiastočne veľký sedan Peugeot 604 so zadným náhonom (1975 - 1985) a čiastočne aj menší Peugeot 505, no jeho nepriamym nástupcom bol práve Peugeot 405. Treba dodať, že Peugeot 605 po štylistickej stránke z typu 405 vychádzal natoľko výrazne, že pôsobil ako jeho zväčšenina.

Bestseller

Peugeot 405 bol predstavený v júni 1987 a stal sa európskym Autom roka 1988 (COTY) ziskom najvyššieho počtu hlasov v dejinách tejto renomovanej súťaže. Dizajn pochádza z dielní karosárne Pininfarina. Obzvlášť v riešení bokov karosérie s masívnym prelisom prepájajúcim horné okraje predných a zadných svetiel a tenkých stĺpikov C si všimneme istej podobnosti s modelom Alfa Romeo 164. Aj ten vzišiel z pera toho istého stylistu a premiéru oslávil v tom istom roku.

1988 405 Coupe Heuliez (3).jpg1988 405 Coupe Heuliez (1).jpg1988 405 Coupe Heuliez (4).jpg
Elegantnému kupé z dielní karosárne Heuliez to celkom pristalo

Nezvyčajne hladké plochy a zaoblené prechody boli výsledkom viac než 550 hodín skúšok v aerodynamickom tuneli (sedan v základnom prevedení vykazoval koeficient odporu vzduchu len Cx = 0,29!). V predajoch sa predvolený trojpriestorový sedan Peugeot 405 objavil na jeseň roku 1987, v máji 1988 ho nasledovalo päťdverové kombi. Iné karosárske verzie k dispozícii neboli, teda až na špeciály kupé pre púštne rely Peugeot 405 Turbo-16 z dielní Peugeot Talbot Sport.

Zaujímavosťou sa stali kusové série kupé Peugeot 405 vyrobené v karosárni Heuliez. Okrem francúzskeho Sochaux boli vozidlá Peugeot 405 vyrábané doslova po celom svete od Južnej Ameriky cez severoafrický Egypt až po Irán či Taiwan, typ 405 bol zároveň posledným Peugeotom predávaným v USA. Celkom vzniklo viac ako 2,5 milióna automobilov tohto typu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY