vytisknout velikost písma Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Do Frankfurtu mieri samozrejme aj automobilka Peugeot, ktorá odhalila hlavné lákadlo svojej expozície. Nebude to žiadne osobné auto, ale závodná verzia hatchbacku 308 označená ako Racing Cup. Prvýkrát v akcii sa tento automobil predstaví na konci októbra pri finále GT Tour.

Peugeot 308 Racing Cup vychádza z civilnej 308, auto ale prirodzene dostalo rad zmien. Vozidlo je o 106 mm širšie a veľa sa zapracovalo aj na aerodynamike. Automobilka upozorňuje špeciálne za zadný spojler, ktorý údajne vznikol podľa predpisov WTCC. Prirodzene nemôže chýbať ani bezpečnostná klietka, prepracovaný podvozok a ďalšie úpravy typu okien vyrobených z polykarbonátu.

O pohon sa stará upravený motor 1.6 THP pôvodom z 308 GTi. Vďaka novému turbodúchadlu sa podarilo výkon navýšiť na 226 kW (308 koní), však Peugeot sľubuje ešte ďalšie posilňovanie. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná.

Od konca budúceho roka bude Peugeot 308 Racing Cup k dispozícii zákazníkom. Objaviť sa má napríklad v závodoch VLN v Nemecku, REC v Španielsku, CITE v Taliansku alebo aj vo vytrvalostných pretekoch 24h series.

308r_1.jpg308r_2.jpg308r_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY