vytisknout velikost písma Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Do Frankfurtu mieri samozrejme aj automobilka Peugeot, ktorá odhalila hlavné lákadlo svojej expozície. Nebude to žiadne osobné auto, ale závodná verzia hatchbacku 308 označená ako Racing Cup. Prvýkrát v akcii sa tento automobil predstaví na konci októbra pri finále GT Tour.

Peugeot 308 Racing Cup vychádza z civilnej 308, auto ale prirodzene dostalo rad zmien. Vozidlo je o 106 mm širšie a veľa sa zapracovalo aj na aerodynamike. Automobilka upozorňuje špeciálne za zadný spojler, ktorý údajne vznikol podľa predpisov WTCC. Prirodzene nemôže chýbať ani bezpečnostná klietka, prepracovaný podvozok a ďalšie úpravy typu okien vyrobených z polykarbonátu.

O pohon sa stará upravený motor 1.6 THP pôvodom z 308 GTi. Vďaka novému turbodúchadlu sa podarilo výkon navýšiť na 226 kW (308 koní), však Peugeot sľubuje ešte ďalšie posilňovanie. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná.

Od konca budúceho roka bude Peugeot 308 Racing Cup k dispozícii zákazníkom. Objaviť sa má napríklad v závodoch VLN v Nemecku, REC v Španielsku, CITE v Taliansku alebo aj vo vytrvalostných pretekoch 24h series.

308r_1.jpg308r_2.jpg308r_3.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY