vytisknout velikost písma Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Do Frankfurtu mieri samozrejme aj automobilka Peugeot, ktorá odhalila hlavné lákadlo svojej expozície. Nebude to žiadne osobné auto, ale závodná verzia hatchbacku 308 označená ako Racing Cup. Prvýkrát v akcii sa tento automobil predstaví na konci októbra pri finále GT Tour.

Peugeot 308 Racing Cup vychádza z civilnej 308, auto ale prirodzene dostalo rad zmien. Vozidlo je o 106 mm širšie a veľa sa zapracovalo aj na aerodynamike. Automobilka upozorňuje špeciálne za zadný spojler, ktorý údajne vznikol podľa predpisov WTCC. Prirodzene nemôže chýbať ani bezpečnostná klietka, prepracovaný podvozok a ďalšie úpravy typu okien vyrobených z polykarbonátu.

O pohon sa stará upravený motor 1.6 THP pôvodom z 308 GTi. Vďaka novému turbodúchadlu sa podarilo výkon navýšiť na 226 kW (308 koní), však Peugeot sľubuje ešte ďalšie posilňovanie. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná.

Od konca budúceho roka bude Peugeot 308 Racing Cup k dispozícii zákazníkom. Objaviť sa má napríklad v závodoch VLN v Nemecku, REC v Španielsku, CITE v Taliansku alebo aj vo vytrvalostných pretekoch 24h series.

308r_1.jpg308r_2.jpg308r_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY