vytisknout velikost písma Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Peugeot 308: Závodná verzia Racing Cup je ďalšou frankfurtskou premiérou

Do Frankfurtu mieri samozrejme aj automobilka Peugeot, ktorá odhalila hlavné lákadlo svojej expozície. Nebude to žiadne osobné auto, ale závodná verzia hatchbacku 308 označená ako Racing Cup. Prvýkrát v akcii sa tento automobil predstaví na konci októbra pri finále GT Tour.

Peugeot 308 Racing Cup vychádza z civilnej 308, auto ale prirodzene dostalo rad zmien. Vozidlo je o 106 mm širšie a veľa sa zapracovalo aj na aerodynamike. Automobilka upozorňuje špeciálne za zadný spojler, ktorý údajne vznikol podľa predpisov WTCC. Prirodzene nemôže chýbať ani bezpečnostná klietka, prepracovaný podvozok a ďalšie úpravy typu okien vyrobených z polykarbonátu.

O pohon sa stará upravený motor 1.6 THP pôvodom z 308 GTi. Vďaka novému turbodúchadlu sa podarilo výkon navýšiť na 226 kW (308 koní), však Peugeot sľubuje ešte ďalšie posilňovanie. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná.

Od konca budúceho roka bude Peugeot 308 Racing Cup k dispozícii zákazníkom. Objaviť sa má napríklad v závodoch VLN v Nemecku, REC v Španielsku, CITE v Taliansku alebo aj vo vytrvalostných pretekoch 24h series.

308r_1.jpg308r_2.jpg308r_3.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY