vytisknout velikost písma Peugeot 308 začína na cene 12 890 €. Čo na to hovorí Golf?

Peugeot 308 začína na cene 12 890 €. Čo na to hovorí Golf?

Na slovenský trh dorazila francúzska novinka v podobe novej generácie Peugeotu 308. Tá nemá za cieľ nič iné, než zlákať časť zákazníkov mieriacich do showroomov Volkswagen pre aktuálne vydanie modelu Golf. Slovenskí díleri začínajú prijímať prvé objednávky a zverejnené teda boli tiež slovenské ceny i výbavy. Ako dopadne nová 308 v porovnaní s úspešným Volkswagenom Golf?

Peugeot pripravil tri úrovne - Access, Active a Allure. Ako možno viete, VW je na tom v tomto smere rovnako, len sa výbavy volajú Trendline, Comfortline a Highline. Najdostupnejšiu 308 si zaobstaráte za 12 890 Sk, vo výbave Access s motorizáciou 1.2 VTi (82 k). Dieselovou alternatívou v najlacnejšej výbave je 1.6 HDi (92 k) za 15 390 €. Golf naproti tomu ponúkne v kombinácii s Trendline benzínovú jednotku 1.2 TSI vo verziách 85 k (13 980 €) a 105 k (15 070 €), respektíve diesel 1.6 TDI (105 k) za 17 460 €.

Pre strednú výbavu si Peugeot nachystal paletu piatich motorov: 1.2 VTi (14 390 €), 1.6 THP (125 k, 14 660 €), 1.6 THP (156 k, 17 600 €), 1.6 HDi (92 k, 16 890 €) a 1.6 e - HDi (114 k, 18 240 €). V cenníku pre VW Golf nájdete ešte o ďalšie dve varianty viac. Okrem spomínaných 1,2 TSI je k dispozícii aj 1.4 TSI (122 k,17 290 €), 1.6 TDI (105 k) vyjde na 18 690 €, v štvorkolke stojí 20 790 € a 21 010 € zaplatíte za Blue Motion, vrcholom potom je dieselový dvojliter s maximom 150 koní a cenovkou 23 220 €.

Najvyššia výbava Allure zahŕňa obe verzie jedna-šestky THP (18 510 € za 125 k, 19 950 € za 156 k) a výkonnejšiu jedna-šestku HDi (19 240 €). Vo VW majú pripravené motory 1.4 TSI (140 k, 20 610 €) a vrcholný dvojliter vo verziách s pohonom prednej nápravy alebo 4Motion.

Porovnanie výbav je nasledujúce. Acess od Peugeotu zahŕňa klimatizáciu, šesť airbagov, el. ovládané zrkadlá, el. ovládané okná vpredu a rádio. Trendline vo VW Golf ponúkne dvojzónovú klimatizáciu Climatronic, sedem airbagov, el. ovládané okná aj vzadu a el. parkovaciu brzdu.

Druhé úrovne výbavy doplnia v novej 308 šestnásťpalcové zliatinové kolesá, dvojzónovú klimatizáciu, el. ovládané zadné okná, dažďový senzor a multifunkčný volant. Golf dostane v Comfortline navyše tempomat, pätnásťpalcové liate disky a trojramenný volant.

Najvyššia výbava prinesie pre Peugeot svetlomety zložené z diód, hmlovky, el. parkovaciu brzdu, parkovacie senzory, športové sedadlá alebo el. sklopné zrkadlá. Golf ponúka rádio s CD (za CD sa v Peugeote pripláca), šestnásťpalcové liate disky, multifunkčný volant, hmlovky s prisvecovaním do zákrut, dažďový senzor a športové sedačky čalúnené kombináciou Alcantara/látka.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY