vytisknout velikost písma Peugeot 308 začína na cene 12 890 €. Čo na to hovorí Golf?

Peugeot 308 začína na cene 12 890 €. Čo na to hovorí Golf?

Na slovenský trh dorazila francúzska novinka v podobe novej generácie Peugeotu 308. Tá nemá za cieľ nič iné, než zlákať časť zákazníkov mieriacich do showroomov Volkswagen pre aktuálne vydanie modelu Golf. Slovenskí díleri začínajú prijímať prvé objednávky a zverejnené teda boli tiež slovenské ceny i výbavy. Ako dopadne nová 308 v porovnaní s úspešným Volkswagenom Golf?

Peugeot pripravil tri úrovne - Access, Active a Allure. Ako možno viete, VW je na tom v tomto smere rovnako, len sa výbavy volajú Trendline, Comfortline a Highline. Najdostupnejšiu 308 si zaobstaráte za 12 890 Sk, vo výbave Access s motorizáciou 1.2 VTi (82 k). Dieselovou alternatívou v najlacnejšej výbave je 1.6 HDi (92 k) za 15 390 €. Golf naproti tomu ponúkne v kombinácii s Trendline benzínovú jednotku 1.2 TSI vo verziách 85 k (13 980 €) a 105 k (15 070 €), respektíve diesel 1.6 TDI (105 k) za 17 460 €.

Pre strednú výbavu si Peugeot nachystal paletu piatich motorov: 1.2 VTi (14 390 €), 1.6 THP (125 k, 14 660 €), 1.6 THP (156 k, 17 600 €), 1.6 HDi (92 k, 16 890 €) a 1.6 e - HDi (114 k, 18 240 €). V cenníku pre VW Golf nájdete ešte o ďalšie dve varianty viac. Okrem spomínaných 1,2 TSI je k dispozícii aj 1.4 TSI (122 k,17 290 €), 1.6 TDI (105 k) vyjde na 18 690 €, v štvorkolke stojí 20 790 € a 21 010 € zaplatíte za Blue Motion, vrcholom potom je dieselový dvojliter s maximom 150 koní a cenovkou 23 220 €.

Najvyššia výbava Allure zahŕňa obe verzie jedna-šestky THP (18 510 € za 125 k, 19 950 € za 156 k) a výkonnejšiu jedna-šestku HDi (19 240 €). Vo VW majú pripravené motory 1.4 TSI (140 k, 20 610 €) a vrcholný dvojliter vo verziách s pohonom prednej nápravy alebo 4Motion.

Porovnanie výbav je nasledujúce. Acess od Peugeotu zahŕňa klimatizáciu, šesť airbagov, el. ovládané zrkadlá, el. ovládané okná vpredu a rádio. Trendline vo VW Golf ponúkne dvojzónovú klimatizáciu Climatronic, sedem airbagov, el. ovládané okná aj vzadu a el. parkovaciu brzdu.

Druhé úrovne výbavy doplnia v novej 308 šestnásťpalcové zliatinové kolesá, dvojzónovú klimatizáciu, el. ovládané zadné okná, dažďový senzor a multifunkčný volant. Golf dostane v Comfortline navyše tempomat, pätnásťpalcové liate disky a trojramenný volant.

Najvyššia výbava prinesie pre Peugeot svetlomety zložené z diód, hmlovky, el. parkovaciu brzdu, parkovacie senzory, športové sedadlá alebo el. sklopné zrkadlá. Golf ponúka rádio s CD (za CD sa v Peugeote pripláca), šestnásťpalcové liate disky, multifunkčný volant, hmlovky s prisvecovaním do zákrut, dažďový senzor a športové sedačky čalúnené kombináciou Alcantara/látka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY