vytisknout velikost písma Peugeot 308 začína na cene 12 890 €. Čo na to hovorí Golf?

Peugeot 308 začína na cene 12 890 €. Čo na to hovorí Golf?

Na slovenský trh dorazila francúzska novinka v podobe novej generácie Peugeotu 308. Tá nemá za cieľ nič iné, než zlákať časť zákazníkov mieriacich do showroomov Volkswagen pre aktuálne vydanie modelu Golf. Slovenskí díleri začínajú prijímať prvé objednávky a zverejnené teda boli tiež slovenské ceny i výbavy. Ako dopadne nová 308 v porovnaní s úspešným Volkswagenom Golf?

Peugeot pripravil tri úrovne - Access, Active a Allure. Ako možno viete, VW je na tom v tomto smere rovnako, len sa výbavy volajú Trendline, Comfortline a Highline. Najdostupnejšiu 308 si zaobstaráte za 12 890 Sk, vo výbave Access s motorizáciou 1.2 VTi (82 k). Dieselovou alternatívou v najlacnejšej výbave je 1.6 HDi (92 k) za 15 390 €. Golf naproti tomu ponúkne v kombinácii s Trendline benzínovú jednotku 1.2 TSI vo verziách 85 k (13 980 €) a 105 k (15 070 €), respektíve diesel 1.6 TDI (105 k) za 17 460 €.

Pre strednú výbavu si Peugeot nachystal paletu piatich motorov: 1.2 VTi (14 390 €), 1.6 THP (125 k, 14 660 €), 1.6 THP (156 k, 17 600 €), 1.6 HDi (92 k, 16 890 €) a 1.6 e - HDi (114 k, 18 240 €). V cenníku pre VW Golf nájdete ešte o ďalšie dve varianty viac. Okrem spomínaných 1,2 TSI je k dispozícii aj 1.4 TSI (122 k,17 290 €), 1.6 TDI (105 k) vyjde na 18 690 €, v štvorkolke stojí 20 790 € a 21 010 € zaplatíte za Blue Motion, vrcholom potom je dieselový dvojliter s maximom 150 koní a cenovkou 23 220 €.

Najvyššia výbava Allure zahŕňa obe verzie jedna-šestky THP (18 510 € za 125 k, 19 950 € za 156 k) a výkonnejšiu jedna-šestku HDi (19 240 €). Vo VW majú pripravené motory 1.4 TSI (140 k, 20 610 €) a vrcholný dvojliter vo verziách s pohonom prednej nápravy alebo 4Motion.

Porovnanie výbav je nasledujúce. Acess od Peugeotu zahŕňa klimatizáciu, šesť airbagov, el. ovládané zrkadlá, el. ovládané okná vpredu a rádio. Trendline vo VW Golf ponúkne dvojzónovú klimatizáciu Climatronic, sedem airbagov, el. ovládané okná aj vzadu a el. parkovaciu brzdu.

Druhé úrovne výbavy doplnia v novej 308 šestnásťpalcové zliatinové kolesá, dvojzónovú klimatizáciu, el. ovládané zadné okná, dažďový senzor a multifunkčný volant. Golf dostane v Comfortline navyše tempomat, pätnásťpalcové liate disky a trojramenný volant.

Najvyššia výbava prinesie pre Peugeot svetlomety zložené z diód, hmlovky, el. parkovaciu brzdu, parkovacie senzory, športové sedadlá alebo el. sklopné zrkadlá. Golf ponúka rádio s CD (za CD sa v Peugeote pripláca), šestnásťpalcové liate disky, multifunkčný volant, hmlovky s prisvecovaním do zákrut, dažďový senzor a športové sedačky čalúnené kombináciou Alcantara/látka.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY