vytisknout velikost písma Peugeot 308 SW ponúkne solídny priestor. Na Octaviu ale nestačí [prvé dojmy]

Kategória kombíkov nižšej strednej triedy sa veľmi rýchlo rozrastá. Po koncernových novinkách a novej Honde Civic Tourer prichádza so svojim príspevkom aj Peugeot. Nová 308 SW sa objaví na trhu v apríli.
Peugeot 308 SW ponúkne solídny priestor. Na Octaviu ale nestačí [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Dojmy, 610 litrov bez rezervy
  2. Fotogaléria

Všetci idú po Škode Octavia Combi. Asi zhruba takto by sa dala stručne charakterizovať situácia medzi novými kombi odvodenými od hatchbackov nižšej strednej triedy. Octavia vstúpila na trh so svojimi 610 litrami v kufri, čo bola rekordná hodnota. Netrvalo dlho a začalo sa na túto tému hlasno debatovať.

Od Seatu zaznieva, že Leon ST je na tom v podstate rovnako (čo je pravda), akurát nechce po zákazníkoch príplatok za dojazdovú rezervu. Honda Civic Tourer rovno dorazila s batožinovým priestorom, ktorý svojím objemom Octaviu prekonáva, a Peugeot 308 SW hlása, že sa aj on Octavii Combi vyrovná. Nutné ale doplniť jeden zásadný detail. Čo sa priestoru pre posádku týka, tam spomenutí súperi na mladoboleslavské kombi nestačia a nič na tom nezmení ani príchod Peugeotu 308 SW.

308_29.JPG308_31.JPG 
Nový Peugeot 308 SW je relatívne strohý a elegantný. Zadný previs pribral 22 cm, rázvor náprav narástol o 11 cm.

Ten sme samozrejme nemohli vynechať pri návšteve ženevského autosalónu. Stručné dojmy sú nasledovné. Dizajnovo vyzerá nové SW veľmi dobre. Na pomery Peugeotu je dosť triezve. Prirovnanie k Volkswagenu Golf je úplne na mieste. Auto je to však elegantné. Jednoducho pekné.

V interiéri nečakajte žiadne zásadné novinky, teda aspoň nie v prvej rade. Tá je identická. Opäť som si pripomenul, že koncepcia s miniatúrnym volantom a štítom umiestneným nad mi tak úplne nevyhovuje. Volant by som si potreboval dať vyššie, ale to bohužiaľ nejde.

308_20.JPG308_08.JPG
Prvý rad poznáme z hatchbacku, tam rozdiely nehľadajte. V druhej rade čaká na cestujúcich solídna ponuka priestoru, úplne vzadu potom objemný batožinový priestor. Páčkami na stranách sa dajú sklopiť zadné operadlá.

Čo sa zmenilo pomerne výrazne, to je priestor vzadu. Nové francúzske kombi dostalo zadný previs dlhší o 22 cm v porovnaní s hatchbackom a hlavne o jedenásť centimetrov väčší rázvor, respektíve o 29 mm posunuté zadné sedadlá dozadu, čo v druhej rade spoznáte prakticky hneď, ako sa posadíte. Ak bude za volantom sedieť vyššiu osoba (cca 190 cm), rovnaká sa za neho bez problémov posadí.

Ak vás zaujíma porovnanie, potom na tom je Peugeot s priestorom vzadu o niečo málo lepšie ako Leon ST, kedy okrem miesta na nohy ponúkne viac aj okolo hlavy. Golf Variant ponúka zhruba to isté a ako už bolo povedané, Octavia dokáže prichystať pre zadných cestujúcich väčšiu rezervu pred kolenami.

308_07.JPG308_05.JPG 
Kufor je pravidelný a rozhodne nie je malý. Prítomnosť rezervy pod dnom vás pripraví o 47 litrov, s deklarovaným maximom 610 litrov sa potom môžete rozlúčiť. Rezerva bude podľa tlačovej správy dodávaná na želanie.

610 litrov bez rezervy

Kufor je príkladne tvarovaný. Objemu 610 litrov bolo opäť dosiahnutých za absencie rezervy, kedy pod dnom nájdete ešte schránku veľkosti 54 litrov. Pokiaľ rezerva v kufri bude, potom vám z tejto schránky nezostane prakticky nič. Dobre to je vidieť na jednej z fotografií. Peugeot udáva zmenšenie objemu o 47 litrov, čo hovorí samé za seba.

Páčkami na bokoch batožinového priestoru možno sklopiť zadné operadlá. Sklápajú sa takmer do roviny a na vystavených exemplároch bolo nutné ľavej (väčšej) časti ku sklopeniu pomôcť. Maximum, ktoré je 308 SW schopná ponúknuť, činí 1660 litrov.

308_11.JPG308_24.JPG
Piate dvere sa vyklápajú veľmi vysoko. So svojimi 190 cm mám nad hlavou ešte slušnú rezervu.

Ponuka motorizácií zahŕňa benzínové preplňované štvorvalce s objemom 1,2 litra a 1,6 litra. Ten prvý vyprodukuje maximálne 130 koní, druhý ponúkne 155 koní. Vznetová časť obsahuje štyri možnosti zložené z motorov 1.6 a 2.0 HDI. Začína sa na 92 koňoch, vrcholný dvojliter disponuje maximom 150 koní.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY