vytisknout velikost písma Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?

Naftová Škoda Octavia Combi RS je výkonnejšia, rýchlejšia, priestrannejšia a má škrabku vo viečku nádrže. Na prvý pohľad teda nie je o víťazovi v porovnaní s novým Peugeotom 308 SW GT pochýb. Lenže svet, ako už to tak býva, nikdy nie je čiernobiely.
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Úvod
  2. Octavia je športovejšia
  3. RS i GT sú hlavne na diaľnice
  4. Ešte jeden zásadný rozdiel: Interiér
  5. Verdikt: Víťazom sa stáva..., Technické údaje
  6. Fotogaléria

Škoda Octavia je veľmi šikovne postavené auto, ktoré má jednoducho všetko, čo záujemca o kombi nižšej strednej triedy môže chcieť. Má gigantický kufor, ponúkne veľa priestoru vzadu a dokáže uspokojiť široké spektrum zákazníkov od tých ekologických, až po tých športovo ladených. Ako sme sa presvedčili v našom megateste, je to z pohľadu bežného záujemcu najlepšie kombi danej triedy, pretože ide o komplexne výborný mix všetkých možných vlastností dohromady.

Lenže konkurencia nikdy nespí a snaží sa vziať si aspoň časť z predaja, takže sa objavujú noví a noví súperi, ktorí sú čím ďalej lepší. Peugeot 308 SW je presne jedným z nich.

Škoda Octavia Combi RS vs. Peugeot 308 SW GT: Technické parametre
Motorizácia Škoda Octavia Combi RS Peugeot 308 SW GT
Prevodovka 6st. manuálna 6st. automatická
Max. výkon (kW/k) 135/184 133/180
Max. krútiaci moment (Nm) 380 400
0-100 km/h (s) 8,2 8,6
Max. rýchlosť (km/h) 230 218
Komb. spotreba (l/100 km) 4,6 4,1
Dĺžka (mm) 4685 4585
Výška (mm) 1449 1470
Šírka (mm) 1814 1804
Rázvor (mm) 2680 2730

Aj on má veľký kufor, má tiež širokú paletu motorizácií, je to európske auto roka a po novom sa vydal aj do segmentu, kde ešte nedávno Octavia zas toľko súperov nemala. Na trh totiž už pred časom dorazilo športovo strihané kombi SW GT, ktoré si to priamou cestou namierilo práve proti naftovej Octavii Combi RS.

octa308-35.jpgocta308-55.jpgNaftová Škoda Octavia Combi RS nedávno dostala nového súpera. Peugeot 308 SW GT sa síce toľko nesnaží o dojem športového auta, ale svoje nesporné kvality má

Základné parametre majú obidve autá skoro rovnaké. O pohon sa stará preplňovaný naftový dvojliter, ktorý v Octavii dosahuje parametre 135 kW (184 k) a 380 Nm, zatiaľ čo Peugeot vyprodukuje maximálne 133 kW (180 k) a 400 Nm. Pretože obaja súperi už boli na brzde, vieme, že v reáli ponúkne mladoboleslavské kombi o trochu vyšší výkon, zatiaľ čo Peugeot vykázal pri meraní nižší počet koní pod kapotou.

Veľmi podobná je aj cena, kedy Peugeot ponúka 308 SW GT za 26 082 eur, rýchlu naftovú Octaviu Combi kúpite za 26 004 eur. V jednej podstatnej veci sa ale obaja súperi líšia. Kým Škoda má štandardne manuálnu prevodovku, naftové SW GT nekúpite inak ako s automatom. A automat to navyše nie je dvojspojkový. Len pre úplnosť, za Octaviu Combi RS TDI s automatom zaplatíte 27 741 eur.

octa308-43.jpgocta308-44.jpgocta308-36.jpgocta308-37.jpgocta308-45.jpgocta308-48.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY