vytisknout velikost písma Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?

Naftová Škoda Octavia Combi RS je výkonnejšia, rýchlejšia, priestrannejšia a má škrabku vo viečku nádrže. Na prvý pohľad teda nie je o víťazovi v porovnaní s novým Peugeotom 308 SW GT pochýb. Lenže svet, ako už to tak býva, nikdy nie je čiernobiely.
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Víťaz celkom jednoznačný?
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Úvod
  2. Octavia je športovejšia
  3. RS i GT sú hlavne na diaľnice
  4. Ešte jeden zásadný rozdiel: Interiér
  5. Verdikt: Víťazom sa stáva..., Technické údaje
  6. Fotogaléria

Škoda Octavia je veľmi šikovne postavené auto, ktoré má jednoducho všetko, čo záujemca o kombi nižšej strednej triedy môže chcieť. Má gigantický kufor, ponúkne veľa priestoru vzadu a dokáže uspokojiť široké spektrum zákazníkov od tých ekologických, až po tých športovo ladených. Ako sme sa presvedčili v našom megateste, je to z pohľadu bežného záujemcu najlepšie kombi danej triedy, pretože ide o komplexne výborný mix všetkých možných vlastností dohromady.

Lenže konkurencia nikdy nespí a snaží sa vziať si aspoň časť z predaja, takže sa objavujú noví a noví súperi, ktorí sú čím ďalej lepší. Peugeot 308 SW je presne jedným z nich.

Škoda Octavia Combi RS vs. Peugeot 308 SW GT: Technické parametre
Motorizácia Škoda Octavia Combi RS Peugeot 308 SW GT
Prevodovka 6st. manuálna 6st. automatická
Max. výkon (kW/k) 135/184 133/180
Max. krútiaci moment (Nm) 380 400
0-100 km/h (s) 8,2 8,6
Max. rýchlosť (km/h) 230 218
Komb. spotreba (l/100 km) 4,6 4,1
Dĺžka (mm) 4685 4585
Výška (mm) 1449 1470
Šírka (mm) 1814 1804
Rázvor (mm) 2680 2730

Aj on má veľký kufor, má tiež širokú paletu motorizácií, je to európske auto roka a po novom sa vydal aj do segmentu, kde ešte nedávno Octavia zas toľko súperov nemala. Na trh totiž už pred časom dorazilo športovo strihané kombi SW GT, ktoré si to priamou cestou namierilo práve proti naftovej Octavii Combi RS.

octa308-35.jpgocta308-55.jpgNaftová Škoda Octavia Combi RS nedávno dostala nového súpera. Peugeot 308 SW GT sa síce toľko nesnaží o dojem športového auta, ale svoje nesporné kvality má

Základné parametre majú obidve autá skoro rovnaké. O pohon sa stará preplňovaný naftový dvojliter, ktorý v Octavii dosahuje parametre 135 kW (184 k) a 380 Nm, zatiaľ čo Peugeot vyprodukuje maximálne 133 kW (180 k) a 400 Nm. Pretože obaja súperi už boli na brzde, vieme, že v reáli ponúkne mladoboleslavské kombi o trochu vyšší výkon, zatiaľ čo Peugeot vykázal pri meraní nižší počet koní pod kapotou.

Veľmi podobná je aj cena, kedy Peugeot ponúka 308 SW GT za 26 082 eur, rýchlu naftovú Octaviu Combi kúpite za 26 004 eur. V jednej podstatnej veci sa ale obaja súperi líšia. Kým Škoda má štandardne manuálnu prevodovku, naftové SW GT nekúpite inak ako s automatom. A automat to navyše nie je dvojspojkový. Len pre úplnosť, za Octaviu Combi RS TDI s automatom zaplatíte 27 741 eur.

octa308-43.jpgocta308-44.jpgocta308-36.jpgocta308-37.jpgocta308-45.jpgocta308-48.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY