vytisknout velikost písma Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot vyslal do segmentu rýchlych naftových kombíkov nižšej strednej triedy novinku v podobe modelu 308 SW GT, ktorú sme porovnali s naftovou Octaviou Combi RS. Než sa dostaneme ku klasickému testu, máme pre vás výsledky merania reálneho výkonu a dynamiky. Kto je rýchlejší?
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika
Zoznam kapitol
  1. Oficiálne dáta, Nameraný výkon: Realita je celkom iná
  2. Dynamika, alebo nameraný výkon v praxi, Záver

Peugeot 308 SW v prevedení GT sa prvýkrát svetu ukázal už vlani na autosalóne v Paríži, na slovenský trh dorazil ale až tento rok na jar. Záujemcovia si môžu vybrať medzi benzínovou a naftovou verziou, respektíve medzi hatchbackom a karosériou kombi.

Nás sa týka kombík osadený motorom 2.0 BlueHDi. Kým benzínový variant je dostupný s manuálom, naftovú verziu dostanete vždy s automatickou prevodovkou EAT6. Cena takého auta činí 26 tisíc eur.

Rýchly Peugeot 308 tak stojí prakticky rovnako ako naftová Octavia Combi RS s manuálnou prevodovkou, za ktorú zaplatíte tiež 26 tisíc eur a ktorá (áno, vieme, že to nie je úplne ideálne) tiež dorazila do tohto testu. Len pre úplnosť, Octavia Combi RS 2.0 TDI s automatom vyjde na 27 tisíc eur.

_DSC0068.jpg_DSC0098.jpgCena je takmer rovnaká, zameranie oboch automobilov je tiež prakticky totožné, napriek tomu ale nájdete medzi Octaviou a Peugeotom 308 zásadné rozdiely

Oficiálne dáta

Obaja súperi majú pod kapotou dvojlitrový diesel, ktorý by mal vyprodukovať papierovo takmer rovnaký výkon. V prípade Octavie dosahuje maximum motora na 135 kW (184 k) v rozmedzí od 3500 do 4000 ot./min a krútiaci moment vrcholí hodnotou 380 Nm od 1750 ot./min do 2500 ot./min.

Francúzsky konkurent vyprodukuje zo svojho dvojlitra BlueHDi podľa oficiálnych tabuliek výkon 133 kW (180 k) pri 3750 ot./min a krútiaci moment 400 Nm. Jeho maximálna hodnota je síce vyššia ako vrchol Octavie, ale motor jej neponúka v širšom pásme otáčok. Krútiaci moment vrcholí pri 2000 ot./min. Ďalšie oficiálne čísla týkajúce sa dynamiky a maximálnej rýchlosti oboch kombíkov nájdete v priloženej tabuľke.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: oficiálne technické parametre
Motorizácia Peugeot 308 SW GT Škoda Octavia Combi RS TDI
Prevodovka 6st. automatická 6st. manuálna
Max. výkon (kW/k) 133/180 135/184
v ot./min. 3750 3500-4000
Max. krútiaci moment (Nm) 400 380
v ot./min. 2000 1750-3250
0-100 km/h (s) 8,6 8,2
Max. rýchlosť (km/h) 218 230
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1520 1400
Celková hmotnosť (kg) 2020 1966
Cena od (EUR) 26 148 26 037

Nameraný výkon: Realita je celkom iná

Podobne ako u nedávneho merania Seatu Leon ST Cupra a Škody Octavia Combi RS osadenej benzínovým motorom sa aj tentoraz vo valcovej skúšobni ukázalo, že je realita niekde trochu inde. Pre Škodu platí (a pre koncernové motory všeobecne to je už pravidlom) pozitívna odchýlka, motor teda ponúka viac ako sľubujú tabuľky, v Peugeote je to presne naopak. Zaujímavé sú aj priebehy oboch jednotiek.

brzd_04.jpgbrzd_02.jpgbrzd_06.jpgbrzd_10.jpgbrzd_11.jpg_DSC0090.jpgNa valcoch si Octavia viedla o poznanie lepšie ako Peugeot. Zatiaľ čo francúzske kombi na sľubované maximum nedosiahlo, Škoda vykázala vyššie ako udávané hodnoty

Naftová Octavia RS sa dostala s nameraným výkonom na 137,5 kW (187 koní) pri 3794 ot./min, pričom z grafu je zrejmé, že oficiálnych 135 kW (184 koní) má vodič k dispozícii v ešte širšom než sľubovanom pásme (až do zhruba 4200 ot./min). Krútiaci moment sa vyšplhal na 397 Nm pri 2316 ot./min a tiež tu je sľubovaných 380 Nm dostupných v širšom než udávanom pásme otáčok (zhruba do 3200 ot./min).

octavia_brzda.jpg
Namerané maximum naftového motora Octavie je 137,5 kW (187 k) a 397 Nm. Obe hodnoty sú vyššie než tie, ktoré nájdeme v tabuľkách

Peugeot 308 SW GT sa na udávaných 133 kW (180 k) pri meraní nedostal. Namerané maximum je presne o desať koní nižšie (125 kW/170 k), ale dostupné je v pásme otáčok od 3500 do 3800 ot./min. Krútiaci moment má plynulejší nástup než Octavia a vyvrcholí hneď na sľubovaných dvoch tisícoch hodnotou 420 Nm, aby následne zase postupne klesal. Ako je vidieť z grafu, priebehy v Peugeote je menej "učesaný" než pri koncernovom dvojlitri. Francúzsky diesel tiež končí svoje predstavenie už pred 4500 ot./min, Octaviu môžete vytočiť ešte o kúsok ďalej.

peug_brzda.jpgNameraný výkon v Peugeote je presne o desať koní nižší ako ten udávaný, vrchol krútiaceho momentu sa ale vyšplhal na 420 Nm, čo je o 20 Nm viac než oficiálne maximum
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY