vytisknout velikost písma Peugeot 308 R HYbrid: Francúzska raketa dorazila do Šanghaja

Peugeot 308 R HYbrid: Francúzska raketa dorazila do Šanghaja

Ďalšia zo zaujímavých premiér autosalónu v Šanghaji je Peugeot 308 R HYbrid. Dôkladne priostrený francúzsky hatchback aktuálne ukazuje, čoho všetkého je táto automobilka schopná. Opäť ide o hybridný automobil a jeho celkový výkon dosahuje na rovných päť stoviek koní.

Peugeot 308 R HYbrid dostal dvojfarebnú karosériu tak, ako už sme to videli skôr na iných autosalónoch. Dôkladne prepracované sú obidva nárazníky, vzadu nájdeme ešte decentný strešný spojler a naznačený difúzor. Výraznejšie koncovky výfuku Peugeot zo svojho diela vynechal.

Hybridný systém kombinuje benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra (270 k) s dvojicou elektromotorov, keď každý má 115 koní. Jeden elektromotor pomáha spaľovacej jednotke s pohonom prednej nápravy, ten druhý obstaráva úplne nezávisle zadnú nápravu. V najostrejšom režime je tento systém schopný vyprodukovať okrem spomínaného výkonu až 730 Nm a francúzsky hatchback vystrelí na stovku za menej ako štyri sekundy.

308r_1.JPG308r_2.JPG308r_3.JPG308r_4.JPG308r_5.JPG308r_7.JPG308r_8.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY