vytisknout velikost písma Peugeot 308 R a RCZ R: na športovú nôtu

Značka Peugeot na svojom frankfurtskom stánku predstavila hneď dve športovo ladené novinky.
Peugeot 308 R a RCZ R: na športovú nôtu
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

Najdôležitejšou novinkou, ktorú si Peugeot pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte pripravil, je nepochybne nová generácia kľúčového modelu Peugeot 308. Pre spestrenie sa ale po jeho boku objavilo aj jeho športové prevedenie Peugeot 308 R. Pri živom stretnutí tento automobil pôsobi dojmom veľmi rýchleho automobilu, dokonca tak, že by sme pod jeho kabátom možno čakali niečo viac ako 270 koní a pohon predných kolies...

_DSC1760.JPG_DSC1759.JPG_DSC1756.JPG
Peugeot 308 R vypadá v skutočnosti veľmi ostro

V skutočnosti ale priama konkurencia viac neponúka. O pohon modelu Peugeot 308 R sa stará obligátne preplňovaný zážihový štvorvalec zo spoločného vývoja PSA a BMW s výkonom naladeným na 270 koní (199 kW) a krútiacim momentom vrcholiacom hodnotou 330 Nm. Ten sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez šesťstupňovú prevodovku s manuálnym radením a diferenciálom Torsen s obmedzenou svornosťou.

_DSC1751.JPG_DSC1754.JPG_DSC1752.JPG

Peugeot 308 R stojí na 19-palcových liatych ráfikoch vypožičaných z modelu Peugeot RCZ R a už od prvého pohľadu vyniká nízkou a širokou stavbou, zaujímavým prvkom je matné čierne sfarbenie celej zadnej časti karosérie. Hoci ide zatiaľ o koncepčné štúdie, sériové prevedenie Peugeot 308 R na seba zrejme dlho čakať nenechá.

_DSC1803.JPG_DSC1804.JPG_DSC1805.JPG_DSC1806.JPG_DSC1807.JPG_DSC1808.JPG
Špičkou modelového radu Peugeot RCZ sa stáva prevedenie RCZ R

Na minuloročnom autosalóne v Paríži Peugeot predstavil nielen modernizovanú verziu športového modelu Peugeot RCZ, ale aj štúdiu jeho špičkového prevedenia Peugeot RCZ R Concept. A to sa práve teraz stáva skutočnosťou, vo Frankfurte si môžete prezrieť sériové prevedenie modelu Peugeot RCZ R.

Čo sa pohonnej jednotky týka, tá je vrátane diferenciálu Torsen úplne identická s vyššie popísaným hatchbackom Peugeot 308 R, od pohľadu sa toho v porovnaní s minuloročnou štúdiou veľa nezmenilo. Peugeot sľubuje novo ladený výfuk, tuhšie pruženie znižujúce zároveň svetlú výšku, luxusnú výpravu interiéru, špecifickú ponuku odtieňov lakovania karosérie a zníženú pohotovostná hmotnosť (1 280 kg).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY