vytisknout velikost písma Peugeot 308 R a RCZ R: na športovú nôtu

Značka Peugeot na svojom frankfurtskom stánku predstavila hneď dve športovo ladené novinky.
Peugeot 308 R a RCZ R: na športovú nôtu
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

Najdôležitejšou novinkou, ktorú si Peugeot pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte pripravil, je nepochybne nová generácia kľúčového modelu Peugeot 308. Pre spestrenie sa ale po jeho boku objavilo aj jeho športové prevedenie Peugeot 308 R. Pri živom stretnutí tento automobil pôsobi dojmom veľmi rýchleho automobilu, dokonca tak, že by sme pod jeho kabátom možno čakali niečo viac ako 270 koní a pohon predných kolies...

_DSC1760.JPG_DSC1759.JPG_DSC1756.JPG
Peugeot 308 R vypadá v skutočnosti veľmi ostro

V skutočnosti ale priama konkurencia viac neponúka. O pohon modelu Peugeot 308 R sa stará obligátne preplňovaný zážihový štvorvalec zo spoločného vývoja PSA a BMW s výkonom naladeným na 270 koní (199 kW) a krútiacim momentom vrcholiacom hodnotou 330 Nm. Ten sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez šesťstupňovú prevodovku s manuálnym radením a diferenciálom Torsen s obmedzenou svornosťou.

_DSC1751.JPG_DSC1754.JPG_DSC1752.JPG

Peugeot 308 R stojí na 19-palcových liatych ráfikoch vypožičaných z modelu Peugeot RCZ R a už od prvého pohľadu vyniká nízkou a širokou stavbou, zaujímavým prvkom je matné čierne sfarbenie celej zadnej časti karosérie. Hoci ide zatiaľ o koncepčné štúdie, sériové prevedenie Peugeot 308 R na seba zrejme dlho čakať nenechá.

_DSC1803.JPG_DSC1804.JPG_DSC1805.JPG_DSC1806.JPG_DSC1807.JPG_DSC1808.JPG
Špičkou modelového radu Peugeot RCZ sa stáva prevedenie RCZ R

Na minuloročnom autosalóne v Paríži Peugeot predstavil nielen modernizovanú verziu športového modelu Peugeot RCZ, ale aj štúdiu jeho špičkového prevedenia Peugeot RCZ R Concept. A to sa práve teraz stáva skutočnosťou, vo Frankfurte si môžete prezrieť sériové prevedenie modelu Peugeot RCZ R.

Čo sa pohonnej jednotky týka, tá je vrátane diferenciálu Torsen úplne identická s vyššie popísaným hatchbackom Peugeot 308 R, od pohľadu sa toho v porovnaní s minuloročnou štúdiou veľa nezmenilo. Peugeot sľubuje novo ladený výfuk, tuhšie pruženie znižujúce zároveň svetlú výšku, luxusnú výpravu interiéru, špecifickú ponuku odtieňov lakovania karosérie a zníženú pohotovostná hmotnosť (1 280 kg).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY