vytisknout velikost písma Peugeot 308 R a RCZ R: na športovú nôtu

Značka Peugeot na svojom frankfurtskom stánku predstavila hneď dve športovo ladené novinky.
Peugeot 308 R a RCZ R: na športovú nôtu
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

Najdôležitejšou novinkou, ktorú si Peugeot pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte pripravil, je nepochybne nová generácia kľúčového modelu Peugeot 308. Pre spestrenie sa ale po jeho boku objavilo aj jeho športové prevedenie Peugeot 308 R. Pri živom stretnutí tento automobil pôsobi dojmom veľmi rýchleho automobilu, dokonca tak, že by sme pod jeho kabátom možno čakali niečo viac ako 270 koní a pohon predných kolies...

_DSC1760.JPG_DSC1759.JPG_DSC1756.JPG
Peugeot 308 R vypadá v skutočnosti veľmi ostro

V skutočnosti ale priama konkurencia viac neponúka. O pohon modelu Peugeot 308 R sa stará obligátne preplňovaný zážihový štvorvalec zo spoločného vývoja PSA a BMW s výkonom naladeným na 270 koní (199 kW) a krútiacim momentom vrcholiacom hodnotou 330 Nm. Ten sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez šesťstupňovú prevodovku s manuálnym radením a diferenciálom Torsen s obmedzenou svornosťou.

_DSC1751.JPG_DSC1754.JPG_DSC1752.JPG

Peugeot 308 R stojí na 19-palcových liatych ráfikoch vypožičaných z modelu Peugeot RCZ R a už od prvého pohľadu vyniká nízkou a širokou stavbou, zaujímavým prvkom je matné čierne sfarbenie celej zadnej časti karosérie. Hoci ide zatiaľ o koncepčné štúdie, sériové prevedenie Peugeot 308 R na seba zrejme dlho čakať nenechá.

_DSC1803.JPG_DSC1804.JPG_DSC1805.JPG_DSC1806.JPG_DSC1807.JPG_DSC1808.JPG
Špičkou modelového radu Peugeot RCZ sa stáva prevedenie RCZ R

Na minuloročnom autosalóne v Paríži Peugeot predstavil nielen modernizovanú verziu športového modelu Peugeot RCZ, ale aj štúdiu jeho špičkového prevedenia Peugeot RCZ R Concept. A to sa práve teraz stáva skutočnosťou, vo Frankfurte si môžete prezrieť sériové prevedenie modelu Peugeot RCZ R.

Čo sa pohonnej jednotky týka, tá je vrátane diferenciálu Torsen úplne identická s vyššie popísaným hatchbackom Peugeot 308 R, od pohľadu sa toho v porovnaní s minuloročnou štúdiou veľa nezmenilo. Peugeot sľubuje novo ladený výfuk, tuhšie pruženie znižujúce zároveň svetlú výšku, luxusnú výpravu interiéru, špecifickú ponuku odtieňov lakovania karosérie a zníženú pohotovostná hmotnosť (1 280 kg).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY