vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot konečne potvrdil príchod ostrého modelu 308 GTi. Austrálsky magazín CarAdvice získal od vysokých predstaviteľov značky informáciu, že model 308 GTi skutočne príde a že ponúkne výkon od 184 do 199 kW, teda od 250 do 270 koní. Tieto dáta potvrdil aj Bruno Famin, riaditeľ športových aktivít značky. 

Takéto hodnoty ponúkne prepracovaný preplňovaný štvorvalec 1.6 THP, ktorý by mal vychádzať z jednotky použitej v ostrom kupé Peugeot RCZ-R, no s modifikovanými vnútornosťami a prevodovkou. Ďalšie informácie sú samozrejme ešte tajné, ale vyzerá to, že mechanický samosvor si Peugeot schováva výhradne pre ešte ostrejší model 308 R. 

Peugeot 308 GTi sa postaví proti rovnomennému VW Golf, nad ktorým bude mať značnú výkonovú prevahu. V hľadáčiku má aj Ford Focus ST, Seat Leon Cupra a ďalšie ostré hatchbacky. Zaujímavé je, že Peugeot nevylúčil možnosť ponúkať model 308 GTi aj ako kombík SW. 

Nad hodnotou výkonu Peugeotu 308 GTi sa vznáša otáznik z niekoľkých dôvodov. Je možné, že budú existovať dve verzie rovnako ako v prípade Volkswagenu Golf (ten ponúka silnejšie prevedenie Performance), alebo že sa Peugeot bude snažiť nechať medzi ostrejším vrcholným modelom 308 R väčšiu výkonnostnú medzeru.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY