vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot konečne potvrdil príchod ostrého modelu 308 GTi. Austrálsky magazín CarAdvice získal od vysokých predstaviteľov značky informáciu, že model 308 GTi skutočne príde a že ponúkne výkon od 184 do 199 kW, teda od 250 do 270 koní. Tieto dáta potvrdil aj Bruno Famin, riaditeľ športových aktivít značky. 

Takéto hodnoty ponúkne prepracovaný preplňovaný štvorvalec 1.6 THP, ktorý by mal vychádzať z jednotky použitej v ostrom kupé Peugeot RCZ-R, no s modifikovanými vnútornosťami a prevodovkou. Ďalšie informácie sú samozrejme ešte tajné, ale vyzerá to, že mechanický samosvor si Peugeot schováva výhradne pre ešte ostrejší model 308 R. 

Peugeot 308 GTi sa postaví proti rovnomennému VW Golf, nad ktorým bude mať značnú výkonovú prevahu. V hľadáčiku má aj Ford Focus ST, Seat Leon Cupra a ďalšie ostré hatchbacky. Zaujímavé je, že Peugeot nevylúčil možnosť ponúkať model 308 GTi aj ako kombík SW. 

Nad hodnotou výkonu Peugeotu 308 GTi sa vznáša otáznik z niekoľkých dôvodov. Je možné, že budú existovať dve verzie rovnako ako v prípade Volkswagenu Golf (ten ponúka silnejšie prevedenie Performance), alebo že sa Peugeot bude snažiť nechať medzi ostrejším vrcholným modelom 308 R väčšiu výkonnostnú medzeru.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY