vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot konečne potvrdil príchod ostrého modelu 308 GTi. Austrálsky magazín CarAdvice získal od vysokých predstaviteľov značky informáciu, že model 308 GTi skutočne príde a že ponúkne výkon od 184 do 199 kW, teda od 250 do 270 koní. Tieto dáta potvrdil aj Bruno Famin, riaditeľ športových aktivít značky. 

Takéto hodnoty ponúkne prepracovaný preplňovaný štvorvalec 1.6 THP, ktorý by mal vychádzať z jednotky použitej v ostrom kupé Peugeot RCZ-R, no s modifikovanými vnútornosťami a prevodovkou. Ďalšie informácie sú samozrejme ešte tajné, ale vyzerá to, že mechanický samosvor si Peugeot schováva výhradne pre ešte ostrejší model 308 R. 

Peugeot 308 GTi sa postaví proti rovnomennému VW Golf, nad ktorým bude mať značnú výkonovú prevahu. V hľadáčiku má aj Ford Focus ST, Seat Leon Cupra a ďalšie ostré hatchbacky. Zaujímavé je, že Peugeot nevylúčil možnosť ponúkať model 308 GTi aj ako kombík SW. 

Nad hodnotou výkonu Peugeotu 308 GTi sa vznáša otáznik z niekoľkých dôvodov. Je možné, že budú existovať dve verzie rovnako ako v prípade Volkswagenu Golf (ten ponúka silnejšie prevedenie Performance), alebo že sa Peugeot bude snažiť nechať medzi ostrejším vrcholným modelom 308 R väčšiu výkonnostnú medzeru.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY