vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot konečne potvrdil príchod ostrého modelu 308 GTi. Austrálsky magazín CarAdvice získal od vysokých predstaviteľov značky informáciu, že model 308 GTi skutočne príde a že ponúkne výkon od 184 do 199 kW, teda od 250 do 270 koní. Tieto dáta potvrdil aj Bruno Famin, riaditeľ športových aktivít značky. 

Takéto hodnoty ponúkne prepracovaný preplňovaný štvorvalec 1.6 THP, ktorý by mal vychádzať z jednotky použitej v ostrom kupé Peugeot RCZ-R, no s modifikovanými vnútornosťami a prevodovkou. Ďalšie informácie sú samozrejme ešte tajné, ale vyzerá to, že mechanický samosvor si Peugeot schováva výhradne pre ešte ostrejší model 308 R. 

Peugeot 308 GTi sa postaví proti rovnomennému VW Golf, nad ktorým bude mať značnú výkonovú prevahu. V hľadáčiku má aj Ford Focus ST, Seat Leon Cupra a ďalšie ostré hatchbacky. Zaujímavé je, že Peugeot nevylúčil možnosť ponúkať model 308 GTi aj ako kombík SW. 

Nad hodnotou výkonu Peugeotu 308 GTi sa vznáša otáznik z niekoľkých dôvodov. Je možné, že budú existovať dve verzie rovnako ako v prípade Volkswagenu Golf (ten ponúka silnejšie prevedenie Performance), alebo že sa Peugeot bude snažiť nechať medzi ostrejším vrcholným modelom 308 R väčšiu výkonnostnú medzeru.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY