vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot 308 GTi potvrdený s výkonom od 250 do 270 koní

Peugeot konečne potvrdil príchod ostrého modelu 308 GTi. Austrálsky magazín CarAdvice získal od vysokých predstaviteľov značky informáciu, že model 308 GTi skutočne príde a že ponúkne výkon od 184 do 199 kW, teda od 250 do 270 koní. Tieto dáta potvrdil aj Bruno Famin, riaditeľ športových aktivít značky. 

Takéto hodnoty ponúkne prepracovaný preplňovaný štvorvalec 1.6 THP, ktorý by mal vychádzať z jednotky použitej v ostrom kupé Peugeot RCZ-R, no s modifikovanými vnútornosťami a prevodovkou. Ďalšie informácie sú samozrejme ešte tajné, ale vyzerá to, že mechanický samosvor si Peugeot schováva výhradne pre ešte ostrejší model 308 R. 

Peugeot 308 GTi sa postaví proti rovnomennému VW Golf, nad ktorým bude mať značnú výkonovú prevahu. V hľadáčiku má aj Ford Focus ST, Seat Leon Cupra a ďalšie ostré hatchbacky. Zaujímavé je, že Peugeot nevylúčil možnosť ponúkať model 308 GTi aj ako kombík SW. 

Nad hodnotou výkonu Peugeotu 308 GTi sa vznáša otáznik z niekoľkých dôvodov. Je možné, že budú existovať dve verzie rovnako ako v prípade Volkswagenu Golf (ten ponúka silnejšie prevedenie Performance), alebo že sa Peugeot bude snažiť nechať medzi ostrejším vrcholným modelom 308 R väčšiu výkonnostnú medzeru.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY