vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi je ďalší veľmi ostrý hot hatch. Má 270 koní aj samosvor

Peugeot 308 GTi je ďalší veľmi ostrý hot hatch. Má 270 koní aj samosvor

Na trh mieri ďalšie veľmi zaujímavo vyzerajúci auto. Peugeot predstavil vrcholnú verziu modelu 308, ktorá nesie označenie GTi by Peugeot Sport. Základné fakty sľubujú výkon až 199 kW (270 koní), upravený podvozok a samosvorný diferenciál na prednej náprave.

Ako sa dalo očakávať, pohon má na starosť benzínová tisícšesťstovka THP, ktorá v slabšej verzii ponúkne 184 kW (250 k) a v tej silnejšej potom 199 kW (270 k). Vrchol krútiaceho momentu dosahuje v oboch prípadoch na 330 Nm a v oboch prípadoch je tiež motor kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. Stovku dá slabšie 308 GTi za 6,2 s, silnejšia verzia zvládne rovnakú disciplínu za rovných šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Vrcholné GTi prešlo radom úprav, ktoré sa zamerali okrem iného aj na podvozok. Ten má tuhšie zadné ramená, tuhšie tlmiče aj ich uloženie, väčší odklon kolies, väčšie brzdy a nižšiu svetlú výšku. Silnejšia verzia Peugeotu 308 GTi potom používa aj samosvorný diferenciál.

Ostrejšiu variantu Peugeotu 308 GTi spoznáte na pohľad podľa devätnásťpalcových kolies a túto verziu bude možné kúpiť aj s dvojfarebnou karosériou, ktorá sa prezentovala na koncepte 308 R. Slabšie GTi stojí štandardne na osemnásťpalcových kolesách, devätnástky sú potom za príplatok.

gti_1.jpggti_3.jpggti_2.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY