vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi je ďalší veľmi ostrý hot hatch. Má 270 koní aj samosvor

Peugeot 308 GTi je ďalší veľmi ostrý hot hatch. Má 270 koní aj samosvor

Na trh mieri ďalšie veľmi zaujímavo vyzerajúci auto. Peugeot predstavil vrcholnú verziu modelu 308, ktorá nesie označenie GTi by Peugeot Sport. Základné fakty sľubujú výkon až 199 kW (270 koní), upravený podvozok a samosvorný diferenciál na prednej náprave.

Ako sa dalo očakávať, pohon má na starosť benzínová tisícšesťstovka THP, ktorá v slabšej verzii ponúkne 184 kW (250 k) a v tej silnejšej potom 199 kW (270 k). Vrchol krútiaceho momentu dosahuje v oboch prípadoch na 330 Nm a v oboch prípadoch je tiež motor kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. Stovku dá slabšie 308 GTi za 6,2 s, silnejšia verzia zvládne rovnakú disciplínu za rovných šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Vrcholné GTi prešlo radom úprav, ktoré sa zamerali okrem iného aj na podvozok. Ten má tuhšie zadné ramená, tuhšie tlmiče aj ich uloženie, väčší odklon kolies, väčšie brzdy a nižšiu svetlú výšku. Silnejšia verzia Peugeotu 308 GTi potom používa aj samosvorný diferenciál.

Ostrejšiu variantu Peugeotu 308 GTi spoznáte na pohľad podľa devätnásťpalcových kolies a túto verziu bude možné kúpiť aj s dvojfarebnou karosériou, ktorá sa prezentovala na koncepte 308 R. Slabšie GTi stojí štandardne na osemnásťpalcových kolesách, devätnástky sú potom za príplatok.

gti_1.jpggti_3.jpggti_2.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY