vytisknout velikost písma Peugeot 308 GTi je ďalší veľmi ostrý hot hatch. Má 270 koní aj samosvor

Peugeot 308 GTi je ďalší veľmi ostrý hot hatch. Má 270 koní aj samosvor

Na trh mieri ďalšie veľmi zaujímavo vyzerajúci auto. Peugeot predstavil vrcholnú verziu modelu 308, ktorá nesie označenie GTi by Peugeot Sport. Základné fakty sľubujú výkon až 199 kW (270 koní), upravený podvozok a samosvorný diferenciál na prednej náprave.

Ako sa dalo očakávať, pohon má na starosť benzínová tisícšesťstovka THP, ktorá v slabšej verzii ponúkne 184 kW (250 k) a v tej silnejšej potom 199 kW (270 k). Vrchol krútiaceho momentu dosahuje v oboch prípadoch na 330 Nm a v oboch prípadoch je tiež motor kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. Stovku dá slabšie 308 GTi za 6,2 s, silnejšia verzia zvládne rovnakú disciplínu za rovných šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Vrcholné GTi prešlo radom úprav, ktoré sa zamerali okrem iného aj na podvozok. Ten má tuhšie zadné ramená, tuhšie tlmiče aj ich uloženie, väčší odklon kolies, väčšie brzdy a nižšiu svetlú výšku. Silnejšia verzia Peugeotu 308 GTi potom používa aj samosvorný diferenciál.

Ostrejšiu variantu Peugeotu 308 GTi spoznáte na pohľad podľa devätnásťpalcových kolies a túto verziu bude možné kúpiť aj s dvojfarebnou karosériou, ktorá sa prezentovala na koncepte 308 R. Slabšie GTi stojí štandardne na osemnásťpalcových kolesách, devätnástky sú potom za príplatok.

gti_1.jpggti_3.jpggti_2.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY