vytisknout velikost písma Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra

Značka Peugeot si pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte pripravila svoju kľúčovú premiéru v podobe novej generácie modelu 308.
Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Prečo kľúčovú? Model Peugeot 308 patrí do segmentu nižšej strednej triedy (C), ktorému patrí tretina európskeho trhu s novými automobilmi. Podiel hatchbackov sa potom v rámci tejto kategórie blíži polovici a Peugeot 308 do nej mieri. Aj napriek tradícii neustáleho zväčšovania patrí nový Peugeot 308 svojou dĺžkou 4 250 mm k najmenším vo svojej triede; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

_DSC1767.JPG_DSC1771.JPG_DSC1774.JPG
Peugeot 308: nová generácia prichádza

Výrobca tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnaní s konkurenciou po znížení hmotnosti oproti predchodcovi až o 140 kg ľahší a základným objemom batožinového priestoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) najväčší. Prístup k priestoru pre batožinu je skrz výklopné veko vyrobené nie z kovu, ale z termoplastu (!). Týždne testov vo veternom tuneli priniesli odpor vzduchu Cx len 0,28, čo patrí pri hatchbackoch v nižšej strednej triede k najnižším hodnotám.

_DSC1768.JPG_DSC1769.JPG_DSC1770.JPG_DSC1764.JPG_DSC1762.JPG_DSC1763.JPG
Model 308 ponúkne alternatívne aj predné svetlá zložené z LED

Ponuka benzínových motorov zahŕňa taktiež nový trojvalec s objemom 1,2 l a vyberať bude možné z jednotiek s rozpätím výkonov 82 až 156 koní (60 - 115 kW). Zástancovia vznetových agregátov siahnu po niektorom z motorov HDI a e-HDI s výkonmi od 92 do 115 koní (68 - 85 kW). Pri pohľade do útrob vozidla si všimneme najmä jednoduchej palubnej dosky i-Cockpit vynikajúcej okrem minimalizovaného počtu ovládacích prvkov tiež priehľadom na prístrojový štít nad vencom volantu po vzore menšej rady 208.

"Po nasadnutí do auta objavíte svet čistých línií, ktorý je vo svete hatchbackov úplne nevídaný, s výrazným, inovatívnym a intuitívnym kokpitom, ktorý dostal označenie Peugeot i-Cockpit," tvrdí Vincent Devos, produktový manažér tímu Peugeot 308. Nová generácia modelu Peugeot 308 sa bude zatiaľ vyrábať len v domácej továrni Sochaux, motory majú vznikať výhradne v továrňach Tremere a Douvrin. Neskôr sa rozbehne jeho produkcia aj v Číne.

_DSC1765.JPG_DSC1766.JPG_DSC1773.JPG
Peugeot 308 sa chváli údajne najobjemnejším batožinovým priestorom vo svojej triede

Do predaja sa vo väčšine európskych krajín dostane nový Peugeot 308 už zajtra, teda 12. septembra. Až do momentu publikácie tohto článku ale český importér vozidiel Peugeot neoznámil jeho ceny, ktoré tak doplníme dodatočne.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY