vytisknout velikost písma Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra

Značka Peugeot si pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte pripravila svoju kľúčovú premiéru v podobe novej generácie modelu 308.
Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Prečo kľúčovú? Model Peugeot 308 patrí do segmentu nižšej strednej triedy (C), ktorému patrí tretina európskeho trhu s novými automobilmi. Podiel hatchbackov sa potom v rámci tejto kategórie blíži polovici a Peugeot 308 do nej mieri. Aj napriek tradícii neustáleho zväčšovania patrí nový Peugeot 308 svojou dĺžkou 4 250 mm k najmenším vo svojej triede; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

_DSC1767.JPG_DSC1771.JPG_DSC1774.JPG
Peugeot 308: nová generácia prichádza

Výrobca tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnaní s konkurenciou po znížení hmotnosti oproti predchodcovi až o 140 kg ľahší a základným objemom batožinového priestoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) najväčší. Prístup k priestoru pre batožinu je skrz výklopné veko vyrobené nie z kovu, ale z termoplastu (!). Týždne testov vo veternom tuneli priniesli odpor vzduchu Cx len 0,28, čo patrí pri hatchbackoch v nižšej strednej triede k najnižším hodnotám.

_DSC1768.JPG_DSC1769.JPG_DSC1770.JPG_DSC1764.JPG_DSC1762.JPG_DSC1763.JPG
Model 308 ponúkne alternatívne aj predné svetlá zložené z LED

Ponuka benzínových motorov zahŕňa taktiež nový trojvalec s objemom 1,2 l a vyberať bude možné z jednotiek s rozpätím výkonov 82 až 156 koní (60 - 115 kW). Zástancovia vznetových agregátov siahnu po niektorom z motorov HDI a e-HDI s výkonmi od 92 do 115 koní (68 - 85 kW). Pri pohľade do útrob vozidla si všimneme najmä jednoduchej palubnej dosky i-Cockpit vynikajúcej okrem minimalizovaného počtu ovládacích prvkov tiež priehľadom na prístrojový štít nad vencom volantu po vzore menšej rady 208.

"Po nasadnutí do auta objavíte svet čistých línií, ktorý je vo svete hatchbackov úplne nevídaný, s výrazným, inovatívnym a intuitívnym kokpitom, ktorý dostal označenie Peugeot i-Cockpit," tvrdí Vincent Devos, produktový manažér tímu Peugeot 308. Nová generácia modelu Peugeot 308 sa bude zatiaľ vyrábať len v domácej továrni Sochaux, motory majú vznikať výhradne v továrňach Tremere a Douvrin. Neskôr sa rozbehne jeho produkcia aj v Číne.

_DSC1765.JPG_DSC1766.JPG_DSC1773.JPG
Peugeot 308 sa chváli údajne najobjemnejším batožinovým priestorom vo svojej triede

Do predaja sa vo väčšine európskych krajín dostane nový Peugeot 308 už zajtra, teda 12. septembra. Až do momentu publikácie tohto článku ale český importér vozidiel Peugeot neoznámil jeho ceny, ktoré tak doplníme dodatočne.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY