vytisknout velikost písma Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra

Značka Peugeot si pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte pripravila svoju kľúčovú premiéru v podobe novej generácie modelu 308.
Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Prečo kľúčovú? Model Peugeot 308 patrí do segmentu nižšej strednej triedy (C), ktorému patrí tretina európskeho trhu s novými automobilmi. Podiel hatchbackov sa potom v rámci tejto kategórie blíži polovici a Peugeot 308 do nej mieri. Aj napriek tradícii neustáleho zväčšovania patrí nový Peugeot 308 svojou dĺžkou 4 250 mm k najmenším vo svojej triede; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

_DSC1767.JPG_DSC1771.JPG_DSC1774.JPG
Peugeot 308: nová generácia prichádza

Výrobca tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnaní s konkurenciou po znížení hmotnosti oproti predchodcovi až o 140 kg ľahší a základným objemom batožinového priestoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) najväčší. Prístup k priestoru pre batožinu je skrz výklopné veko vyrobené nie z kovu, ale z termoplastu (!). Týždne testov vo veternom tuneli priniesli odpor vzduchu Cx len 0,28, čo patrí pri hatchbackoch v nižšej strednej triede k najnižším hodnotám.

_DSC1768.JPG_DSC1769.JPG_DSC1770.JPG_DSC1764.JPG_DSC1762.JPG_DSC1763.JPG
Model 308 ponúkne alternatívne aj predné svetlá zložené z LED

Ponuka benzínových motorov zahŕňa taktiež nový trojvalec s objemom 1,2 l a vyberať bude možné z jednotiek s rozpätím výkonov 82 až 156 koní (60 - 115 kW). Zástancovia vznetových agregátov siahnu po niektorom z motorov HDI a e-HDI s výkonmi od 92 do 115 koní (68 - 85 kW). Pri pohľade do útrob vozidla si všimneme najmä jednoduchej palubnej dosky i-Cockpit vynikajúcej okrem minimalizovaného počtu ovládacích prvkov tiež priehľadom na prístrojový štít nad vencom volantu po vzore menšej rady 208.

"Po nasadnutí do auta objavíte svet čistých línií, ktorý je vo svete hatchbackov úplne nevídaný, s výrazným, inovatívnym a intuitívnym kokpitom, ktorý dostal označenie Peugeot i-Cockpit," tvrdí Vincent Devos, produktový manažér tímu Peugeot 308. Nová generácia modelu Peugeot 308 sa bude zatiaľ vyrábať len v domácej továrni Sochaux, motory majú vznikať výhradne v továrňach Tremere a Douvrin. Neskôr sa rozbehne jeho produkcia aj v Číne.

_DSC1765.JPG_DSC1766.JPG_DSC1773.JPG
Peugeot 308 sa chváli údajne najobjemnejším batožinovým priestorom vo svojej triede

Do predaja sa vo väčšine európskych krajín dostane nový Peugeot 308 už zajtra, teda 12. septembra. Až do momentu publikácie tohto článku ale český importér vozidiel Peugeot neoznámil jeho ceny, ktoré tak doplníme dodatočne.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY