vytisknout velikost písma Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra

Značka Peugeot si pre tohtoročný autosalón vo Frankfurte pripravila svoju kľúčovú premiéru v podobe novej generácie modelu 308.
Peugeot 308: Golfu po krku, v predaji už od zajtra
Zoznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Prečo kľúčovú? Model Peugeot 308 patrí do segmentu nižšej strednej triedy (C), ktorému patrí tretina európskeho trhu s novými automobilmi. Podiel hatchbackov sa potom v rámci tejto kategórie blíži polovici a Peugeot 308 do nej mieri. Aj napriek tradícii neustáleho zväčšovania patrí nový Peugeot 308 svojou dĺžkou 4 250 mm k najmenším vo svojej triede; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

_DSC1767.JPG_DSC1771.JPG_DSC1774.JPG
Peugeot 308: nová generácia prichádza

Výrobca tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnaní s konkurenciou po znížení hmotnosti oproti predchodcovi až o 140 kg ľahší a základným objemom batožinového priestoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) najväčší. Prístup k priestoru pre batožinu je skrz výklopné veko vyrobené nie z kovu, ale z termoplastu (!). Týždne testov vo veternom tuneli priniesli odpor vzduchu Cx len 0,28, čo patrí pri hatchbackoch v nižšej strednej triede k najnižším hodnotám.

_DSC1768.JPG_DSC1769.JPG_DSC1770.JPG_DSC1764.JPG_DSC1762.JPG_DSC1763.JPG
Model 308 ponúkne alternatívne aj predné svetlá zložené z LED

Ponuka benzínových motorov zahŕňa taktiež nový trojvalec s objemom 1,2 l a vyberať bude možné z jednotiek s rozpätím výkonov 82 až 156 koní (60 - 115 kW). Zástancovia vznetových agregátov siahnu po niektorom z motorov HDI a e-HDI s výkonmi od 92 do 115 koní (68 - 85 kW). Pri pohľade do útrob vozidla si všimneme najmä jednoduchej palubnej dosky i-Cockpit vynikajúcej okrem minimalizovaného počtu ovládacích prvkov tiež priehľadom na prístrojový štít nad vencom volantu po vzore menšej rady 208.

"Po nasadnutí do auta objavíte svet čistých línií, ktorý je vo svete hatchbackov úplne nevídaný, s výrazným, inovatívnym a intuitívnym kokpitom, ktorý dostal označenie Peugeot i-Cockpit," tvrdí Vincent Devos, produktový manažér tímu Peugeot 308. Nová generácia modelu Peugeot 308 sa bude zatiaľ vyrábať len v domácej továrni Sochaux, motory majú vznikať výhradne v továrňach Tremere a Douvrin. Neskôr sa rozbehne jeho produkcia aj v Číne.

_DSC1765.JPG_DSC1766.JPG_DSC1773.JPG
Peugeot 308 sa chváli údajne najobjemnejším batožinovým priestorom vo svojej triede

Do predaja sa vo väčšine európskych krajín dostane nový Peugeot 308 už zajtra, teda 12. septembra. Až do momentu publikácie tohto článku ale český importér vozidiel Peugeot neoznámil jeho ceny, ktoré tak doplníme dodatočne.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY